Hur bra går en TL1000R ?

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Intressant. Jag har kört streetracing (inte dragracing) med både bil och hoj, och jag körde för adrenalinets och spänningens skull. (självklart kör jag inte streetracing i verkliga livet, det är ju olagligt! :D )
Men inte faan var jag RÄDD!

Även sex gör att adrenalin utsöndras.
Är du rädd när du har sex? :hihi

Med din inställning till hojåkande så tycker jag att du antingen ska sälja hojen och hålla dig till moped eller åtminstone lugna dig med åkandet tills du mognat lite.
Vi vill nämligen INTE ha fler svarta rubriker på löpsedlarna!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
mr_ping skrev:
Om jag vill bli rädd är väl det min ensak ?
Jag har INTE kört min hojj för jag har inte körkort och jag har ingen lust o riskera att inte få kortet till sommaren...

Varför tror ni folk kör dragracing ? För väghållninigen eller ???
Nej, dom vill ha adrenalinet och det får man inte utan rädsla

Du de här är inga dragracinghojar, du är på helt fel spår när du blandar ihop hojar som är för motsvarande roadracing med dragracerhojar.

Förstår heller inte snacket om att bli rädd, kör som satan längs en kurvig väg ska du nog se att du blir rädd här och var när det släpper.
Men rakt fram måste du skoja, kan aldrig tänka mig att det finns en serietillverkad hoj som man verkligen blir rädd på varje gång man drar i gasrullen, jag kan direkt säga att man vänjer sig otroligt fort med sådana saker.
Som andra noterat i tråden så betyder det inte att hojen är speciellt snabb rakt fram bara för att den wheelar på många växlar, det betyder oftast totalt det motsatta.
Du har garanterat köpt fel hoj, eller så är du hejdlöst oerfaren och vet inte vad du snackar om överhuvud taget.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
mr_ping skrev:
Jag har INTE kört min hojj för jag har inte körkort och jag har ingen lust o riskera att inte få kortet till sommaren...

Det där stämmer inte alls! du kan få en kick av att känna att du behärskar någonting svårt som t.ex att flyga en skärm bra eller att klippa en bana på låg tid, vill du bli rädd så kan du hyra en film. :näsblod

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Hmm, Mr Ping är snubben som kör naken på en Husa i någon film som har cirkulerat här.
Ska du köra TLRen naken också?

//A.

GlenMorangie

~ The Glen of Tranquillity ~
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
Ducce 999:a (Socio#3721)
mr_ping skrev:
Varför jag undrar är för att jag inte har körkort ännu (trots att jag haft 17 motorcyklar nu... ingen esse). Jag har haft ZX9-R -97, ZX6-R -96 osv.

Jag vill bara inte bli missnöjd när jag kör den sen... och att dra på med övningskörningsskylt e ju inte så fräckt när morsans man sitter bak.

Så... kan det verkligen stämma att min TLR drar en R1 från -01 ??

Iaf, blev jag jävligt stum när jag körde järnet med ninjan (ZX9R)... man våga liksom inte hålla kvar gasen efter fullt spett på ettan... iaf inte då.

Här kommer en länk med lite underlag vad gäller olika hojar.
Där kan du finna det mesta vad gäller hojar och deras tekniska data.

http://www.motorbikes.be/en/

:squid

rickards

Medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki address
Silwer skrev:
Du har garanterat köpt fel hoj, eller så är du hejdlöst oerfaren och vet inte vad du snackar om överhuvud taget.

Jag tror på det sistnämda...
Eller så måste han skoja genom hela tråden.

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Kära vänner

Jag förstår inte varför ni ihuvudtaget svarar. Hela situationen påminner om när en unge kommer fram och kollar på hojen. I nästan alla fall är den första och enda frågan "Hur fort går den"? I sådana lägen brukar iallafall jag inte bry mig. Det spelar ingen roll vad man drar till med. Det är liksom inte inom ungjävelns begreppssfär.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Mr_ping fick dagens 'dum i huvet'-pris, grattis.

Den här tråden vann nog moppefuckotråd-kategorin också.

Fast vi är ju bara halvvägs, kan alltid bli bättre. Tror jag. :rolleyes:

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Sälj tillern och skaffa dig ngt ramsnett as med väghållning som en huggorm och kassa bromsar istället. Då kan du uppleva den rädsla som du efterfrågar.

pmo

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR
Please pretty please.. Om du inte köpt TLR:en än - välj en annan hoj, jag vill ha kvar nivån på mina försäkringspremier..

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Jag blir inte rädd när jag ger fullt på min hoj, den går som den går.. Vill du få adrenalinkickar och vara livrädd kan jag tipsa om oskyddat sex med prostituerade i kapstaden eller liknande nöjen..

/F

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
mr_ping skrev:
Hade en husaberg 650 innan.... det var grejer det. Där var det bara till o släppa gasen o gasa :) Förresten om nån vill garva, dra ner denna:

å varför kunde du inte behållit din Husaberg, de har så låga försäkringspremier ändå. De kunde behöva en sån riktig karl som du! Du kunde köra på bakhjulet hela dagarna, och du, skit i hjälm och skinnställ, det är bara för fegisar...

Kan man spärra folk från att ta kort på något sätt???

Säg att du skojar så säger jag det med...

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
mr_ping skrev:

Känner två killar som åker just DR, och är snabba också, åker mitten-åttor bägge två. Men en sak kan jag berätta för dig, att rädda, det blir de inte trots långt över 300 bakhjulshästar. Adrenalin kommer inte enbart av rädsla. Tror inte att idrottsmän är rädda när de ska utföra sin sport vad det nu än är de tävlar i, man presterar sällsynt illa när man är rädd.

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Oj vad ni har hängt upp er på att ping "vill bli rädd" för hojen. Förstår ni inte att det är en kille som knappast har kört hoj, på riktigt som många andra här gör, och då låter det ju astufft att säga så på macken... :rolleyes:

Precis som vissa som man pratar med säger "jag skulle aldrig kunna ha sporthoj. Jag skulle bara köra ihjäl mig". Undermeningen är att personen är såååå häftig och skulle våga gasa mest av alla.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Porsche Harry skrev:
Oj vad ni har hängt upp er på att ping "vill bli rädd" för hojen. Förstår ni inte att det är en kille som knappast har kört hoj, på riktigt som många andra här gör, och då låter det ju astufft att säga så på macken... :rolleyes:

Precis som vissa som man pratar med säger "jag skulle aldrig kunna ha sporthoj. Jag skulle bara köra ihjäl mig". Undermeningen är att personen är såååå häftig och skulle våga gasa mest av alla.

Det där är nog ett förvridet personangrepp...tror jag.

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
KTM 525
Fan vad glad jag hade varit om det hade räckt med en fattig ZX6 eller nåt... men det gör det ju inte! Jag vill ha något riktigt jävla vasst så man känner att det händer nåt och man skakar när man går av!!!

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
mr_ping skrev:
Fan vad glad jag hade varit om det hade räckt med en fattig ZX6 eller nåt... men det gör det ju inte! Jag vill ha något riktigt jävla vasst så man känner att det händer nåt och man skakar när man går av!!!
Går av? Kör in i ett vajerräcke i 200 knyck... Nått måste gå av.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
mr_ping skrev:

Men köp en turbad busa dårå... en TL är fel hoj för dig tror jag. :huvet
blir bara tröttare ju mer man läser här ......

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...