Hur bra går en TL1000R ?

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Jag blir så jävla trött på det där att allt ska jämföras med R1:an, Visst det är en kanon hoj men alla verkar utgå från den hojen. Ta tex ett moppefucko som kom fram och tittade på min hoj och förklarade att hans polare minsann hade en R1:a och att han wheelade på alla växlar och körde ifrån min hoj hur lätt som hellst.

Jag skulle vilja påstå att det inte finns en vägjävel i detta avlånga bromsspår i kalsongen kallat sverige som man kan utnyttja en sporthojs gränser om det inte handlar om nån lång raksträcka där man kan låta den sträcka ut sig på sjätte växeln. Men vid det laget tänker man inte på något annat än om det skulle springa ut något djur på vägen eller nån pensionär som inte noterat en :mad: -Röd Tiller komma ångandes i 280 blås.

Angående det där om färgen refererar jag till detta utlägg som sagt RÖD är snabbast http://www.physics.usyd.edu.au/jeremy/redfast.html

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
KTM 525
Jag skiter i vad folk tycker när jag säger så... jag vill bli RÄDD när jag kör rakt fram o drar på full gas! Jag köper inte en hojj för att huvudet ska åka bakåt lite är ja drar på.... jag ska bli RÄDD för hojjen, jag ska visa respekt för den.

Blir jag inte det när jag kör den sen i sommar kommer jag sälja den på rot och köpa nåt värre.

Min kompis drog ut o körde idag... drog på fullt på 2:an, var inte ens i närheten att gå upp på bakhjulet.... undra om fanskapet är strypt ??

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
mr_ping skrev:
... jag ska bli RÄDD för hojjen, jag ska visa respekt för den.
...
Vad är det för samhälle där rädsla och respekt är samma sak?
Det är för fan inte samma sak!

För övrigt är detta tydligen en moppefuckotråd.

Majk

Guest
Det blev så småningom en tråd som jämför TLR mot R1:eek:r , man kan ju bara :Bugar eftersom det bevisar att Tillern ÄR världens snabbaste hoj :tummenupp .
För övrigt vill jag hänvisa till statistiken om mest kraschade hoj 98-04 =R1 vilket bevisar att denna skithoj både måste vara tungstyrd och totalt omöjlig att svänga med eller :confused: . Jag menar hur svårt kan det vara att hålla en välbalanserad och lättjobbad hoj på vägen :confused:

Detta är ett svar som endast riktar sig till moppefuckos, som bara har en hoj på en poster på väggen och som aldrig kommer få känna på draget från en "verklig hoj". Gör det ni gör bäst vilket är att köra i 30 km/h samt göra riktiga hojåkare förbannad :tummenupp Kan ju vara kul att höja pulsen på vintern så hjärtat är vältränat till sommaren kommer och hojåkandet får pulsen att jobba extra.

Mvh Majk

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
mr_ping skrev:
Jag skiter i vad folk tycker när jag säger så... jag vill bli RÄDD när jag kör rakt fram o drar på full gas! Jag köper inte en hojj för att huvudet ska åka bakåt lite är ja drar på.... jag ska bli RÄDD för hojjen, jag ska visa respekt för den.

Blir jag inte det när jag kör den sen i sommar kommer jag sälja den på rot och köpa nåt värre.

Min kompis drog ut o körde idag... drog på fullt på 2:an, var inte ens i närheten att gå upp på bakhjulet.... undra om fanskapet är strypt ??

Klart den är strypt, det vet ju alla att man bygger hojar för att de ska gå på bakhjulet, lättaste sättet att jämföra vilken hoj som är bäst är ju att se hur lätt de går på hjulet. Alla sporthojar ska resa på alla växlar för annars är de skit, de ska inte köras på bana utan enbart på raksträckor med framhjulet i luften. Svänga är farligt. Och självklart ska man bli rädd för hojen, för att kunna vara fokuserad på körningen är onödigt och för kärringen enbart, är man rädd så har man respekt, så måste det ju vara.

Kan NÅGON få det här att SLUTA???????? VART KOMMER ALLA MOPPEFUCKON IFRÅN??????

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
OLJEKYLD GSXR skrev:
Kan NÅGON få det här att SLUTA???????? VART KOMMER ALLA MOPPEFUCKON IFRÅN??????

Har inte mamma berättat om blommor och bin och faran med att ha sex utan kondom?

gladh

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
mr_ping skrev:

:klappåhuvudet Det blir nog bra när du blir stor ska du se :hihi

Last edited:

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
KTM 525
Kan inte någon ta det på allvar ?
Ge mig ett lätt sätt o ta reda på om den är strypt eller inte...

Ni som har TLR, hur fort går era hojjar på 1:an fullt ut ?
Kan man se det på något sätt ?

Jag vill inte ha nån craphojj...jag vill bli snuskigt rädd när jag kör och blir jag inte det köper jag nåt annat.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Jag tror det är dina formuleringar folk stör sig på...

Vill du bli rädd? Börja med dragracing eller basejumping :D

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
mr_ping skrev:

Jag vill inte ha nån craphojj...jag vill bli snuskigt rädd när jag kör och blir jag inte det köper jag nåt annat.
Inte så konstigt att någon tar det på allvar när du skriver som du gör, varför ska du bli rädd när du kör? Förare som har kört hoj lite grann blir sällan "rädda" för en motorcykels acceleration rakt fram hur grym den än är... Rakt fram är det så ytterst liten skillnad på alla sporthojar så det behöver du nog inte byta hoj för...

Visst kan den vara strypt, jag har ingen tl men min var strypt när jag köpte min, var en kabel som skulle klippas av. Vet inte hur det är på tl:en, fråga i TL-tråden här på forumet.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
mr_ping skrev:

Ledsen att jag spammade din tråd lite... :tungan

Hastigheten på ettan har ju inget med strypningen att göra, den lär ju varva ur på ettan även om den är strypt... Eller hur?

Enklast är väl att fråga den du köpt TLR'en av om strypningen är borta, men tro mig. Du lär känna om den är strypt....

Att få upp hojen på bara gaspådrag är mera en fråga om teknik. Visst går en ostrypt TLR upp på bakhjulet vid bara gaspådrag, om du gungar till, och slår av/på gasen vid rätt varv. Men att bara ge fullt på tvåan kommer inte att göra att den wheelar. Det är inte många hojar som gör i standardutförande...

//Macke

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
KTM 525
Hade en husaberg 650 innan.... det var grejer det. Där var det bara till o släppa gasen o gasa :) Förresten om nån vill garva, dra ner denna:

http://www.uxconsulting.com/filmer/mc_bil/Young%20hunk%20makes%20wheelies%20on%20husaberg%20650%20(icq=3775038).mpg

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
mr_ping skrev:

Men för fan, väx upp!

Blir man rädd för hojen så ska man sluta åka hoj direkt!
Däremot ska man ha respekt för hojåka och detta ska man ha vare sig man åker 25 eller 250 km/h.
Respekt och rädsla är INTE samma sak!

Som Macke skrev, den går lika fort på ettan hur mycket strypt den än är. Men ok, orkar den inte varva rött på ettan så är det nog rätt hoj åt dig! :D

Och varför håller du på och frågar hela tiden om TL? Du har ju skrivit i profilen att du har en TLR! Alltså vet du ju hur dom går.

Förslag:
Köp en retta, blade, 1000R, ZX-10 eller nån av de andra värstinghojarna, de går alla fortare rakt fram än en tiller, det fattar vem som helst eftersom de alla har lägre vikt och högre effekt.
Sen träffs vi på lämplig bana och åker lite. Du åker ju givetvis ifrån en gammal halvsenil gubbjävel som mig med hästlängder eftersom min "craphoj" är så jävla trött, trög, tung, och järnspettsaktig!
Hur mycket sätter vi? 100:-? 500:-? 1000:-?

Macke:
Jag tyckte den var rätt fräck faktiskt. Såg bra ut. Men det där är väl ingen Suz-färgsättning?

edit: Det är väl inte så jävla konstigt om en Husa wheelar? Höghus utan vikt. Det är faktiskt ingen här som är förvånad över att en sån wheelar!

Marsipulami

Guest
mr_ping skrev:

Ser verkligen ingen mening med att bli "rädd" när jag kör MC. Däremot ska det vara trevligt att köra och man ska tycka om det. Självklart vill jag också dra på lite, men inte för att bli rädd utan mer för att få en adrenalinkick.

Sen spelar det ingen roll hur stor hoj du har... Jag har en hoj som går rätt friskt men tyvärr så fick jag pisk på en krokig väg av en betydligt mindre hoj.

V-Twinner

svart båge ska det va
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
TL1000R 99:a
Men för faan ska du ha nåt som e snabbt rakt fram o bli rädd för köp en nitrohoj dårå :kocko åhhh jag blir så trött.

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
KTM 525
Om jag vill bli rädd är väl det min ensak ?
Jag har INTE kört min hojj för jag har inte körkort och jag har ingen lust o riskera att inte få kortet till sommaren...

Varför tror ni folk kör dragracing ? För väghållninigen eller ???
Nej, dom vill ha adrenalinet och det får man inte utan rädsla

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska