Hur betala den dj-a P-avgiften i huvudstaden

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Så fruktansvärt glad att man kan jobba hemma 60% numera (det ends som var bra med covid).
Så skönt att slippa sätta sig och köa i en ibland full buss in till Stockholm C☝️.

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jäklar!
Från hur man parkerar i Stockholm - till hur svårt det är att bygga tunnelbana i Göteborg, baserat på ett inlägg från....2018 !!!
Det är vinter på SH :fyllisar
Inte nog med det, hojen är 20 mil bort så jag kan inte ens fundera på om jag skall stödladda lite idag också

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Så fruktansvärt glad att man kan jobba hemma 60% numera (det ends som var bra med covid).
Så skönt att slippa sätta sig och köa i en ibland full buss in till Stockholm C☝️.
Vi kunde jobba 100% hemifrån, har varit perfekt när man har kåk på Gotland också. Men sedan någon gång förra året så har det kommit en policy som heter RTO, Return To Office, vilket betyder 3 dagar på kontoret i veckan.

Som ni förmodligen förstår har vi sedan snart 4 år bakåt ett amerikanskt företag som ägare.
Antar att det är facility managers som måste hävda att deras lokaler är viktiga.

En av synpunkterna är att man ska jobba bättre som team, vilket jag i vissa fall kan förstå. Men det teamet jag tillhör har chefen i Polen, jag i Sverige, kollegor i Tjeckien, Tyskland, Malaysia och Hong Kong. Inte så att vi samarbetar bättre på kontoret :hihi

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Vi kunde jobba 100% hemifrån, har varit perfekt när man har kåk på Gotland också. Men sedan någon gång förra året så har det kommit en policy som heter RTO, Return To Office, vilket betyder 3 dagar på kontoret i veckan.

Som ni förmodligen förstår har vi sedan snart 4 år bakåt ett amerikanskt företag som ägare.
Antar att det är facility managers som måste hävda att deras lokaler är viktiga.

En av synpunkterna är att man ska jobba bättre som team, vilket jag i vissa fall kan förstå. Men det teamet jag tillhör har chefen i Polen, jag i Sverige, kollegor i Tjeckien, Tyskland, Malaysia och Hong Kong. Inte så att vi samarbetar bättre på kontoret :hihi
- Det är inte bara USA-påverkade företag som kör inom-väggarna-policyn.
Antingen gäller helt i huset eller upp till mandatsbemyndigad chef att avgöra om du ska vara på plats eller inte, och det tror jag gäller mer generellt i Sverige än rena distansjobb.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
man inte heller här verkar kunna se MC-parkeringar på kartan

Jodå. Det beror lite på var du är. Kartan kolla grejer i närheten.

IMG_3948.jpg

... du kan även bläddra dig fram till rätt avgiftstyp. Det är ganska viktigt. När p-vakten kollar din avgift, om det är fel typ, så kan du i värsta fall bli lappad för "Fel taxa". I synnerhet om den gällande taxan är högre än den du erlagt.

Masen81

Medlem
Gick med
21 Feb 2012
Hoj
Husqvarna 701 SM, Honda SH150i
Jodå. Det beror lite på var du är. Kartan kolla grejer i närheten.

View attachment 511121

... du kan även bläddra dig fram till rätt avgiftstyp. Det är ganska viktigt. När p-vakten kollar din avgift, om det är fel typ, så kan du i värsta fall bli lappad för "Fel taxa". I synnerhet om den gällande taxan är högre än den du erlagt.
Ja MC-taxan dyker upp i listan. Men var exakt som MC-parkeringarna finns visas inte direkt i kartan(?).

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Ja MC-taxan dyker upp i listan. Men var exakt som MC-parkeringarna finns visas inte direkt i kartan(?).
De visas knappt på Stockholms hemsida där man skall kunna hitta information om mc-parkeringar. Den informationen är inte alltid uppdaterad och de tar bort mc-platser hela tiden.

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!