Hur dum får man bli?

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Fail. You=du/ni...inte man :)

"You just don't do that" låter väll mer korrekt i så fall. Man gör bara inte så.

OnT: Tycker att det är ren idioti att köra i t-shirt o shorts, hur jävla varmt det än är. Går aldrig att säga att dem kör säkert och inget kommer hända, många mc olyckor brukar väll inte ens vara mc förarens fel, right?.

Men som många andra redan sagt, de är ansvariga för sitt eget liv, låt dem vara villig att få sitta i rullstol eller värre i resten av sitt liv om de tycker det är värt det. Ska jag skjutsa någon så ska dem i alla fall ha på sig jeans och en riktig jacka, samt hjälm. Och då är det för att skjutsa en bit, inte tok-åka i 250.

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Ska ner till stranden nu, blir en bombarrepa i shorts och t-shirt.

:banana

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Fail. You=du/ni...inte man :)
One simply doesn't do that.

"Simply" är lite överkurs men är inte ovanligt i UK.

Något mer du ville veta? :tungan :krama :D

Fö håller jag med Gabor. Även om vi har rätt till vårt eget liv undantar det inte oss från ansvaret att inte sabba för andra (tex damen bakpå) och vare sig man vill eller ej så ÄR man en förebild i olika situationer. Bra som dålig beroende på vem som är publik.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Är det inte lustigt att svenska språket är det enda språk i världen som har uttrycket "så gör man inte".
I andra länder anses nog varje enskild individ vara herre nog att administrera och exekvera sitt liv efter eget behag så länge man inte bryter mot lagen. Men i kommunistsverige skall man jävlar i mig vattenkamma sig och rätta in sig i leden. Må jävulen gnaga på dina ben om du sticker ut! :näsblod

Jag håller med om att man inte alltid ska behöva passa in eller låta bli att göra som man vill!
Men det funkar inte riktigt i alla lägen...

Tycker det finns en liknelse mellan det du beskriver och t.ex när en amerikan motiverar att han har en M16 med mörkersikte och granattillsats under sängen med "because it´s my right..."

Bara för du får göra en sak betyder inte för den skull att måste göra det!

OT: Jag är emot det pga alla tillkommande samhällskostnader en krasch skulle medföra och är det hans dotter är det riktigt dåligt av honom!

För att avsluta!
Du har fotbollsskor när du spelar fotboll, regnkläder när det regnar och sked när du äter soppa men inte skinnställ när du åker mc?

TRX85r

Gasar inte så ofta,bara ibland !!
Gick med
11 Nov 2003
Hoj
Fiskebåt
Hoppsan sa och jag som körde hem i badbyxor häromdan,,Förlåt mej!!
Och till er andra som oxå kan vara en belastning för f-bolagen och paragrafryttande hojåkarna,,sluta med att wheela,stoppies,ta kurvor hårt, köra för fort osv.

:crash:crash

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag körde hoj i morse i enbart hjälm och skjorta. I typ 180 gjorde det ont när kragarna fladdrade mot halsen i södra länken-tunneln.
Sluta vara så skitnödiga och låt folk ta konsekvenserna av sitt handlande.

Va bra,,,,,,,, så vi andra får betala höga försäkringspremier.

Kom hem i går från Örebro lasarett efter en vistelse på 5 dagar och jag är djävligt tacksam för att skinställ och ryggskyddet var på.
Visst jag åker till macken utan skinnkläder men blåsa iväg på längtur känns inte bra för mig.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster

Kom hem i går från Örebro lasarett efter en vistelse på 5 dagar och jag är djävligt tacksam för att skinställ och ryggskyddet var på.
Visst jag åker till macken utan skinnkläder men blåsa iväg på längtur känns inte bra för mig.

återigen så är det du som dragit upp försäkringspremierna och inte victor som körde i shorts.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Är det för jävla varmt så kollar jag mer på dom som har skinnställ på sig och tycker synd om dom och undrar hur man kan lillåta sig själv att lida så... Snarare så att jag undrar vad dom har innanför pannbenet...

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
CBR1000F
Nu kör jag visserligen stort sett alltid med skydd men tycker ändå folk kan sköta sitt egna skit istället. I sak håller jag med om att man bör köra med skydd men det är upp till var och en.

Med "sjukvårdsresonemanget" kan vi ju förbjuda "dom livsfarliga motorcyklarna" rakt av. Sen när vi ändå håller på tar vi bort spriten, nikotinet och allt annat som kan vara en gnutta farligt. :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Hur många shortsåkare låg det där samtidigt som dig?

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Så du klagar högljutt över att de/vi som ibland tar hojen i shorts och t-shirt höjer försäkringspremierna samtidigt som du själv skenförsäkrar? Dubbelmoralen när den är som bäst :tummenupp

<men hallåå??! Jag skrev ju att jag som typiskt svensk "lever & andas" dubbelmoral. :tungan
Och skenförsäkring är det INTE! Det försäkringsvillkor jag har är att man måste vara över 40år eller tjej. 40 har jag långt kvar till men sist jag kollade så var jag tjej iaf. :tungan Så jag uppfyller mitt försäkringsbolag villkor..

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Het diskussion må jag säga! :gnissla

Tja, vad skall man säga! Är barnet som skjutsas omyndigt kan jag väl tycka att man som vän/släkting kan ha en åsikt och också framföra den till föraren! Som utomstående bara tycka/tänka och föregå med gott exempel!

Mvh!
// Niklas

Camilla

Syrran
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
GSX-R 750 K7
Är det för jävla varmt så kollar jag mer på dom som har skinnställ på sig och tycker synd om dom och undrar hur man kan lillåta sig själv att lida så... Snarare så att jag undrar vad dom har innanför pannbenet...

Dom som åker med skinnställ oavsett hur varmt det är, har det som saknas innanför pannbenet på de som undrar.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...