Hur berätta för frugan att det är dags för MC?

Desperado

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Hoj
-
Löjlig fråga kanske, men den är faktiskt seriös. Det är så att jag till slut fått tummen ur och bestämt mig för att komma ur garderoben, eller bilgaraget, eller kalla det vad du vill, och skaffa MC-kort till våren (inköp av hoj etc under hösten/vintern).

Detta är något som jag kommit fram till på egen hand, och något jag vet att min relativt nyblivna fru verkligen inte kommer gilla. Dels för att hon i allmänhet tror det är livsfarligt med MC, dels för att hennes morsa, ja svärmor alltså, jobbat hela livet som akutsjuksköterska och främst för att vi förra året var en av de första bilarna till en MC-olycka där två personer omkom, vilket satt sina spår hos henne.

Så, utan att svamla mer, är väl det jag undrar hur ni som varit i liknande situation hanterat det hela när ni berättat om era planer, och om ni har några konkreta tips?

En sak jag listat ut själv är att spela nakenhojkortet och trycka på hur mycket detta kommer hålla nere farten, samt givetvis att framhålla att jag är äldre (34) och riskmedveten, kört bil (även snabba) länge utan olyckor (vållade av mig...) och kommer ha alla möjliga skydd. Men vet att det inte kommer bita alltför bra på hennes oro.

Är jag rentav självisk och borde skita i hoj? Man har ju trots allt ett visst ansvar mot den andre när man är gift...

Flummigt, men tacksam för svar och tankar :tummenupp

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
o herregud, här har vi ett praktexempel mina barn, på hur man inte ska vara i ett förhållande.
"göra allt som kvinnan i huset säger"

Säg till Regeringen att det är bara att acceptera eller GTFO, där är dörren. :va

svårare en så är det vell inte?
eller är det inne att vara en pussy år 2009? eller har jag missat nått?

Desperado

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Hoj
-
o herregud, här har vi ett praktexempel mina barn, på hur man inte ska vara i ett förhållande.

Säg till Regeringen att det är bara att acceptera eller GTFO, där är dörren. :va

Jo precis, tänk om jag kunde vara lika tuff som du.

Att man bryr sig om den man är gift med innebär INTE att man är en pussy. Snarare tycker jag det är ett tecken på hälsosam empati. Men det är ju jag det.

Tack för svaret iaf...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Att man bryr sig om den man är gift med innebär INTE att man är en pussy. Snarare tycker jag det är ett tecken på hälsosam empati. Men det är ju jag det.

Tack för svaret iaf...

Bry dig inte om han, han kör på fel sida motorvägen o tuffar sig dagarna i ända.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Inled med att förtroligt berätta att du snöat in på rostiga gamla oljesölande 70-80-tals mercadieslar och att du flummar på att bygga ett dubbelgarage för rostlagning av de skönheter du vill fylla tomten med tillsammans med en 5 kbm farmartank med fuldiesel...

...men att du också funderar på att bli hennes alldeles egna sporthojshunk, komplett med puckelställ och porriga räserhandskar. Och att du önskar hennes råd i detta svåra val.

/Mercadieselfantast

Last edited:

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld

Tack för svaret iaf...

det var lite det där, jag gör som frugan säger.
lite mer åt det hållet jag menade... men men. :hej
tjejen ropade nyss att jag ska stänga av datorn och gå o lägga mig, så lär vell lyssna på henne.
annars blir det hus i helvete! :död

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09

Helt rätt! Och med det resonemanget innebär det att hon självklart kommer tillåta dig att köra hoj. :tummenupp För visst vill hon väl att du ska trivas med ditt liv? Är du lycklig och glad så är du positiv och vem vill inte omge sig med positiva människor? :)

Last edited:

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Säg att du har en hemlig fetish du inte klarar av att dölja längre.

I den ingår läder, ansiktsskydd och höga stövlar. Forsätt att du behöver en partner till (hojen) som ställer upp på smisk (på vägen) och som kan ge dig massage (sköna vibrationer).

Naturligtvis behöver hon smekas och smörjas för att kunna tända (på alla fyra cylindrar) och din tjej får vara med på ett hörn. (Ménage à trois) :rolleyes:

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten

Tack för svaret iaf...

vem bestämer om du vill köra hoj ? du eller frugan? om det skall målas om i huset vem bestämmer färg, knappast du va , skärpning prata med henne o säg att du vill detta därmed basta

Desperado

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Hoj
-
det var lite det där, jag gör som frugan säger.
lite mer åt det hållet jag menade... men men. :hej
tjejen roppade nyss att jag ska stänga av datorn och gå o lägga mig, så lär vell lyssna på henne.
annars blir det hus i helvete! :död

Om du läser, och förstår, inlägget så ser du att det handlar om att jag vill ha råd för att så smidigt som möjligt breaka nyheten att jag kommer göra precis som hon ABSOLUT inte vill. Man kan göra saker så klumpigt som möjligt, men det är inte min stil.

Tack för svaren än så länge. Kanske inget revolutionerande, men ganska roliga :D Och jag har ju faktiskt alltid gillat både Mercedesar och trekanter...

gear

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Hoj
no one
Av erfarenhet, kanske du knäcker frugan, MEN glöm inte att svärmor kommer att hata dig i all framtid som du äger en hoj.
(jag lever med det)

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01

Och gör hon inte som man vill så kastar man ut henne från balkongen?

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
aa du...man ska inte lura sig själv, kör hoj är farligt och ibland dör man. Men du lever bara en gång och det är väll du som lever ditt liv? Man ska offra för sin partner, men sålänge det är bara du och hon och inte en 3e part i bilden (liten unge som ska försörjas och uppfostras) så tycker jag att du ska följa dina drömmar.

Du skulle kunna mildra hela grejen genom att köra supermotard (som du nämnde utan kåpor) på bana, risken att dö är rätt så liten samtidigt som du kan få uppleva världens roligaste grej på 2 hjul. (Risken att skada sig finns, men den får du och frugan leva med!)

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Jag anser väl mig vara relativt "tuff" och kan ute i vida världen svara för mig själv, men när jag kliver in genom husets ytterdörr, så håller jag käft. För att leva ett drägligt liv, så går jag ALDRIG emot henne.

Däremot:
Jag tror att kvinnor har moderskänslor. Om det sen är hennes barn eller en vuxen man som hon är gift med som hon tycker om, spelar nog ingen större roll.
Lär dig att lirkka. Du ska veta vissa grunläggande att: Man kan till svar få ett ja, ett nej eller när dom säger bestämt .....gör som du vill! Det sista är dock det värsta svaret. Då är det kört, dvs gör inte som du vill, utan....gör om, gör rätt.

Mitt tips: Ta fram alla små fördelar, typ mindre bensin, pendla till jobbet, jag mår bra av det, kompisen har en, behöver inte köpa det istället, etc etc. Dom grejorna lägger du fram med lite tajming lite då och då.
Hon kommer att tycka du är så löjlig och söt att hon ger med sig tillslut. Ingår i kategorin moderskänslor.

Om jag är proffs på detta? Jepp! :)

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/5QLHUFxA6I0&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/5QLHUFxA6I0&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

:yoparty

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc

Men vad hade du räknat med i ett tidevarv där pappor är mammalediga :va

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...