Körde med min gsxr 1000 förra året i -5 grader. Accelererade fullt från ettan å det spann aldrig.
Så frågan är om greppet märks mer om man är duktig på att köra å ligger på gränsen, en vanlig svensson som jag ligger ju aldrig så mycket i kurvorna.
Och så jämför jag med banan (där jag har 2,1 bak och 1,9 fram beroende på däck) - Där känns det som man bromsar på halva sträckan jämfört med gata.
Har alltid varit "nojjig" över kalla däck. Ändå aldrig stött på problem och då har jag friskt vågat utmanat genom att dutta till på kopplingen för en liten wheelie trots kallt väder. Kanske 5 grader i luften.
Samtidigt hör man ibland om folk som klotar det första som händer när hojen plockas fram. Pga vad? Grus? Salt? Frost? Friktion? Skulle va intressant att höra teorier från någon med erfarenhet.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |