Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Itacha75 skrev:2061527Kom hit så masserar vi varandra. Skulle själv behöva lite massage på nacken.![]()
Jag hade en envis muskelknutte som försökte sätta sig på mig en gång, jag slog han på läppen så försvann han.Pallas Athena skrev:2061322Precis bredvid högra skulderbladet sitter den jäkeln. Jag blir galen!![]()
Hur blir man av med skiten?![]()
Träna muskeln så den blir jettetrött, stretcha länge, få massage, drick lite alkohol och bada bastu lr ta ett långta varmt bad. Allt i en följd. Enjoy!
Orca69 skrev:2061676Jag hade en envis muskelknutte som försökte sätta sig på mig en gång, jag slog han på läppen så försvann han.
Har även haft en muskelknut på ungefär samma ställe som du beskriver, den "försvann" med träning, starta mjukt bara. Jag skulle nog dock behöva massage eller liknande för att jag misstänker att den finns kvar även om jag inte känner av den i dagsläget. Stretching funkade dock inte, väldigt svårt att stretcha ryggen och min uppfattning är att det oftast gör mer skada än nytta.
Orca69 skrev:I nödfall kan vi ju göra som björnarna när dom kliar sig mot träden och gnugga ryggarna mot varann.![]()
2fast4hjo skrev:2061687Varför göra dig av med den, gillar du inte muskelknuttar![]()
TwinSucker skrev:2061845
Hittade tyvärr ingen bättre bild.
Om man nu inte gillar hårdhänt massage så är jag en rackare på finlir... nädå, skojar bara![]()
Så tar man en tennisboll och lägger på golvet, lägger sig själv på den så att den sätter tryck på knuten.
Ligg en stund och gunga fram och tillbaka så att bollen rullar över knuten... typ 5-10 minuter brukar lösa det mesta
//TwinSucker
lilltryne skrev:2061852Stretchning: http://www.ryggochmuskelakuten.se/rygg.asp
Massage gör ont, men ofta är det bra ändå. Jag får ofta knutor lite här o var, hade en som precis har gett sig nu. Kunde inte sova på 2 veckor, sedan gick jag till en sadistiskt massör som misshandlade mig i en timme så jag höll på o grina, dan efter var den nästan helt borta.![]()
Finlir är min speciallitetPallas Athena skrev:2061892Tack![]()
Haha, vet inte om jag tror på det jag..har inte träffat nån som är bra på finlir än
Det där med tennisbollen kan ju vara värt att testa..låter lite smärtsamt dock![]()
spectre skrev:2061536Ja tack![]()
TwinSucker skrev:2061929Finlir är min speciallitetAnledningen... för att jag tycker inte heller om när det gör ont, massage ska vara skönt
och det är där som tennisbollen kommer in i bilden. Den fördelar trycket över en större yta och du kan själv bestämma hur hårt tryck du vill ha =)
Try it, you might like it![]()
TwinSucker skrev:2061929Finlir är min speciallitetAnledningen... för att jag tycker inte heller om när det gör ont, massage ska vara skönt
och det är där som tennisbollen kommer in i bilden. Den fördelar trycket över en större yta och du kan själv bestämma hur hårt tryck du vill ha =)
Try it, you might like it![]()
ÄschItacha75 skrev:2061992Är du en söt 85:a? Nej juste. Du har bokad tid kl. 19:00 här ikväll. Dont forget it!
Ingel skrev:2061993Smärta är min specialitet
Du tar inte massage för att det ska va skönt, utan för att bli av med knuten. Ligger du och blir smekt över ryggen i en timme har du fortfarande kvar problemet. Be någon trycka en tumme över knuten så hårt han kan i 5 minuter så är den borta sen. Tennisbollen kan va ett alternativ...
Ringmuskel heter Sfinkter och bland annat pupillen i ögat dras ihop av en sådan.spectre skrev:2061919Vad heter ringmuskeln då? Kan inte se den på twinsuckers bild![]()
Vågar mig inte på att säga något när jag inte vet vad det är för skada du har, vill inte förvärra något. Går det inte över efter ett tag eller med tennisbollsmetoden, som lät intressant, så bör du få någon som kollar på det. Tänk på att det ibland kan vara andra orsaker bakom, tex inflammation.Pallas Athena skrev:2061695Jaha ja..träning låter som ett hett tips alltså. Några speciella övningar som kommer åt ordentligt?
Orca69 skrev:2062034Vågar mig inte på att säga något när jag inte vet vad det är för skada du har, vill inte förvärra något. Går det inte över efter ett tag eller med tennisbollsmetoden, som lät intressant, så bör du få någon som kollar på det. Tänk på att det ibland kan vara andra orsaker bakom, tex inflammation.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |