Hur bli av med envis muskelknut?

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Precis bredvid högra skulderbladet sitter den jäkeln. Jag blir galen! :4skrika

Hur blir man av med skiten? :3freak

Träna muskeln så den blir jettetrött, stretcha länge, få massage, drick lite alkohol och bada bastu lr ta ett långta varmt bad. Allt i en följd. Enjoy!

Pallas Athena skrev:
2061322 Precis bredvid högra skulderbladet sitter den jäkeln. Jag blir galen! :4skrika

Hur blir man av med skiten? :3freak
Jag hade en envis muskelknutte som försökte sätta sig på mig en gång, jag slog han på läppen så försvann han.

Har även haft en muskelknut på ungefär samma ställe som du beskriver, den "försvann" med träning, starta mjukt bara. Jag skulle nog dock behöva massage eller liknande för att jag misstänker att den finns kvar även om jag inte känner av den i dagsläget. Stretching funkade dock inte, väldigt svårt att stretcha ryggen och min uppfattning är att det oftast gör mer skada än nytta.
I nödfall kan vi ju göra som björnarna när dom kliar sig mot träden och gnugga ryggarna mot varann. :tungan

Men..men..massage gör ju ont :(

Träna muskeln så den blir jettetrött, stretcha länge, få massage, drick lite alkohol och bada bastu lr ta ett långta varmt bad. Allt i en följd. Enjoy!

Hmm, låter som nåt..minus massagen då. Bastu blir svårt, får bli bad. Hur fasiken stretchar man skuldran?

Orca69 skrev:
2061676 Jag hade en envis muskelknutte som försökte sätta sig på mig en gång, jag slog han på läppen så försvann han.

Har även haft en muskelknut på ungefär samma ställe som du beskriver, den "försvann" med träning, starta mjukt bara. Jag skulle nog dock behöva massage eller liknande för att jag misstänker att den finns kvar även om jag inte känner av den i dagsläget. Stretching funkade dock inte, väldigt svårt att stretcha ryggen och min uppfattning är att det oftast gör mer skada än nytta.

Haha, nä..muskelknuttar har jag inga problem med.. :rolleyes:

Jaha ja..träning låter som ett hett tips alltså. Några speciella övningar som kommer åt ordentligt?

Orca69 skrev:
I nödfall kan vi ju göra som björnarna när dom kliar sig mot träden och gnugga ryggarna mot varann. :tungan

Låter som en plan :tummenupp :hihi

2fast4hjo skrev:
2061687 Varför göra dig av med den, gillar du inte muskelknuttar :D

*skrattar*
Om det ändå vore så väl..en muskelknutte hade varit en helt annan femma ;)

@General E: Ska försöka hitta bild..svårt att förklara ju :tungan

ANATOMI.GIF

Hittade tyvärr ingen bättre bild.

Om man nu inte gillar hårdhänt massage så är jag en rackare på finlir... nädå, skojar bara :tungan
Så tar man en tennisboll och lägger på golvet, lägger sig själv på den så att den sätter tryck på knuten.
Ligg en stund och gunga fram och tillbaka så att bollen rullar över knuten... typ 5-10 minuter brukar lösa det mesta :)

//TwinSucker

Stretchning: http://www.ryggochmuskelakuten.se/rygg.asp

Massage gör ont, men ofta är det bra ändå. Jag får ofta knutor lite här o var, hade en som precis har gett sig nu. Kunde inte sova på 2 veckor, sedan gick jag till en sadistiskt massör som misshandlade mig i en timme så jag höll på o grina, dan efter var den nästan helt borta. :tummenupp

TwinSucker skrev:
2061845
Hittade tyvärr ingen bättre bild.

Om man nu inte gillar hårdhänt massage så är jag en rackare på finlir... nädå, skojar bara :tungan
Så tar man en tennisboll och lägger på golvet, lägger sig själv på den så att den sätter tryck på knuten.
Ligg en stund och gunga fram och tillbaka så att bollen rullar över knuten... typ 5-10 minuter brukar lösa det mesta :)

//TwinSucker

Tack :tummenupp
Haha, vet inte om jag tror på det jag..har inte träffat nån som är bra på finlir än ;)
Det där med tennisbollen kan ju vara värt att testa..låter lite smärtsamt dock :tungan

lilltryne skrev:
2061852 Stretchning: http://www.ryggochmuskelakuten.se/rygg.asp

Massage gör ont, men ofta är det bra ändå. Jag får ofta knutor lite här o var, hade en som precis har gett sig nu. Kunde inte sova på 2 veckor, sedan gick jag till en sadistiskt massör som misshandlade mig i en timme så jag höll på o grina, dan efter var den nästan helt borta. :tummenupp

Jo, det är säkert sant..massage löser det förmodligen. Skit också :tungan

Last edited:
Pallas Athena skrev:
2061892 Tack :tummenupp
Haha, vet inte om jag tror på det jag..har inte träffat nån som är bra på finlir än ;)
Det där med tennisbollen kan ju vara värt att testa..låter lite smärtsamt dock :tungan
Finlir är min speciallitet ;) Anledningen... för att jag tycker inte heller om när det gör ont, massage ska vara skönt :tummenupp och det är där som tennisbollen kommer in i bilden. Den fördelar trycket över en större yta och du kan själv bestämma hur hårt tryck du vill ha =)

Try it, you might like it :banana

TwinSucker skrev:
2061929 Finlir är min speciallitet ;) Anledningen... för att jag tycker inte heller om när det gör ont, massage ska vara skönt :tummenupp och det är där som tennisbollen kommer in i bilden. Den fördelar trycket över en större yta och du kan själv bestämma hur hårt tryck du vill ha =)

Smärta är min specialitet ;)
Du tar inte massage för att det ska va skönt, utan för att bli av med knuten. Ligger du och blir smekt över ryggen i en timme har du fortfarande kvar problemet. Be någon trycka en tumme över knuten så hårt han kan i 5 minuter så är den borta sen. Tennisbollen kan va ett alternativ...

TwinSucker skrev:
2061929 Finlir är min speciallitet ;) Anledningen... för att jag tycker inte heller om när det gör ont, massage ska vara skönt :tummenupp och det är där som tennisbollen kommer in i bilden. Den fördelar trycket över en större yta och du kan själv bestämma hur hårt tryck du vill ha =)

Heeelt rätt :Bugar
Då gäller det bara att rota fram en tennisboll då.. :tungan
Funkar det inte så gnäller jag på dig! ;)

Itacha75 skrev:
2061992 Är du en söt 85:a? Nej juste. Du har bokad tid kl. 19:00 här ikväll. Dont forget it!
Äsch :rodnar

Ingel skrev:
2061993 Smärta är min specialitet ;)
Du tar inte massage för att det ska va skönt, utan för att bli av med knuten. Ligger du och blir smekt över ryggen i en timme har du fortfarande kvar problemet. Be någon trycka en tumme över knuten så hårt han kan i 5 minuter så är den borta sen. Tennisbollen kan va ett alternativ...

Ja okej då..
Lite smärta kan jag väl stå ut med :tungan
Tennisbollen får det bli..litar inte på någon av det motsatta könet att trycka på min knut ;)

Last edited:
spectre skrev:
2061919 Vad heter ringmuskeln då? Kan inte se den på twinsuckers bild :va
Ringmuskel heter Sfinkter och bland annat pupillen i ögat dras ihop av en sådan.

Pallas Athena skrev:
2061695Jaha ja..träning låter som ett hett tips alltså. Några speciella övningar som kommer åt ordentligt?
Vågar mig inte på att säga något när jag inte vet vad det är för skada du har, vill inte förvärra något. Går det inte över efter ett tag eller med tennisbollsmetoden, som lät intressant, så bör du få någon som kollar på det. Tänk på att det ibland kan vara andra orsaker bakom, tex inflammation.

Orca69 skrev:
2062034Vågar mig inte på att säga något när jag inte vet vad det är för skada du har, vill inte förvärra något. Går det inte över efter ett tag eller med tennisbollsmetoden, som lät intressant, så bör du få någon som kollar på det. Tänk på att det ibland kan vara andra orsaker bakom, tex inflammation.

Fifan..nåja, hoppas tennisbollen gör sitt jobb. Annars får jag väl utsätta mig för en såndär sadistisk muskelknådare :3freak

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick