Mätaren stannar på 299 så det är svårt att veta. 270 syftade till korrekt hastighet.
Ah ok då låter det mer vettigt. Min kanske gör då 225-230 riktig fart då låter det troligt att en R1 gör c:a 50 knyck mer, räcker för att jag ska köpa mig en
Mätaren stannar på 299 så det är svårt att veta. 270 syftade till korrekt hastighet.
tänk om, tänk rätt
Tycker inte den är extrem alls... Hade gärna sett att den va lite mer vild! Brassar du helvette så går den väl inte så mycket fortare än typ 270 original drevat tror jag..
Ofrivilliga wheelies kan du typ bara få på ettan om du vrider rullen fullt men så är det väl på dom flesta hojjar.. Har kört drygt 600 mil gata och en bandag i sommar och har bara gott att säga om den!
Visst en nyare hoj är bättre men för pengarna är den kanon!
270... Du är ju tappad dude det gör min Daytona 675, vad tror du R1an gör DÅ liksom!!!
Klant dra en påse över huvudet och in i skamvrån med din Lifan!
270... Du är ju tappad dude det gör min Daytona 675, vad tror du R1an gör DÅ liksom!!!
Klant dra en påse över huvudet och in i skamvrån med din Lifan!
Men?
Drevar du ner en hoj (mindre framdrev/större bak) så får motorn lättare att varva ur på högsta växeln. Allså borde du bottna mätaren och lite till enkelt, och om du bara ser 260 på mätaren med en nerdrevad hoj är det något väldigt fel. Är du säker på att du hittade den sjätte växeln?
Hoppas det blev rätt nu, annars ser jag rätt fånig ut
270... Du är ju tappad dude det gör min Daytona 675, vad tror du R1an gör DÅ liksom!!!
Klant dra en påse över huvudet och in i skamvrån med din Lifan!
Eftersom ingen annan förklarat för dig varför du har fel så gör jag det.
Om du drevar ner (mindre fram/större bak) så kommer man visserligen upp i maxfarten snabbare. Men maxfarten blir lägre. Exempel:
Normalhoj: 280km/h vid 12000 varv, 25 sekunder att nå 280kmh/12krpm
nerdrevad: 270km/h vid 12000 varv, 20 sekunder att nå 270kmh/12krpm
Slutsats: eftersom man på min exempelhoj (siffrorna är fiktiva för att demonstrera exemplet) inte kan varva mer än 12kprm så blir alltså toppfarten lägre, men man når den snabbare. En nerdrevad hoj har ju "lägre hastighet per varvtal".
Hoppas det blev rätt nu, annars ser jag rätt fånig ut
Svaga punkter är att tvåans växel hoppar pga slitna klackar på drev samt krokig växelförare.
Ja, nu ser du fånig ut.
Hastighetsmätaren drivs på utgående axel och därför är mätarfarten densamma vid varvstoppet på högsta växeln, oavsett drevning. Skillnaden borde ju vara att den inte orkar varva ut med standard utväxling men det gör den om du drevar ner. Du ser att inlägget jag citerar står det tydligt "mätarfart". Hade han skrivit gps-eller annat skulle jag inte reagerat.
Ett aber är ju om mätaren inte går längre än till 299 men det är ju inte begränsningen här.
Är du med mig eller mot mig nu?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |