Hur dum får man bli?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det skulle faktiskt vara lite humor att se en onsdag/torsdag före körningarna... :hihi

jo, hehe... vore lite skoj... uppställning utanför McD UV där turledaren sen går och kickar på smalben och rygg för att se så skydden är på plats... ha ha ha.

Nej, som sagt, man får nog bara acceptera att alla inte har samma omdöme och att man då får välja vilka man kör/umgås med.

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
jag skriver aldrig i sånna här tråder men nu måste jag.
HUR DUM FÅR MAN BLI jag hoppas du menar dej själv för att skriva detta, för ärligt talat skit för fan i va andra gör. varför ha sånt jävla sjukligt intrese av va andra gör o inte gör sköt du ditt så kan andra skötta sit
mvh
en som ALTID kör jeans o trätofler

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Är det inte lustigt att svenska språket är det enda språk i världen som har uttrycket "så gör man inte".
I andra länder anses nog varje enskild individ vara herre nog att administrera och exekvera sitt liv efter eget behag så länge man inte bryter mot lagen. Men i kommunistsverige skall man jävlar i mig vattenkamma sig och rätta in sig i leden. Må jävulen gnaga på dina ben om du sticker ut! :näsblod
Jag antar att du saknar en professur i düska och arabiska

Kent@

Gick med
23 Dec 2007
Hoj
Två Suzuki, sportouring och custom
jo, hehe... vore lite skoj... uppställning utanför McD UV där turledaren sen går och kickar på smalben och rygg för att se så skydden är på plats... ha ha ha.

Nej, som sagt, man får nog bara acceptera att alla inte har samma omdöme och att man då får välja vilka man kör/umgås med.

Håller med dig...tolkar dig som att du då säger till att du inte vill åka med någon som åker i enbart hjälm och skjorta, stjärtnaken som nån skrev. :D

HUR DUM FÅR MAN BLI jag hoppas du menar dej själv för att skriva detta, för ärligt talat skit för fan i va andra gör. varför ha sånt jävla sjukligt intrese av va andra gör o inte gör sköt du ditt så kan andra skötta sit
mvh

Du verkar ju ha vaknat på fel sida.. :finger

Last edited:

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
mvh

har du endast lässvårigheter? Skriva tycks du klara av.

De som kör utan utrustning sku ha kanske kunna minska på sina skador vid en vurpa, om de hade utrustning, som nu ligger på sjukhuset och kostar för oss alla andra.

edit; tydligen fanns de ju en hel del stavfel, så jag ber om ursäkt för att jag hoppade på din dyslexi.

Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Läste på lite om vad som krävs för att få framföra moppe och hittade bara hjälm som krav förutom rätt behörighet beroende på storlek på moppen.

Henrik

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
mvh

Jag tycker du skulle fortsatt att INTE skriva i såna här trådar!!!!! :glömdet

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Så länge skattemedel slösas och förskingras på det sätt det görs i detta land så är det väl skit samma, så det argumentet är ju värdelöst. Dessutom är det ju bättre att klota i kortbrallor än i jeans om man inte har ställ.

Vi går ju sakta men säkert mot ett system där alla får ha sina egna sjukförsäkringar ändå, så slipper vi denna sossedebatten.

Oavsett vad det gäller så är jag för individualism och fritänkande från den stora duktiga massan. Kollektiva oskrivna lagar är endast av ondo och kväver allt vad kreativitet och fritänkande heter.

Tack och lov så ska ju elitklasser införas nu i skolan, så att inte de mest begåvade ska behöva vänta in de mindre begåvade för att det är osolidariskt att vara bäst. Det kollektiva stängslet finns i Sverige från vaggan till graven.

Dessutom och återigen. Hur fan kan det vara coolt att bragga om att man dragit på slangen i 200 (gärna från farbror blå) och sedan vara åt helvete att cruisa i kortisar i 70-90. Ett skinnställ är inte värt ett skit i de farterna ändå i riktig trafik.

Nu kan ni få dissa mig, skönt att skriva av sig iaf :D

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Men en cykel väger 15kg? och en hoj 200kg, vilken lägger du hellre på smalbenet?

Min cykel väger 10.2kg. Och visst, att få den den på smalbenet gör inte så ont. Men att vurpa i en kurva i 50 med en frigolitbit på huvudet tror jag gör ont.
Jag menade mer att jag känner mig dum på cykeln, eftersom jag för att åka ner på kiosken med hojen tar på mig hela stället med tillhörande ryggskydd etc. Det gör jag inte med trampcykeln som jag ibland cyklar snabbare den sträckan av väg.

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Om man nu gnäller på folk utan skydd på MC så antar jag man även gnäller när polarna tar cykeln hem efter krogen utan vare sig hjälm eller ryggskydd.

Ja, jag kan ibland också reta mig på det men varför hyckla. När det är barn inblandade blir det svårare.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
De som kör utan utrustning sku ha kanske kunna minska på sina skador vid en vurpa, om de hade utrustning, som nu ligger på sjukhuset och kostar för oss alla andra.

I princip alla som ligger på sjukhus för trauma borde väl ha skyllt sig själva?

Förbjud studsmattor i trädgårdar, egna poolar utan halkskydd.

Och nåde den som ramlar i slalombacken utan ryggskydd och skinnställ? :va

Hela familjen är invirad i bubbelplast eller?

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
En annan syn på saken skulle kunna vara: fan vad kul dom verkar ha! Undrar om det är skönt att köra utan skyddskläder då det är 27grader varmt?

Sådana här trådar är underbara i sin dubbelmoral. Så länge man inte skadar andra i trafiken får man göra precis som man vill enligt mig.

Att jag betalar skatt ger inte mig rätt att vara ett ärkemongo och ha etiskt monopol på hur andra ska leva sina liv. Hoppas för guds skull att jag inte hamnar på samma ålderdomshem som en moralpredikare som avslutar alla resonemang med att dom är skattebetalare.

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Vägrar skjutsa någon utan full mundering..även om personen som skjutsas säger att det är ok för dem att åka utan skydd..
Vill inte ha det på mitt samvete ifall något händer.
Vad sedan någon annan gör är ju helt upp till dem.
Man kan tycka det är idiotiskt men om 2 personer är medvetna om riskerna och väljer ändå att köra i shorts så är det ju deras val.

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Klart att alla har rätt till att leva sitt eget liv...innom rimliga gränser så länge det inte påverkar någon annan. Och jag tänker inte på om du kör ngn km eller så. Det här är frågan om 2-3 mil på hoj, på 90-vägar med andra trafikanter. Ok, han kanske körde sakta och väldigt trafiksäkert men det finns andra trafikanter som har huvet under armen.
Visst, det han gjorde just då påverkade inte mig eftersom han antagligen inte klotade.

Jag vet naturligtvis inte hur tjejen tänkte. Däremot tyckte jag hon såg ung ut och killen såg ut att mycket väl kunna vara hennes pappa. Men det behöver ju inte vara så..ursäkta i så fall den tankegången.

Tänk ett steg till och fundera över hur det kan påverka andra så är det uppenbart att hans risktagande ökar försäkringspremier, hans risktagande är bl.a det som gör att kostnaderna för samhället nu läggs på våra försäkringspremier.....som exempel bara.

De flesta här är irriterade över försäkringspremierna, tänk efter lite. En annan sak är hur sporthojsåkarna utmålas i media och andra grupper.

Tycker personligen att "dessa åkare" är jävla IDIOTER! Tack så jävla mkt för att "ni" höjer vi andras försäkringspremier till det orimliga när ni går av vägen utan ett enda skydd på kroppen.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Jag håller med trådskaparen till fullo.
Jag tycker även det är helt makalöst konstigt att det på 2000-talet och tillika i förbudens land nummer ett, Sverige, inte ens är lagstadgat om att man måste ha komplett skyddsutrustning på sig vid MC-körning. Dv s CE-godkänt skinnställ eller all-väderställ, ryggskydd, handskar, stövlar & heltäckande hjälm. Integral.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Tycker personligen att "dessa åkare" är jävla IDIOTER! Tack så jävla mkt för att "ni" höjer vi andras försäkringspremier till det orimliga när ni går av vägen utan ett enda skydd på kroppen.

Dom höjer ju inte premierna ens med 50 öre så länge de inte krockar.
Så att idiotförklara folk för något som inte ens har hänt är ju rätt så ytligt.

På tal om att höja premier så kan jag tänka mig säkert 30 andra faktorer och beteenden som är större volym-mässigt.

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
En annan syn på saken skulle kunna vara: fan vad kul dom verkar ha! Undrar om det är skönt att köra utan skyddskläder då det är 27grader varmt?

Sådana här trådar är underbara i sin dubbelmoral. Så länge man inte skadar andra i trafiken får man göra precis som man vill enligt mig.

Att jag betalar skatt ger inte mig rätt att vara ett ärkemongo och ha etiskt monopol på hur andra ska leva sina liv. Hoppas för guds skull att jag inte hamnar på samma ålderdomshem som en moralpredikare som avslutar alla resonemang med att dom är skattebetalare.

Kunde inte skrivit det bättre själv!:Bugar

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...