Hur det blir roligare att köra motorcykel.

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Mattias, du vet verkligen hur livet ska levas för att få ut max. Visserligen är du en fantatisk mytoman men du kan verkligen konsten att liva upp stämningen............
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Jag tycker trådarna från din sida mattias blir allt mer skrämmande. Kan du förklara för en korkad, obildad sate vad det är du vill uppnå med dem? Är det ironi du utövar, det var iaf vad jag trodde först då jag såg tråden om hur häftig du tyckte det var att köra utan skydd. Men nu vetefan vad jag ska tro längre. Det läskigaste med de här trådarna är dock att alla tycker det är ok och roligt. Folk som inte förstår bättre kommer säkerligen tycka att det känns mer berättigande att göra dumdristiga omkörningar, wheela förbi bussområden eller ja, vad du nu skriver, eftersom det till synes är så accepterat bland andra förare. Men det kanske är det du vill uppnå, för just nu känns det inte som om jag har en aning om på vilket ben du står längre.

Snälla, förklara dig. :confused:
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
På vilket sätt är det skrämmande att återge min åktur idag?
Det var SJUKT kul, och jag hoppas att det upprepar sig en annan dag.
 

coisa

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Södertälje
Hoj
Yamaha FZR 1000, Suzuki GSX750R, SeaDoo Bombadier
du måste ha något fel... eftersom du håller på att köra så där... men det dröjer väl inte så länge förren men kan läsa att du har förolyckats... inte föra att jag önskar det, men kör man som en IDIOT så kommer det att hända...
och folk kommer att säga bilisten såg inte MCn...

Mattias skrev:
På vilket sätt är det skrämmande att återge min åktur idag?
Det var SJUKT kul, och jag hoppas att det upprepar sig en annan dag.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Och för övrigt är det inget nytt. Jag hade bara glömt bort det för ett ögonblick.
För tre år sen skrev jag såhär i BiKE's forum:
"Man ska alltid köra så fort man törs. Överallt. Hur fort man vågar åka är upp till en själv."

Tänk så lätt det är att ha roligt.
 

coisa

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Södertälje
Hoj
Yamaha FZR 1000, Suzuki GSX750R, SeaDoo Bombadier
´jag vågar att åka fort men för det som kör jag inte som en idiot, som inte tänker på med trafikanterna...

Mattias skrev:
Och för övrigt är det inget nytt. Jag hade bara glömt bort det för ett ögonblick.
För tre år sen skrev jag såhär i BiKE's forum:
"Man ska alltid köra så fort man törs. Överallt. Hur fort man vågar åka är upp till en själv."

Tänk så lätt det är att ha roligt.
 

Davidk

Guest
Mattias skrev:
Jag har inte haft nån som helst lust att köra motorcykel i år.
Det har inte lockat på minsta sätt, faktiskt.

Men igår kväll blev jag med R1 (till låns, you understand).
I morse vaknade jag ganska tidigt och såg att vädret var okej.
Jag tänkte bara köra R1-an tillbaka till dess rättmätiga ägare.
Jag tänkte att han säkert inte var vaken än så jag tog en tur neråt bulten till.

Första wheeeeeelien blev på Enskedevägen. Andra med, och tredje också faktiskt. Enskedevägen är hastighetsbegränsad till 50 km/h, vilket bara gjorde det sjukt mycket skönare att köra på bakhjulet i 100+.

Väl nere på Huddingevägen körde jag på bakhjulet förbi fartkamerorna. Sen trängde jag mig mellan bilarna vid rödljusen och tog starten varje gång. Jag körde naturligtvis på bakhjulet.

I korsningen efter Stuvstakorset hann det bli grönt innan jag kommit till pole position, så jag fick tränga mig fram i farten. Väl där slet jag upp hojen på bakhjulet och körde förbi nästa par fartkameror.
Hojen ville verkligen inte sluta uiiila, så jag växlade och åkte glatt vidare förbi nästa rödljus. Det var naturligtvis grönt, jag är ju inte förståndshandikappad. Haken med detta beteende var att det stod en MC-polis i mötande körfält. Han gjorde en ansats att köra över refugen, men en glad vinkning (min specialitet) gjorde att han kom på andra tankar.

Efter det slog jag av till 160 km/h och satt och gluttade i speglarna för att se om han tänkte försöka ta mig, men jag såg honom aldrig igen.
Upp emot sjukhuset var jag såklart tvungen att uiila igen. Det är busshållplatser (eller läktare i min fantasi) på båda sidor av vägen där, så det vore fanimig kriminellt att inte uiiiila.

Sen svängde jag in på vägen som leder in till bulten via Tullinge flygfält.
Jag körde om miljarder bilar i ungefär 200 km/h. Ett par grymma posörknäskrap senare var jag så framme vid bulten. Satte att par rekordrundor och åkte sen mot Södertälje, där det var nån sorts MC-jippo.

Jag är en rastlös själ, så jag stannade inte länge i Södertälje. Jag åkte tillbaka till bulten och vidare förbi Tungelsta ut mot Dalarö. Många bilister fick sig en njutbar omkörning på bakhjulet även här. Omkörningar med på tok för liten marginal, hastigheter över 200, bakhjulsåkning.

Sen var det så dags att lämna tillbaka hojen. Jag stannade vid vägkanten och kollade om ägaren hört av sig. Det hade han inte, vilket ledde till att jag faktiskt fortfarande har hojen hos mig.

Och för att knyta an till rubriken:
Hemligheten för att få ett mer njutbart motorcyklande är att köra som om man har en försvinnande liten penis och är arg på hela omvärlden.
Nu har jag säkert bollat upp för smash med att skriva "som om man har en försvinnande liten penis", men det bjuder jag på.

Köra förståndigt suger späck, köra som en jävla idiot regerar. Prova det, och ditt liv kommer att kännas bättre.

Du vet att du vill.
klart man åker med sån här stil men är det verkligen nånting man klämmer här på SH, hehe jag trodde folk skulle bli upprörda :D
Men tydligen inte, så då vet man hur det ligger till :yoparty gasa till det rasar!
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Det är väl såna här minnen man vill ha från sommaren så man kan drömma sig bort under vintern. En annan grej som jag brukar göra när jag är uttråkad är att hålla i lastbilar på motorvägen, prova det.
"Nu ska vi simma med valarna" brukar jag viska för mig själv. Sen brukar jag känna mig euforisk resten av dan.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Robban W skrev:
Det är väl såna här minnen man vill ha från sommaren så man kan drömma sig bort under vintern. En annan grej som jag brukar göra när jag är uttråkad är att hålla i lastbilar på motorvägen, prova det.
"Nu ska vi simma med valarna" brukar jag viska för mig själv. Sen brukar jag känna mig euforisk resten av dan.
Nu är ju min bil mer delfin än val, men du kan få simma med mig anytime. :)
 

PortaHO

Ju yoku go o seisu
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Bns
Hoj
kawa 250 -07
hmm

:corn


Dumt är det allt när andra en en själv kan skadas...
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Mattias skrev:
På vilket sätt är det skrämmande att återge min åktur idag?
Det var SJUKT kul, och jag hoppas att det upprepar sig en annan dag.
Att du riskerar onödigt många liv, vilket jag verkar vara ensam om att tycka, och sen även medger det fast du lyckas nongalera bort det på något märkligt vis + att du uppmuntrar andra till att göra samma sak? Allvarligt, har du börjat knapra rosa piller eller något? Detta är verkligen inte den mattias jag lärde känna från pmc forumets tid... Då var du "the man, the messerschmitter and the guru" som hade de rätta svaren på allt, någon man såg upp till som moraliserade på ett "pedagogiskt" sätt utan att få stämpeln "moralkärring". Nu har du i mina ögon gått över till det motsatta, även om du fortfarande är lika duktig på hojar.

Något jag inte heller förstår är varför moraltanterna inte reagerar som dom "borde" på texten, hade t.ex. johan 23 skrivit att han wheelat förbi en busskur så hade det blivit ett jävla liv. :3freak
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Spiken skrev:
Detta är verkligen inte den mattias jag lärde känna från pmc forumets tid... Då var du "the man, the messerschmitter and the guru" som hade de rätta svaren på allt, någon man såg upp till....


Det va då det...

Nu är det JAG som e mannen alla män vill vara!
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Tänkte bara meddela att jag fortfarande har hojen här...
Om ni ska ut på bulten idag, håll till höger!
 

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Skönt att höra om så mycket härlig mc-åkning. :yoparty Trodde ett slag att SH blivit en gayklubb där man delar ut fläskläpp :näsblod så fort någon säger uiiila... Till alla er som kör toklagligt köp en scooter på 100 cc det räcker. :tummenupp
 

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Danderyd, Sthlm
Hoj
XS500
Det är bra att ni veteraner lär oss färskingar hur fan man impar på vanligt folk!

Älskar folk som inte fattar ironi, är så lätta att jävlas med..
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Robban W skrev:
Det är väl såna här minnen man vill ha från sommaren så man kan drömma sig bort under vintern. En annan grej som jag brukar göra när jag är uttråkad är att hålla i lastbilar på motorvägen, prova det.
"Nu ska vi simma med valarna" brukar jag viska för mig själv. Sen brukar jag känna mig euforisk resten av dan.

Jag brukar blunda, adrenalinnivån typ kvadreras för varje millisekund.
Jag har talat med min terapeft om det.

/Fredde

edit: stavfel
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
freddexwing skrev:
Jag brukar blunda, adrenalinnivån typ kvadreras för varje millisekund.
Jag har talat med min terapeft om det.

/Fredde

edit: stavfel

En på jobbet har blundat o räknat sakta till tio. Jag kommer bara till strax efter sju sen vågar jag inte mer. Men det fick jag inget adrenalin av, tyckte bara att det var dumt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top