HurtsLikeHell skrev:...MC-galning är man född till, tror man måste sakna någon gen eller nåt. Man blir aldrig hel utan två hjul och avsaknad av bilbälte.
det är nog den bästa beskrivning jag hört när man tänkte efter
HurtsLikeHell skrev:...MC-galning är man född till, tror man måste sakna någon gen eller nåt. Man blir aldrig hel utan två hjul och avsaknad av bilbälte.
Farsan körde hoj och på den vägen är det. var har du köpt tankpaden?BajkMajk skrev:Tyckte det kunde vara kul att se hur allt startade! Själv var jag dryga 3 år gammal när jag började tvinga min mamma att lyfta upp mig så att jag kunde se mätarna på alla hojar man gick förbi (för att inte nämna alla bakdäck man kollade in bredden på)! Lite senare när man skulle lära sig läsa, så dög det inte med sagor och serietidningar för min del! Nej, återigen fick min ömma moder offra sig och köpa dyra mc-tidningar åt mig, så att jag kunde läsa om effektsiffror, accelerationstider, toppfart mm, mm!
Som grädde på moset tillbringade jag stora delar av min barndoms sommardagar med att sitta i vår trädgård och lyssna på ljudet av de motorcyklar som körde förbi och försöka gissa vad det var för någon modell innan man kunde se dem (obs! vi hade en 400m raka utanför huset så det hände ju att en och annan hoj vred lite extra på rullen där)
Enda smolket i glädjebägaren var väl att jag aldrig fick någon motocross av mina föräldrar (trots mitt hjärntvättartjat), men å andra sidan kan jag ju ta igen detta nu, när man köper sina egna hojar
Hoppas ni andra här har någon kul story att dela med er av, för jag tror knappast att jag är ensam om att ha varit überintresserad sen barnsben!
H4 skrev:Kicken, friheten och bensinlukten är kärlek
bikerwoman skrev:Jag blev så utled på att åka på bönpallen så jag somnade flera ggr. (speciellt på Autobahn) och då insåg jag att det här måste jag ju göra nåt åt!
Så jag gav mig fan på att fixa körkortet(38 år gammal) trots att jag inte ens hade kört moppe som ung..
Fixade både teorin och uppkörningen på första försöket och nu är man ju totalt frälst och nördigare än gubben tom...
Svanen skrev:That's the shit!
Tänk min morsa, på hoj
Ja jävlar.. Hon har iof kört lite snöskoter i sina dar, men en hoj kan hon nog inte bemästra i första taget!
bikerwoman skrev:Man kan allt som man bara vill tillräckligt mycket, det är min övertygelse!!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|