Hur det blir roligare att köra motorcykel.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nicke_K skrev:
Jag tycker att det var väldigt oansvarigt ja nästan på gränsen till straffbart att du inte gjorde någon stoppie på hela rundan :7peta .
Farten går ner för mycket då. Snittfarten är ALLT!

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Bingo skrev:
Vi seriösa sporthojsåkare vill inte att puckon som Mattias kör sporthoj. De skämmer ut oss och gör att Polisen och allmänheten ser snett på oss. Hur svårt kan det vara att köra inom lagens råmärken :mad: :fatta!

Mycket svårt skulle jag vilja säga!

Maja

Gillar kossor.
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Fajtör-kavva i delar. Igen.
Mattias, du är en mes. (Tänkte skriva fjolla, men...) Ska du mjukköra på det där viset så kan du lika gärna köra på cykelbanorna bland andra moppefuckon.

Så här ska en ouTlaWkörning gå till, läs och lär av mästaren:

Började med att kränga på mig mina speedos för maximal posereffekt samt ett vurpollon, man vill ju ta hand om en av landets skarpaste hjärnor. Resten är väl skitsamma, brudarna (och grabbarna) gillar stora fina ärr. Inte för jag har några, kroppen är hård som flinta och klarar det mesta.

I alla fall, jag börjar alltid med att rigga upp ett praktstånd i tangaspeedosen, det ska synas att man är en man.

Som alltid så startar jag hojjen med ettan i och rullen i bott, man får inte förlora nån tid. På andra varvet startade hyndan och hoppade glatt upp på slangen. Garageporten är lite låg så framhjulet bonkade i lite, men det var väntat. Väl ute så klev jag snabbt genom väkschlarna upp till 4:an, fortfarande utan att framhjulet snurrat ett varv. Fick tagga ner till 180 för att klara svängen ut från tomten.

Det tar emot lite att sakta in, jag vet, men jag brukar bromsa med nummerplåt och baklyse, man är väl ärkeposer. Som vanligt så lyckades jag hoppa från första fartguppet på 30-vägen förbi dagiset till nästa fartgupp, blev dock lite misslyckat denna gången. Blev tvungen att sätta ner fronthjulet. Fasen, har ju kört 300 mil utan att smutsa ner det innan.

Nåja, mindre motgångar gör bara att man blir mer inspirerad till stordåd. Kom som vanligt med gnistrande puckar ner mot Tingstadstunneln i gruset på refugen. Det var ju morronkö som vanligt. Prova att knäskrapa när man wheelar själva får ni se hur lätt det är.

Taggad efter misslyckandet på fartguppen slog varvräknaren i bott på sexan mellan bilarna genom tunneln. som vanligt slog jag bort en 4-5 sidospeglar med undersidan på motorn. Det är lite trixigt att klara knäna, så det gäller att stå på sadeln när man kör riktigt trångt. (Inga sexassociationer nu... Skäms!)

I alla fall, som flickan sa (?), så kom jag ur stan och upp mot Landvetter, gamla vägen. Klämde lite småvägar ner mot Lygnern Ring och satte några feta rekordrundor. Nån gång ska jag prova att köra med bägge ringarna i backen, kan nog trimma några sekunder då.

Ingen Pappa Blå ute idag, men det spelar ju ingen roll, de har lärt sig att det bara är att släppa.

:) Jag heter åxå Mattias! Faktiskt. :)

Coola Ola

Guest
Maja skrev:
Mattias, du är en mes. (Tänkte skriva fjolla, men...) Ska du mjukköra på det där viset så kan du lika gärna köra på cykelbanorna bland andra moppefuckon.

Så här ska en ouTlaWkörning gå till, läs och lär av mästaren:

...

Ingen Pappa Blå ute idag, men det spelar ju ingen roll, de har lärt sig att det bara är att släppa.

:) Jag heter åxå Mattias! Faktiskt. :)

Helt rätt. Moderator-Mattias är ett riktigt moppefucko i jämförelse.

-edit- han är väl iofs ett moppefucko även om man inte jämför.

Maja

Gillar kossor.
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Tackar. Man vill ju inte va som alla andra. :)

Edit: Mattias, du har pm.

Last edited:

saft

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Honda CBR 600F -98 Husaberg 400 FE -02
Skönaste tråden jag läst på länge!
Befriande att se att alla inte är moraliserande till döds, även om det känns som om många på såna här forum hänger på i den ton inlägget råkar vara i.

Mattias: En tanke, var det din flickväns CBR jag var och kollade på i september förra året? Kom att tänka på det när jag läste om rådjur och grejer. Det var i Tyresö nånstans. Kanske är helt ute och cyklar....

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
saft skrev:
Skönaste tråden jag läst på länge!
Befriande att se att alla inte är moraliserande till döds, även om det känns som om många på såna här forum hänger på i den ton inlägget råkar vara i.

Mattias: En tanke, var det din flickväns CBR jag var och kollade på i september förra året? Kom att tänka på det när jag läste om rådjur och grejer. Det var i Tyresö nånstans. Kanske är helt ute och cyklar....
Jo, det var det nog.

Den här tråden ÄR den skönaste på länge. :fakta

saft

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Mattias skrev:
Jo, det var det nog.

Den här tråden ÄR den skönaste på länge. :fakta

Så pass! Värsta frän jag känner mig som lyckades lista ut en sån grej... lite deckare nästan...

saft

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Mattias skrev:
Men kom igen! Det finns bara en Mattias.

Jaja... tryck ner min självkänsla bara :D

Är iaf stolt, det finns ju många som kör på rådjur i den här världen.

Fick ni den såld och så då?

Maja

Gillar kossor.
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Victor skrev:
Åfan, jag som skulle kunnat gissa på att du var en tjej som hette Maja. Vad dum jag kan vara ibland.

:3freak

Lätt att göra det misstaget. Men jag kom på ett knep, det finns en liten lustig krumelur BREDVID namnet. En ring med en pil uppåt om det är en kille. Kille: Pil-en-upp(Säg det snabbt tjufem gånger så blir du torr i munnen).

:tuttar Maja :tuttar

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Maja skrev:
Lätt att göra det misstaget. Men jag kom på ett knep, det finns en liten lustig krumelur BREDVID namnet. En ring med en pil uppåt om det är en kille. Kille: Pil-en-upp(Säg det snabbt tjufem gånger så blir du torr i munnen).

:tuttar Maja :tuttar

Aaah...
Den hade jag inte ens sett förut. Men hur många tjejer tror du är smarta nog att veta vilken som är symbol för kvinna/man. Inte många på dethär forumet iallafall gissar jag.

Solan

PotatoesMc.com
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
CBR 600RR - nu lite nyare!
Victor skrev:
Men hur många tjejer tror du är smarta nog att veta vilken som är symbol för kvinna/man. Inte många på dethär forumet iallafall gissar jag.

Tur att vi har alla smarta killar här som kan lära oss nya saker hela tiden.

För övrigt så skriver man inte ihop i alla fall samt att det ska vara ett mellanslag mellan dethär, men det kanske du inte är tillräckligt smart nog för att veta.

cossin

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
R1 -03
Var på lite rulle humör själv i morse.
Mosade på förbi några av storebrors kameror längs huddinge lekplats.
Små wheelade (Klarar inte fetare) iväg från några startljus efter att mossat mig först i kön några gånger.

För att slutligen fastna halvsovandes bakom en Mazda någonting med max 33hp under huven som vägrade lämna min fil.
När plötsligt en lekledare far förbi till höger och sicksakar sig förbi bilarna i en klart inspirerande fart! :Bugar

Självklart hakar jag på så snart jag vaknat och fattat vad som hände!

Sedan roar vi oss ganska gott i de kvarvarande startljusen som självklart alla visar rött och bjuder till härliga accelerationer och diverse små slangande!

Tyvärr skiljs vi åt vid sjukhuset! :( Min lekkamrat körde någon fighter liknande Triumph med Öhlins dekal (Någon som känner sig träffad)

Själv försökte jag bemästra en CBR-900.

En sund och bra start på dagen eller? :banana

CoSmoZ

Skitskraj MC
Gick med
1 May 2004
Hoj
Suzuki 1000 Gsxr
Mattias skrev:
Efter det slog jag av till 160 km/h .

Faan jag vill oxå kunna slå av vid 160 ...
& åka på slangen & käka munk utan att slicka.. faan man blir avis på så mycket!

Kör så det ryker!

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Solan skrev:
Tur att vi har alla smarta killar här som kan lära oss nya saker hela tiden.

För övrigt så skriver man inte ihop i alla fall samt att det ska vara ett mellanslag mellan dethär, men det kanske du inte är tillräckligt smart nog för att veta.

Lipsill...
Vi grabbar kan i alla fall göra två saker samtidigt...

...ha huvudvärk och knulla!

:)

/fredde

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...