Hur det blir roligare att köra motorcykel.

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Mattias skrev:
Det sporrar mig till nya stordåd. Därför ska det bli film! Roligt, inte sant?

Jaa! :banana
Det är så roligt att se när en sporthoj körs så som den är byggd för - fullt ut, alltid, överallt. För om man inte kör den så, vore det ju ingen idé att ha en.
Får vi se något rekordförsök på Bogesundsvägen på filmen, snälla? :Bugar

Jag har förresten en annan idé som vore kul om du ville göra film av - en häftig uppvisning i kompetent hantering av sporthoj: ett fullgasrace hela Drottninggatan upp, från Riksdagshuset till Observatoriet vid lunchtid en vardag! Det kan samtidigt bli en utmaning till andra som verkligen kan hantera sina hojar, ett slags vandringspris där föraren med bästa tiden får en hedrande placering här på SH. Kanske en gratis banner en vecka. :yoparty

sandstream

Guest
69:an skrev:
Jag har förresten en annan idé som vore kul om du ville göra film av - en häftig uppvisning i kompetent hantering av sporthoj: ett fullgasrace hela Drottninggatan upp, från Riksdagshuset till Observatoriet vid lunchtid en vardag! Det kan samtidigt bli en utmaning till andra som verkligen kan hantera sina hojar, ett slags vandringspris där föraren med bästa tiden får en hedrande placering här på SH. Kanske en gratis banner en vecka. :yoparty
:hihi :tummenupp

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Mattias.
Jag har läst hela tråden men hittade inget om skinnstället eller missade jag det. Det var väl i jeans och jeansjacka färderna företogs eller hur?

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Jaha är det detta som kallas "intresse för motorcyklar", då är det väl bara att börja om från början igen då.

Måste säga att det töntigaste med denna tråden är inte trådskaparen utan alla som vill vara "inne" och vänder på kappan dit det blåser.
En okänd skule ju bli skapligt utbuad om han skrev nåt liknade.

Last edited:

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Mattias det är vissa saker som vi måste reda ut,

"I morse vaknade jag ganska tidigt och såg att vädret var okej."
Du menar att du inte var bakis, har du någon förklaring till det?

"I korsningen efter Stuvstakorset hann det bli grönt innan jag kommit till pole position, så jag fick tränga mig fram i farten. Väl där slet jag upp hojen på bakhjulet och körde förbi nästa par fartkameror. "
Här borde du kunnat slanga mellan bilarna för att få en riktigt fet höjd på den när du passerar de som står längst fram. Laddar man på så hinner de ju inte flytta på sig. Kan man köra med två hjul mellan kan man det med ett...

"Sen svängde jag in på vägen som leder in till bulten via Tullinge flygfält."
Du knäskrapde inte, varför?

"Många bilister fick sig en njutbar omkörning på bakhjulet även här. "
Du menar att det fanns bilar som INTE fick bli omkörda på osten?

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Vårkänslor i full blom förstår jag. Jag har också kört den där vägen mot Någonting, tyvärr är den felskyltad, den går egentiligen till Ingenstans och slutar tvärt med ett dike. Det du söker finns inte där. Stanna och vänd innan du når diket. Jag vet för jag körde den vägen i botten en vårdag 1998 då jag också var röd och het och jag fann ingenting.

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
:kocko
Kanske dags att ta körkortet? Om du har det, kopiera det några gånger.. :tomten
Kör lugnt, vi vill ha dig kvar!!! (Och nära och kära...)
Tragiskt om någon eller några skadas eller dör pga en galen mcåkare som inte vet vad självdisciplin/sunt förnuft/rätt sinnesnärvaro eller självbehärskning innebär...

/mvh Johan

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
underbart! en tråd om lite buskörning som inte är helt full med moralpredikningar o andra tråkigheter...

är ju förvånade mycket sånt här på sporthoj annars...

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
ozto skrev:
underbart! en tråd om lite buskörning som inte är helt full med moralpredikningar o andra tråkigheter...

är ju förvånade mycket sånt här på sporthoj annars...

Japp, sånt där kommunistfeministvegandravel överallt om respekt för andra människor o så. Fy fan. Nakcskått.

:tungan

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
69:an skrev:
Japp, sånt där kommunistfeministvegandravel överallt om respekt för andra människor o så. Fy fan. Nakcskått.
:tungan

:banana :banana

inte riktigt kanske men jag har mycket svårt att tro att dom moralpredikningarna som brukar fylla sådana här trådar gör mycket annat än att skapa irritation. inte tror jag att folk kör lungnare för det iaf..

tycker att folk borde slappna av lite...

sandstream

Guest
ozto skrev:
tycker att folk borde slappna av lite...
Eller bli lite mognare och välja sina ställen för "buskörning".
Tyvärr så förstår man inte sånt i unga år, det kommer med åldern :)

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
För er som tycker Mattias är kewl så vill jag bara än en gång påpeka att jag har legat med honom.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln