När ämnet är uppe!
Jag jobbar (jobbade, är ju hojlös nu) som sagt på bromsningarna nu.. jag är ny på motard och lider av lite halvpissig balans och ett alltför lätt bakhjul.. jag käner att det finns så mkt mer att ge och vågar anta att jag spänner mig för mkt för att hålla emot, vilket givetvis är fel.. Problemet är att kjag inte får till ett bra knäknip. Jag fokuserar på det men känner ändå hur mkt av kraften som landar i styret.
Kom på att man kanske skulle träna broms med en hand på styret, då MÅSTE man ju avlasta allt från händerna och därmed få ordning på kroppen.. Finns nån baksida med det eller tvingas man (som jag hoppas) in i en position som blir korrekt och går att bevara även när båda händerna ligger på styret?
Mkt blev förvisso bättre när jag styvade upp gaffeln, men det är bara en del av problemet..
Nån proffsig sak som har bra svar, eller bra övningar?
Jag jobbar (jobbade, är ju hojlös nu) som sagt på bromsningarna nu.. jag är ny på motard och lider av lite halvpissig balans och ett alltför lätt bakhjul.. jag käner att det finns så mkt mer att ge och vågar anta att jag spänner mig för mkt för att hålla emot, vilket givetvis är fel.. Problemet är att kjag inte får till ett bra knäknip. Jag fokuserar på det men känner ändå hur mkt av kraften som landar i styret.
Kom på att man kanske skulle träna broms med en hand på styret, då MÅSTE man ju avlasta allt från händerna och därmed få ordning på kroppen.. Finns nån baksida med det eller tvingas man (som jag hoppas) in i en position som blir korrekt och går att bevara även när båda händerna ligger på styret?
Mkt blev förvisso bättre när jag styvade upp gaffeln, men det är bara en del av problemet..
Nån proffsig sak som har bra svar, eller bra övningar?