Nyteknik
Bannad
- Gick med
- 6 Mar 2003
Vad snackar du om?Vad ere för kabel du har hittat,ser ju ut som en avklippt dammsugarsladd?![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad snackar du om?Vad ere för kabel du har hittat,ser ju ut som en avklippt dammsugarsladd?![]()
Den där har jag ochså funderat på.Det är jag fullt medveten om, Live 1, Live 2 & Live 3....![]()
Jag har faktiskt inte sett RST på någon ny grej vad jag minns. Problemet kvarstår, betyder det något eller är det endast en godtycklig bokstavskombination![]()
Det är jag fullt medveten om, Live 1, Live 2 & Live 3....![]()
Jag har faktiskt inte sett RST på någon ny grej vad jag minns. Problemet kvarstår, betyder det något eller är det endast en godtycklig bokstavskombination![]()
Det är ett lysande exempel på hur man kan klara sig utan hantverkardrägg. That´s right, I said it.Detta ser ut att vara ett lysande exempel för att använda ROT-avdraget.
Det är ett lysande exempel på hur man kan klara sig utan hantverkardrägg. That´s right, I said it.
![]()
Det är ett lysande exempel på hur man kan klara sig utan hantverkardrägg. That´s right, I said it.
![]()
Ett fall för Darwin.
Jag skojade ju...!Jahapp, nu när du har bränt broarna (och förmodligen lägenheten) så är det nog bäst att du lyckas fixa resten själv.
Jahapp, nu när du har bränt broarna (och förmodligen lägenheten) så är det nog bäst att du lyckas fixa resten själv.
OK jag ska koppla lite el hemma, vart vänder jag mig?
Elektriker - nej
Kunniga vänner/hantverkare - nej
sporthoj.com (forum för hojåkare) JA det mest logiska!![]()
Efter att ha jobbat med el i över 10 år, kopplat och kopplat fel, sett andras misstag, utbildat mig mer inom el/elsäkerhet, sett elinkopplingar som lett till dödsfall osv osv.
.... så frågar jag mig "Hur fan vågar folk!?"
För att använda en sliten klyscha RING EN ELEKTRIKER!
Vore jag inte så jävla rädd för Nyteknik så skulle jag åka hem till honom och koppla in det åt honomGratis dessutom, men jag skulle fan inte städa efter mig :elektriker
Ingen som vet?Jag passar på att låna tråden lite. Hur gör man för att dimensionera snubberkretsen för tyristorer i en trefasig sexpulstyristorlikriktarbrygga? Kapacitans och spänningsnivå på kondensatorn är intressant, likaså resistans och effekt på resistorn. Data på tyristorerna och för nätimpedans är kända. Tillverkarna brukar som bekant rekommendera lämpliga värden men de kan inte svara på om det gäller i en koppling enligt ovan eller exempelvis antiparallellkopplade tyristorer för annan tillämpning. Tar man inte hänsyn till att varje snubberkrets vid kommuteringsögonblicket är parallellkopplad med de två andra grenarna, varav en har en kortsluten snubberkrets, kommer man ju att få en resistans som är 40 % av önskat värde och en kapacitans som är 2,5 ggr för hög. Dessutom vill jag ha möjligheten att dimensionera utan onödigt stora marginaler.
Jag passar på att låna tråden lite. Hur gör man för att dimensionera snubberkretsen för tyristorer i en trefasig sexpulstyristorlikriktarbrygga? Kapacitans och spänningsnivå på kondensatorn är intressant, likaså resistans och effekt på resistorn. Data på tyristorerna och för nätimpedans är kända. Tillverkarna brukar som bekant rekommendera lämpliga värden men de kan inte svara på om det gäller i en koppling enligt ovan eller exempelvis antiparallellkopplade tyristorer för annan tillämpning. Tar man inte hänsyn till att varje snubberkrets vid kommuteringsögonblicket är parallellkopplad med de två andra grenarna, varav en har en kortsluten snubberkrets, kommer man ju att få en resistans som är 40 % av önskat värde och en kapacitans som är 2,5 ggr för hög. Dessutom vill jag ha möjligheten att dimensionera utan onödigt stora marginaler.
Du har en knäppis på kortet i din avatar:evilDu är knäpp.
Du är knäpp.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning