Hur började ert übernormala mc-intresse?

Akilles

Ninja
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
ZX-10 R 04
Jag sov med fönstret öppet och låg hela nätterna och lyssnade på motorcykel-ljud och när de drar på som fan :) Vilka sommarnätter, var även ute med någon kompis och cyklade till större vägar för att sitta där flera timmar för att kanske lyckas se en och annan hoj som kommer på baken.

Gabor

Guest
Mina föräldrar förbjöd mig att göra det, jag pekade på farsan, "han kör ju"..
och så blev det...

samt att alla stora grabbar körde antingen amerikanska biljävlar som tog plats eller så kördes det hammarejs hela tiden med 2 hjulingar...( bodde i Hallstahammar å den tiden, .. jakten på :tuttar var igång...lättraggat på 70-80talet....

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
När jag fyllde 8år så fick jag en mc-leksak som man kunde rulla bakåt och när man släppte den så åkte den ivag av sig själv. Sen dess har jag varit besatt.

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
korvmojsrääser
växte upp med en far som under min hela barndom har hållt på med bilar och en farbror som alltid har luktat motorolja :)
tror jag var 3 år när jag för första gången fick åka med hans tävlings yetski. :tummenupp sen dess har jag nog varit frälst .. sen har jag alltid haft motorcyklar runt om kring mig.. han har alltid importerat motorcyklar så under vinterhalvåret har man gått o klämt o torrgasat nere i källaren på alla möjliga hojar.. kommmer speciellt ihåg en röd honda som jag fick varva ut i källaren tyckte han .. kl 8 på en lördagmorgon .. med föräldrarna sovandes över :tungan

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
När man var runt 8-10 år så hade vi en gammal moped från typ 50-talet.
Med den åkte man runt på åkrarna vid sommarstugan men efter det har jag inte direkt varit i kontakt med mc.
Men nu har flera av mina kompisar skaffat mc och då börjar man ju inse hur ***** kul det är.
Så sagt och gjort! Skrev upp i slutet av januari, köpte min första hoj för en månad sen och fyller 21 om två dagar!
Bara uppkörningen kvar nu innan sommaren! :banana

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Hade moped, en hederlig DT50 när jag var 15. Den gav mersmak minst sagt så jag ville ta lätt mc-kort när jag fyllde 16. Men där sa morsan stop, så det var bara att glömma :mad: Sen gick det fram till för två år sen då jag passerade kvarterets trafikskola, i skyltfönstret läste jag "mc-teori börjar idag" Kunde väl vara kul tänkte jag o gick in och skrev in mig. Funderade i ca 2 sekunder. Det är hittills det dyraste spontanögonblicket i mitt liv, men det är värt varenda krona. :tummenupp

Frodie

Murphys lag regerar!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Honda CRF450R -09 #715, Husaberg 650FE -07 #81
Det började med att jag ville ha motorcyklar och crossar på tapeterna i mitt rum när jag var 3½ år gammal och uppenbarligen hade den fina smaken att bestämma detta. Sedan vart det ett drömmande om hojjar tills första moppen kom vid 15 års ålder... sedan tog det ett par suktande år innan jag tog lappen när jag va 23.
Tror att den punkten som verkligen fick mig att fastna för hojjar var nog då jag vid 11 års ålder såg en omlackad gul yamaha v-max som stog inne i stan....då vart jag helt såld.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Vaddå übernormalt ?? är det inte fullt friskt att ha mc som sitt största o särklass dyraste intresse ?
aldrig mindre än 3 hojjar i garaget för då är man naken,,

Hur det startade ?? ja det var väl när man ploppade ut och var påväg hem från BB liggandes i baksätet på min pappas röda MGB cab ,, det måste vara så bara ,,

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0