Hahaha,vad e du för människa?Du är tom jobbigare än peppureikä!There is No Cure...
Hahaha,vad e du för människa?Du är tom jobbigare än peppureikä!There is No Cure...
haha är detta nått dialektalt? sträckta armar- mer än avslappnade lätt böjda och mindre än raka i mitt tycke! i kampsporten hapkido säger vi sträckta armar när de är i utsträckt läge utan att vara helt raka
jag är 165 kort så detta kan vara en längdfråga insåg jag!
Strö-läste lite bland inläggen och såg en del som handlade om ABS'n och att dom på ukkörningarna har sagt olika. Det är ju helt sjukt att dom säger "gör om gör rätt" för att man inte bromsade så att abs'n började jobba... Det är ju snarare ett tecken på att man kan behärska sig och inte nypa hojen men att ändock stanna fort. För jag menar.. hur svårt är det att hålla in 2 st bromsar så hårt det går? För det krävs ju ingen teknik direkt...
Vad surrar du om?
Bara du som använt ordet sträckta armar. Hur som helst ska man inte lägga för mycket tyngd på styret vid hård bromsning vilket jag hoppas vi är överens om. Jag har nog ganska sträckta men försöker knipa så hårt jag kan med knäna och spänna magen. I länken jag postade kan du läsa varför man helst ska vara avslappnad i armarna men det lär man bara vara i en kontrollerad situation.
ABS eller inte så borde ju det viktigaste vara att inte öka bromstrycket efter att man väl har börjat själva inbromsningen. Har inte hojen ABS så kommer man ju då låsa hjulet, och har den det så kommer ABSen gå in, och det är väl det man vill undvika i båda fall. Har hojen ABS så skall den möjligtvis gå in lite precis i början och inte mot slutet.
Fast enklast är nog att fråga uppkörningsförrättaren
jo det står väl inte att han ska hänga på armarna , sträcka armarna står det bara,? böjda armbågar / ospända armar leder till att man inte håller emot kroppen, uppkörningskillen körde tummen upp direkt vid inbromsning 90km/h så nått rätt gjorde nog ^^
min lärare var på mig flertalet gånger om att mina armar inte var sträckta nog tills han insåg att det var jackan som inte satt perfekt och han såg armbågsskyddet,
Bandag?
Synd att man inte får utnyttja ABS:en när man har en hoj som har det, ingen bromsar ju bättre.
Tänk om man skulle göra bromsprov med bil utan att man får använda ABS:en det vore ju sjukt. Regelverket borde ses över men det hjälper ju inte dig. Dock, har man ABS så klipp till av bara helvete om det behövs, det gör jag
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|