Hur avslutade ni säsongen 2012?

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Avslutades med 700kr i p-böter, för att hojen stod i cykelstället utanför trapphuset, dagen när jag körde hojen till farsan för avställning...

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Dumpa skiten i kärran efter sista Anderstorpsdagen, där fick hon stå i halvannan månad men fått tummen ur och baxa in i garaget numera.

Lär väl bli som vanligt, 2 dygn innan första bandagen tokmeck.

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Hoj
S1000 RR ///M
Först körde jag ner till Kolmården i spöregn. Sov över i Stafnäs och körde hem i ännu hårdare regn. Nån vecka senare körde jag hojen till vinterförvaringen på Din MC i Sollentuna. Jotack, det spöregnade hela vägen då med.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag började med att "avsluta" den riktiga säsongen den 12:e Augusti genom att lägga hojen i ett dike i 90km/h+ i ett dike och bryta foten. Som tur var fick jag ta av mig gipset den 22:a Oktober och fick låna kompisens hoj den 26:e för en sista bombarrepa. Hoppas på ett skadefritt 2013... :död

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Slutade med att spräcka en kåpa när jag lastade in hojen för transport till vinterförvaringen. Klarat hela säsongen utan marksyning så klantar man sig på sista 2 metrarna... :huvet

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Bunt stålar i näven och hojen ivägåkandes på släp.

Comeback 2k13.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Vintern har bara börjat, dags att montera dubbdäck & borsta av hojen sen är jag ute & rallar.

IMG_0631.jpgIMG_0635.jpgIMG_0636.jpg

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Avslutade årets körning med totalskrotning på Mantorp.
Iskallt i garaget så ingen lust att skruva:(
Men Ebay å Grevens e roligt:tungan

Ebay å Grevens.....vilken kontrast. Ena stället köper man grejerna för best price och det andra stället betalar man åkerpriser. Varför inte köra allt från Ebay?

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Jag avslutade säsongen med att köpa en Ktm 625 så jag kan ha säsong året runt!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag avslutade säsongen med att trycka på startknappen på Triumphen för nästan 3 veckor sedan. Då sa det klick och så slocknade alla lampor. :( Felsökning visade att batteriet var helt slut. Uppmätte 8 Volt när jag fått ner hojen i garaget. Med "tänt" parkeringsljus 1,5Volt. Batteriet ett grått underhållsfritt 80269 12V 12Ah inköpt på Biltema våren 2011.
Som jämförelse funkar batteriet på Suzukin, ett svart underhållsfritt från Biltema 80256 12V 9Ah inköpt på Biltema 2009-11-01 utan problem. Samma underhållsladdare till båda hojarna har laddat med 13,2Volt. Har nu höjt underhållsspänningen till 13,6Volt. Det är en skillnad mellan hojarna. Suzukin drar 0,0mA från batteriet när den står.
Triumphen drar 2,8mA från batteriet när den står. Har jag missat trycka in underhållsladdaren ordentligt i 12Voltuttaget nån gång på Triumphen? Eller är det skillnad mellan de svarta och gråa underhållsfria, ny leverantör? Eller hur länge står batterierna på hyllorna i affären? Efter 4 månader stopp vintersäsongen 2009-2010 var spänningen på det svarta batteriet 12,9Volt. Inte startade Suzukin förrän jag laddat batteriet. Det nya 80269 jag köpte för några dagar sedan hade 12,78Volt direkt från hyllan. Det tog många timmar ladda det med 0,8A. Ironiskt nog skriver Biltema att batteriet inte behöver laddas om spänningen är över 12,6Volt. Om lagringstiden är mindre än 6 månader. Men jag har inte hittat nån datummärkning på batteriet......:va

Last edited:

Phas

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2011
Hoj
just nu utan
Hade egentligen ställt av hojen men köpte ett nytt ställ på en utförsäljning som jag var tvungen att inviga innan jag kunde ställa av med gott samvete. +4 och ett grymt perforerat ställ, kallt men värt det :D

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Avslutade säsongen med att beställa ett nytt ställ. Samt ta en kort tur efter att ha repat mig från årets highsider-delyx.

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Tog en sista repa i November, 4-5 mils sväng, några få plusgrader, jag frös som en hund och måste mer eller mindre legat och kramat tanken, när jag kom hem hade en knapp på allväderstället nött ner genom lacken på tanken :gråta

Aja, skitsamma, finns nya hojar hos handlaren, inga problem :hihi

llarsson

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Hoj
2005, BMW K1200S
Barmarkssäsongen avslutades i trakten av Marbella. Körde offroad i dagarna tre och slapp snökaoset i början på veckan.ImageUploadedByTapatalk1354905718.828078.jpg

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Körde in i garaget för en mindre service, och lät den stå! Nu är det vinterhoj som gäller. :banana

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Med en lowsider på Gelleråsen... Själv klarade jag mig helt utan skador och hojen fick bara mindre kåpskador.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC