MickeZX7R
Posör
Yes, som trådrubriken - hur kan jag se om jag har Yoshimura hela vägen, eller enbart slutburken?
- Ja ska kika på det när jag kommer hem.Lägger du upp en bild på grenrör/kollektor får du nog snabbare svar helsystem brukar ha lösa delar skjutna i varann som hålls ihop med fjädrar om det inte är nåt gammalt vance @hines du har
- Ja CBR1000RR Fireblade -06. När jag Googlade på OEM-system/slutburk för den här hojen, visades bilder på dubbla blås längst bak.Finns båda varianterna hos Yoshi , utblåset säger inget för det har slipon också om du inte kör elhoj Är det fireblade ? Är det inte bara en burk orginal där också? Borde väl vara en rs5 om det är Yoshi av dom årgångarna , nånstans vid fotpinnen byter det om det är slipon så titta framför det
- Jag vet inte, tog bara den här bilden eftersom den visade tydligt på att det var inskjutna delar med fjäder som gällde.Hur ser grenrören ut?
Du har fyra lösa grenrör som går ihop i en kollektor som i sin tur går in i ett separat rör vidare , mitt under motorn är kollektorn , som vi skrivit flera stycken så ser du lätt där då helsystem är lätta och delade i delar orginal är gjort i ett stycke i främre delen- Jag vet inte, tog bara den här bilden eftersom den visade tydligt på att det var inskjutna delar med fjäder som gällde.
Får kolla rören efter jobbet. Hur tänker du dig att de avgör helsystem eller inte?
- Är Yoshimuras helsystem aldrig helsvetsade alltså? Alltid delade grenrör?Du har fyra lösa grenrör som går ihop i en kollektor som i sin tur går in i ett separat rör vidare , mitt under motorn är kollektorn , som vi skrivit flera stycken så ser du lätt där då helsystem är lätta och delade i delar orginal är gjort i ett stycke i främre delen
Original ser ofta ut som att det är svetsat på Götaverken o väger bly, ett fint helsystem är riktig porr?, tunnt o lätt, perfekta tigfogar och delarna sitter ihop med fjädrar.
Menar absolut inte att något är dåligt, utan bara att det är grovt o tungt.App app app!
Vi tar gärna ett snack med dig någon dag...
View attachment 470953
ESAB - Göteborgs historia
ESAB AB (urspr. Elektriska Svetsnings AB), är ett svenskt industriföretag grundat av den belagda svetselektrodens uppfinnare Oscar Kjellberg tillsammans med Hugo Hammar som då var på Lindholmens Varv. Lindholmens Varv stod för huvuddelen av startkapitalet. Året innan starten av företaget började...gamlagoteborg.se
- Så spännande är det ändå inte. Jag vet bara se att det är andra utblås än original, inte om det är enbart en slutburk eller ett helsystem. Du kan andas ut : )Tråden är så jävla rolig, först tar TS en bild på slutburken, som han VET är bytt, sen en bild på skarven, som av naturliga skäl finns där oavsett. Vad kommer nästa bild visa? Spänningen är olidlig
Ja, och folk försöker ju hjälpa men du fotar ju inte vad de ber om?- Så spännande är det ändå inte. Jag vet bara se att det är andra utblås än original, inte om det är enbart en slutburk eller ett helsystem. Du kan andas ut : )
- Det diskuterades hopsatta delar som hölls ihop via fjädrar, det var det första jag plåtade. Sen har jag inte varit i garaget. När jag kommer hem ska jag checka av krökarna. OM det är så att ett "delat" system är ett helsystem, så räckte det kanske med foto på just fjädrar/delningen.Ja, och folk försöker ju hjälpa men du fotar ju inte vad de ber om?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|