Hur det blir roligare att köra motorcykel.

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
BMW S1000RR 2017
Bingo skrev:
Vi seriösa sporthojsåkare vill inte att puckon som Mattias kör sporthoj. De skämmer ut oss och gör att Polisen och allmänheten ser snett på oss. Hur svårt kan det vara att köra inom lagens råmärken :mad: :fatta!

Förklara för mig hur en seriös sporthojsåkare kör då?

Jag kör som en oseriös sporthojsåkare själv iaf... whieeeelar aldrig, inga stopies, inga knäskrap.... fort kan det dock gå ibland men inte ofta tyvärr... med andra ord så kör jag inte som maskinen är byggd att köras.. så därför blir min nästa hoj en custom super glider delux enligt min körstil helt och hållet :tummenupp

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Mattias skrev:
...Den här tråden ÄR den skönaste på länge. :fakta
Nej det är den inte. Den här tråden är den mest oroande på länge. Inte nog med att du utmanar ödet, du håller på att sälja din själ till posördävulen, nästa gång jag ringer lär jag väl få tag på dig när du står utanför McDonalds och putsar på din nya undertray. Du har tappat fotfästet totalt. Du hör hemma på banan, på en liten tvåtaktare. Någon borde ta dig i örat och slänga in dig i en skåpbil och inte släppa ut dig förrän Linköping.

Last edited:

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Nobody skrev:

Jag kör som en oseriös sporthojsåkare själv iaf... whieeeelar aldrig, inga stopies, inga knäskrap.... fort kan det dock gå ibland men inte ofta tyvärr... med andra ord så kör jag inte som maskinen är byggd att köras.. så därför blir min nästa hoj en custom super glider delux enligt min körstil helt och hållet :tummenupp
Inte för tat förstöra i tråden, men sånt här är jag skitless på.
Sporthoj innebär inte att du måste köra på bakhjulet och med knäskrap i trafiken, man kan ha en sporthoj för att man tycker om modellen, inte fan byter man till en custom för att man vill köra lugnare än 90% på forumet (iaf i sagovärlden här på forumet).
DE byggdes definitivt inte för stuntåkning, deta börjar bli som de dumma jävlar som menar att en enduro är en ombyggd motard.

Du kan ha varit ironisk och då gäller inte mitt svar just dig.

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
BMW S1000RR 2017
Poacher skrev:
Inte för tat förstöra i tråden, men sånt här är jag skitless på.
Sporthoj innebär inte att du måste köra på bakhjulet och med knäskrap i trafiken, man kan ha en sporthoj för att man tycker om modellen, inte fan byter man till en custom för att man vill köra lugnare än 90% på forumet (iaf i sagovärlden här på forumet).
DE byggdes definitivt inte för stuntåkning, deta börjar bli som de dumma jävlar som menar att en enduro är en ombyggd motard.

Så sant så sant, den kanske inte är byggd att stuntas med ... men den är överjävligt grym maskin att göra det med om man kan :tummenupp

Klart som tusan behöver man inte köra som ett gnu när man har en vörsting sporthoj, men det är svårt som f-n att inte göra det... varje gång jag åkte iväg tänkte jag att nu ska jag köra helt enligt boken... det höll i 700 m... första rondelen så kände jag att maskinen bara vill ha lite smisk... inget och göra åt det utan bara vrida rullen och smiska om bilar både till höger och vänster över spärrlinjer och mötande bilar... inge bra alls och jag ska ha :fatta!

Så här är jag... jag är 30 bast med 2 barn och snart en hund också... jag kan inte hantera hojen så nu är jag hojlös. Ju mer jag läser i tidningarna om olyckor dessto gladare är jag att jag inte har en hoj. Jag är inte redo för sporthojar. Men kul är det... och skönt att framföra ett sådant fordon :yoparty

Hoppas jag också en dag vaknar upp och är mogen för dessa fordon... tills dess ber jag verkligen att jag inte grenslar en sporthoj... lyfter hatten av för Er som klarar av att glida omkring lagligt på en sporthoj
:Bugar

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Nobody skrev:
... lyfter hatten av för Er som klarar av att glida omkring lagligt på en sporthoj
:Bugar

Så småningom kommer Insikten om att det är ett väldigt stort och användbart spann mellan ytterligheterna att "glida omkring lagligt" och att följa Mattias välskrivna exempel från trådens början. :tummenupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nobody skrev:
Du fick en bra bok när du tog ditt körkort. Den är full av goda råd, förklaringar av trafikmärken osv. Står det 70 på en skylt så kör man i högst 70 km/h. Om man absolut måste köra i 110 så får man helt enkelt vänta tills man kommer till en väg där det är tillåtet :mattias

Seriösa sporthojare kör enligt körkortsboken :fakta

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
69:an skrev:
Så småningom kommer Insikten om att det är ett väldigt stort och användbart spann mellan ytterligheterna att "glida omkring lagligt" och att följa Mattias välskrivna exempel från trådens början. :tummenupp
Det spann som finns mellan "'glida omkring lagligt" och att följa Mattias välskrivna exempel från trådens början'" är olagligt :mad: :fatta!

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
BMW S1000RR 2017
Bingo skrev:
Du fick en bra bok när du tog ditt körkort. Den är full av goda råd, förklaringar av trafikmärken osv. Står det 70 på en skylt så kör man i högst 70 km/h. Om man absolut måste köra i 110 så får man helt enkelt vänta tills man kommer till en väg där det är tillåtet :mattias

Så du menar att du kör lagligt HELA tiden :va

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
BMW S1000RR 2017
69:an skrev:

Ja fast då är ju spannet väldigt individuellt för varje person. Så när Mattias kör som han kör så håller han sig i inom spannet med sina begränsningar kanske och andra tycker han kör som f-n.... Det finns alltid någon som tycker illa om ens körsätt.... det är bara så. Men inget att hänga läpp över, ut och kör för f-n... när solen väl tittar fram i augusti :rolleyes:

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
BMW S1000RR 2017
Bingo skrev:

Ha ha, jag kan tänka mig att du är som en politker... säger att man inte får men själv springer man och gör saker som man inte fick...

Man ska leva som man lär :tummenupp

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Bingo skrev:

PRECIS! :tummenupp
I boken står det:
"Den som överskattar sin körförmåga kör ofta för fort"
"Unga manliga förare överskattar ofta sin körförmåga och kör därför för fort"

Jag är en ung manlig förare och kör enligt boken...

/fredde

EDIT:
Say what you must, do what you want, break all the fucking rules and go to hell with superman and die like a champion, ya hey! <-- BR

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
BMW S1000RR 2017
freddexwing skrev:
PRECIS! :tummenupp
I boken står det:
"Den som överskattar sin körförmåga kör ofta för fort"
"Unga manliga förare överskattar ofta sin körförmåga och kör därför för fort"

Jag är en ung manlig förare och kör enligt boken...

/fredde

Ja fast i det här fallet så är det andra som underskattar Mattias körförmåga.... står inget om i boken... :tungan

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Jo kör hur ni vill bara man slipper felstavade döds olycka i xxxx trådar så är det lugnt.
Jag har ju ingen sporthoj som synes så för mig är det just inga problem, men jo jag kan ha en utan att behöva köra som en dåre i stan tex, utan problem, jag har kommit förbi stadiet där jag vill impa på andra, jag kör bara för att det är kul och visst kan det gå för fort, men man kan ju välja dessa risker där marginalerna är som störst, vilket säkert kan variera från person till person.
Eftersom huvuddelen av folket på SH anser sig som mycket duktiga förare så ska det väl gå bra då.

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Men orka igentligen... :confused:

Vissa kör på sitt sätt, andra på sitt sätt! Vissa får en kick av det ena och vissa av det andra! Hojåkning är ett sätt att njuta för min del och jag kör som jag behöver för att få ut någonting av det.

Att säga till mig att jag skall köra på ett annat sätt är som att ta bort körningen överhuvudtaget. Därav kommer jag att ignorera dylika uppmaningar. Precis som alla andra på detta forum. Inte? Kolsupare finns det alltid!

Därmed inte sagt HUR jag kör. Jag är varken Rossi eller totalt orädd om mitt skelett och resten av kroppen - det hämmar, jag lovar!

Moralkakorna om att följa hastighetsanvisningarna är dock helt barocka! Vem fasen kör INTE för fort lite då och då? Den som inte gjort det skulle jag vara hyfsat rädd för - något stämmer inte där! :va

Att diskutera den moraliska aspekten av det hela är bara ett upplägg till evig diskussion då förmodligen ingen av parterna kommer att ändra sig i alla fall.

Kör med insidan men låt hjärtat vara med! :tummenupp

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Det är alltid lika roligt med trådar man missat, att läsa första inlägget och möjligen sida 1 för att sedan skita i resten och hoppa direkt till sista sidan och se vart disskusionen styrt sin kossa... :hihi

Jag e inte så förtjust i popcorn :rolleyes:

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...