Hur bra går en TL1000R ?

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Vad drar man om för hojjar med en sån ?
Hur mycket bättre går en ZX9-R från -97 än TLR ?

Nu snackar vi rakt fram, typ 0-402 eller 0-100km/h
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Frågan skulle lika gärna kunna vara ställd av nån 15-årig mopppeåkare. Vilken modern sporthoj som helst går rätt friskt rakt fram.

Men eftersom jag ser att du skriver att du har en TLR så utgår jag från att du är seriös.
Mina erfarenheter:
TLR går lite snabbare rakt fram än en 750R -96/-99, Men detta är subjektivt, jag har alltså inte rejsat mot en sån men jag har haft båda två.
Men en 900cc 4:a är säkert snabbare. Eller rättare sagt så är en modern sportig 4:a alltid snabbare än en twin i samma storlek. 4:eek:rna går att varva mer innan de hoppar isär. Mer varv ger mer effekt.

En tiller är (personlig uppfattning) oerhört lättkörd eftersom den har så brett register. Orkar massor redan i mellanregistret medan 750R -96/-99 inte vaknar förrän bortåt 10 000 rpm.

Men det intressanta är ju vem som kör. Tomte på Suz 1000R så går den sakta.

Hursomhelst så går min turboKatana snabbare än alla hojarna här ovanför och det är huvudsaken! :banana
 

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
För långt norrut
Hoj
såld
Brukar inte orka bry mig att fråga men.....är ditt enda kriterium när du köper hoj vilka du kan dra med den :gnissla :confused:

Blir nog bra det där
 

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Ort
stockholm
Hoj
Kawa Ztusen
Conrad skrev:
Har väldigt svårt att tro att en 130hästars mondeo tar en v70 t5 i accelerationen... :dummer


Kan du förtydliga dig tack ?? ska du vara rolig eller menar du allvar.... :fatta!

edit: var det riktat till mig ?? eller hade du "quotat" fel ?
 
Last edited:
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Allt beror på vilken färg man har dvs. sämre färg = högre luftmotstånd och även högre inre friktion i motorn som resulterar i lägre effekt och sämre toppfart. Bästa färgen är självklart blå i kombination med vit (vet ju alla) :fyllisar . Blå i kombination med vit frigör isocyanater som tillsammans med syre och ozon är friktionshämmande vilket ger lågt luftmotstånd, när dessa (isocyanater, syre, ozon) sedan även kommer in i luftboxen och sedan in i motorn så blir friktionen även där bättre/lägre detonationen blir även kraftigare = mer effekt Övriga färger svart, gul, röd, silver osv är mer eller midre dåliga, så har du en blå/vit så är den snabb som blixten (vit är oxå en ganska snabb färg) annars så får dy finna dig i att se bakljusen på dina polare...... :3freak :tungan :rolleyes:
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
1LiterDuckEater skrev:
Allt beror på vilken färg man har dvs. sämre färg ............(vit är oxå en ganska snabb färg) annars så får dy finna dig i att se bakljusen på dina polare...... :3freak :tungan :rolleyes:

Jag skrattar så kaffet skvätter över skärmen :rofl
:tummenupp

gladh
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Den där listan har jag alltid tyckt varit underlig, vem har hittat på den egentligen, en del hojar gör sämre tider än vad som är optimalt och andra gör mycket låga tider.

Sen vet vi sen förr att det inte alls är säkert at det som står på raden Hoj verkligen är nåt annat än drömmar.
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
1LiterDuckEater skrev:
Allt beror på vilken färg man har ...
:tummenupp

Hade du fått med det höjda oktantalets inverkan oxå skulle jag direkt rekommenderat dig till ett jobb inom marknadsföringen på hojsidan.
/u
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
1LiterDuckEater skrev:
Allt beror på vilken färg man har dvs. sämre färg = högre luftmotstånd och även högre inre friktion i motorn som resulterar i lägre effekt och sämre toppfart. Bästa färgen är självklart blå i kombination med vit (vet ju alla) :fyllisar . Blå i kombination med vit frigör isocyanater som tillsammans med syre och ozon är friktionshämmande vilket ger lågt luftmotstånd, när dessa (isocyanater, syre, ozon) sedan även kommer in i luftboxen och sedan in i motorn så blir friktionen även där bättre/lägre detonationen blir även kraftigare = mer effekt Övriga färger svart, gul, röd, silver osv är mer eller midre dåliga, så har du en blå/vit så är den snabb som blixten (vit är oxå en ganska snabb färg) annars så får dy finna dig i att se bakljusen på dina polare...... :3freak :tungan :rolleyes:

:fakta
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
1LiterDuckEater skrev:
Allt beror på vilken färg man har dvs. sämre färg = högre luftmotstånd och även högre inre friktion i motorn som resulterar i lägre effekt och sämre toppfart. Bästa färgen är självklart blå i kombination med vit (vet ju alla) :fyllisar . Blå i kombination med vit frigör isocyanater som tillsammans med syre och ozon är friktionshämmande vilket ger lågt luftmotstånd, när dessa (isocyanater, syre, ozon) sedan även kommer in i luftboxen och sedan in i motorn så blir friktionen även där bättre/lägre detonationen blir även kraftigare = mer effekt Övriga färger svart, gul, röd, silver osv är mer eller midre dåliga, så har du en blå/vit så är den snabb som blixten (vit är oxå en ganska snabb färg) annars så får dy finna dig i att se bakljusen på dina polare...... :3freak :tungan :rolleyes:
:rofl Jag tror jag dog :D
Nu höll jag på att trilla av stolen också....:rodnar
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
angående TLR så fins en annan tråd där den diskuteras, där står det att den går så in i helvete att man måste hålla sig kvar krampagtigt med händerna för att inte flyga av.

En sån hoj har jag personligen aldrig kört så jag antar att det är bland det vassaste som finns på gatan.


http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=537662&postcount=40

är du en lätt kille slungas du troligen ut i omloppsbana.
 
Last edited:

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Varför jag undrar är för att jag inte har körkort ännu (trots att jag haft 17 motorcyklar nu... ingen esse). Jag har haft ZX9-R -97, ZX6-R -96 osv.

Jag vill bara inte bli missnöjd när jag kör den sen... och att dra på med övningskörningsskylt e ju inte så fräckt när morsans man sitter bak.


Så... kan det verkligen stämma att min TLR drar en R1 från -01 ??


Iaf, blev jag jävligt stum när jag körde järnet med ninjan (ZX9R)... man våga liksom inte hålla kvar gasen efter fullt spett på ettan... iaf inte då.
 
Nyheter
Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

Top