Hur blir det iår? -Motardläger på åland

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Lyxproblem:tungan
Jag har hojen i tiptop-skick, men saknar tid, lite pengar, typ livet...såå vilken dag som helst så byter jag min tidning mot ditt gaffelbensproblem:näsblod :D

Släpp allt och he dig över till Åland nu ;)

Om int annat kom över en dag å åk på min cykel ett par svängar :tummenupp
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vilka tider på banan är det som gäller? 10:00-18:00, eller?

Ungefär... Det finns egentligen inget avtalat, men vi brukar vilja visa hänsyn så att de närboende kan få lugnt på kvällen och mornarna blir sällan tidigare än så pga, tja baksmälla eller nåt :rolleyes:
 

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
GSX-R 1000 -06
Var kan man köpa michelins supermoto slicks billigast? Är nyfiken på att testa dom för lite snabbt gatbruk då jag kört på power race innan och är nöjd med dom.
 

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Ort
I skogen
Hoj
Två st.
Ungefär... Det finns egentligen inget avtalat, men vi brukar vilja visa hänsyn så att de närboende kan få lugnt på kvällen och mornarna blir sällan tidigare än så pga, tja baksmälla eller nåt :rolleyes:


Oki, fine. Så jag som inte dricker kan alltså dra igång vid 10:00 utan att det blir klagomål? Vill som du säger visa hänsyn för de som trots allt bor i närheten.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Oki, fine. Så jag som inte dricker kan alltså dra igång vid 10:00 utan att det blir klagomål? Vill som du säger visa hänsyn för de som trots allt bor i närheten.

Ja, tio blir bra. Första dagen har vi siktat på att börja med besiktning av hojar vid halv tio ungefär och det lär kunna pågå en stund med tanke på deltagarantalet. Dock ingen ytterligare besiktning de andra dagarna (eftersläntrare får jag ta hand om).

Hur har folk tänkt o göra med mat? :va Köpa där? Ta mä sig?

Mat är dyrt på Åland, så det mesta av torrvaror och dricka vill man ha med sig, samt lite färdiglagat att stoppa i kyl/frys. Men korven är finsk och apgod, så den ska köpas på plats (plus senapen). Lunch-grillning sker vid banan, medans frukost och middag m.m. lämpligen fixas vid boendet (där det finns rejält kök).

Jag vet inte ens var mitt ena gaffelben är :D

Äh, gaffelben - jag fick nyss på cyllen över skrap- och kolvringarna efter fem svordomar och femton förbannelser (samt Sikaflextätning som var på god väg att torka, men inte tillräckligt för att inte kladda ner allt på vägen). Lyckades nästan sabba fotpackningen också, men det bör hålla tätt nu (håller tummarna). Bara resten kvar nu :näsblod Kolvringsklämmare från Biltema är billiga men går ej att öppna - bara att klippa sönder efter användning då de inte kan träs tillbaka över en fullstor cylinder.

Ner och meka vidare nu...
 
Last edited:

BORG

B-BRAIN
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Newmill
Hoj
CRF450
Ojojoj vilka problem ni har... Jag har ingen statorplatta som funkar visar de sig nu... Så man sitter med arslet i brevlådan!!! Men man har ju hela dagen och morgondagen på sig att lösa detta. :va

Så om de någon som har en eller vet nån som har så hör av er. Ska kolla om de e nån firma som hinner lindaom min innan man ska åka... :D

Jaja så är de när man alltid är ute i tid... :tungan

Fast på den ljusa sidan så för 24timmar sedan så låg hojen och motorn i molekyler i två olika garage men nu är den hel i ett garage. :)
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Ojojoj vilka problem ni har... Jag har ingen statorplatta som funkar visar de sig nu... Så man sitter med arslet i brevlådan!!! Men man har ju hela dagen och morgondagen på sig att lösa detta. :va

Så om de någon som har en eller vet nån som har så hör av er. Ska kolla om de e nån firma som hinner lindaom min innan man ska åka... :D ....
Jag tror jag har en liggandes hemma - exakt lika som din borde den ju vara i.o.m. att jag bytt min. Om jag hittar - ta med ?

.
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Släpp allt och he dig över till Åland nu ;)

Om int annat kom över en dag å åk på min cykel ett par svängar :tummenupp

Du e så jäkla trevlig Olle!:tummenupp Jag ska starkt överväga den möjligheten.:tummenupp Det stjäl inte för mycket tid att bara åka över och hälsa på er alla. Samla lite motovation och drivkraft. Jag ska se till att låta den impulsiva människan komma fram i mig:)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Du e så jäkla trevlig Olle!:tummenupp Jag ska starkt överväga den möjligheten.:tummenupp Det stjäl inte för mycket tid att bara åka över och hälsa på er alla. Samla lite motovation och drivkraft. Jag ska se till att låta den impulsiva människan komma fram i mig:)

Kommer du över finns det fler bajkar att låna, det vet du :pannkyss
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Du e så jäkla trevlig Olle!:tummenupp Jag ska starkt överväga den möjligheten.:tummenupp Det stjäl inte för mycket tid att bara åka över och hälsa på er alla. Samla lite motovation och drivkraft. Jag ska se till att låta den impulsiva människan komma fram i mig:)

Det är lätt att vara trevlig med trevliga människor :)

Impuls! Impuls! Impuls!
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
nu är min bil också lastad och klar:yoparty , hur är det måste man ha miljömatta? i så fall kan man köpa det på platts??
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top