Hur det blir roligare att köra motorcykel.

Maja

Gillar kossor.
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Fajtör-kavva i delar. Igen.
RoLLER skrev:
Ganska kul historia.

Det som gör Mattias så hysteriskt rolig är att det inte är uppdiktat.
Fan, du kom på mig. Jag har ju faktiskt inga Speedos. :crash

LB_13

Född gasglad
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
Svår abstinens och stor risk för återfall
Mattias skrev:
Jag har inte haft nån som helst lust att köra motorcykel i år.
Det har inte lockat på minsta sätt, faktiskt.

Men igår kväll blev jag med R1 (till låns, you understand).
I morse vaknade jag ganska tidigt och såg att vädret var okej.
Jag tänkte bara köra R1-an tillbaka till dess rättmätiga ägare.
Jag tänkte att han säkert inte var vaken än så jag tog en tur neråt bulten till.

Första wheeeeeelien blev på Enskedevägen. Andra med, och tredje också faktiskt. Enskedevägen är hastighetsbegränsad till 50 km/h, vilket bara gjorde det sjukt mycket skönare att köra på bakhjulet i 100+.

Väl nere på Huddingevägen körde jag på bakhjulet förbi fartkamerorna. Sen trängde jag mig mellan bilarna vid rödljusen och tog starten varje gång. Jag körde naturligtvis på bakhjulet.

I korsningen efter Stuvstakorset hann det bli grönt innan jag kommit till pole position, så jag fick tränga mig fram i farten. Väl där slet jag upp hojen på bakhjulet och körde förbi nästa par fartkameror.
Hojen ville verkligen inte sluta uiiila, så jag växlade och åkte glatt vidare förbi nästa rödljus. Det var naturligtvis grönt, jag är ju inte förståndshandikappad. Haken med detta beteende var att det stod en MC-polis i mötande körfält. Han gjorde en ansats att köra över refugen, men en glad vinkning (min specialitet) gjorde att han kom på andra tankar.

Efter det slog jag av till 160 km/h och satt och gluttade i speglarna för att se om han tänkte försöka ta mig, men jag såg honom aldrig igen.
Upp emot sjukhuset var jag såklart tvungen att uiila igen. Det är busshållplatser (eller läktare i min fantasi) på båda sidor av vägen där, så det vore fanimig kriminellt att inte uiiiila.

Sen svängde jag in på vägen som leder in till bulten via Tullinge flygfält.
Jag körde om miljarder bilar i ungefär 200 km/h. Ett par grymma posörknäskrap senare var jag så framme vid bulten. Satte att par rekordrundor och åkte sen mot Södertälje, där det var nån sorts MC-jippo.

Jag är en rastlös själ, så jag stannade inte länge i Södertälje. Jag åkte tillbaka till bulten och vidare förbi Tungelsta ut mot Dalarö. Många bilister fick sig en njutbar omkörning på bakhjulet även här. Omkörningar med på tok för liten marginal, hastigheter över 200, bakhjulsåkning.

Sen var det så dags att lämna tillbaka hojen. Jag stannade vid vägkanten och kollade om ägaren hört av sig. Det hade han inte, vilket ledde till att jag faktiskt fortfarande har hojen hos mig.

Och för att knyta an till rubriken:
Hemligheten för att få ett mer njutbart motorcyklande är att köra som om man har en försvinnande liten penis och är arg på hela omvärlden.
Nu har jag säkert bollat upp för smash med att skriva "som om man har en försvinnande liten penis", men det bjuder jag på.

Köra förståndigt suger späck, köra som en jävla idiot regerar. Prova det, och ditt liv kommer att kännas bättre.

Du vet att du vill.

Det är så att det finns race som kallas TT och är kanse något som passar dig. Farliga vägar handlar det om fast klart säkrare (och roligare) än resan som du här beskrivit.

Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Bland det bästa som finns.
En stenhård nattrepa.
Inga bilar och mcyket lite folk. Bara att köra som om vägen vore en räserbana.

Sen kan man glida te korvmojjen köpa en hb-tallrik glida hem och njuta den efter kvällens rabalder.

Har man tur kanske man får swicha förbi betongbenke på slangen.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Freddola skrev:
2295942 Bland det bästa som finns.
En stenhård nattrepa.
Inga bilar och mcyket lite folk. Bara att köra som om vägen vore en räserbana.

Sen kan man glida te korvmojjen köpa en hb-tallrik glida hem och njuta den efter kvällens rabalder.

Har man tur kanske man får swicha förbi betongbenke på slangen.
Du har helt missförstått detta; du behöver en sporthoj för detta ändamål.

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Mmmmm, lite sugen att låna pengar nu...
Annars håller jag med PLM, var och en får tänka själv...
Jag är dessutom darwinist så resten får ni tänka ut själva! :bladder
Kul att se dig Mattias. :tummenupp

Fredrik :tomten

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Speedy skrev:
2296444 Mmmmm, lite sugen att låna pengar nu...
Annars håller jag med PLM, var och en får tänka själv...
Jag är dessutom darwinist så resten får ni tänka ut själva! :bladder
Kul att se dig Mattias. :tummenupp

Fredrik :tomten

Hej Fredrik!

Det är tretton månader sen jag begick detta fasansfulla brott mot mänskligheten. Bäst jag gör det igen snart.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
valmers skrev:
2295948 Du har helt missförstått detta; du behöver en sporthoj för detta ändamål.
Haha beror på vägarna.
Går utmärkt inne i city. Kom ska ja visa dig. Hänger nog av dig rätt lätt på då det börjar bli lite fartgupp, trotoarkanter, usvängar, samt kullerstenar, lr allmänt smalt samt kurvigt m.m.

Vi bor ju i samma stad kan rita upp en sträcka på en karta så kan vi ju köra? :7peta
Jag kan fixa folk som filmar så kan vi slänga upp filmen här.
Nå vad säger du?
Kan tejpa på en kamera på hjälmen oxå.
Dock får jag väll sätta den bakofram för att du ska få bli med på filmen ett litet tag...

Last edited:

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Freddola skrev:
2296494 Haha beror på vägarna.
Går utmärkt inne i city. Kom ska ja visa dig. Hänger nog av dig rätt lätt på då det börjar bli lite fartgupp, trotoarkanter, usvängar, samt kullerstenar, lr allmänt smalt samt kurvigt m.m.

Vi bor ju i samma stad kan rita upp en sträcka på en karta så kan vi ju köra? :7peta
Jag kan fixa folk som filmar så kan vi slänga upp filmen här.
Nå vad säger du?
Kan tejpa på en kamera på hjälmen oxå.
Dock får jag väll sätta den bakofram för att du ska få bli med på filmen ett litet tag...

stad? city? Bor du också i Stockholm?

rollex

Guest
Hagster skrev:
1407092 Jag med. Högst på önskelistan står just nu:

1. Slicka tonårs*****
2. Köra som Mattias.
3. Bli skitfull.

1 av 3 kommer uppfyllas ikväll. Kanske 2 om man har tur.
Ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,haaaaaaaaaaaaaa !!! :D :D :tuttar :yoparty Vilken jävla lista !!!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln