hur få läder att krympa en aning?

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Lämna till en skräddare och betala det lilla det brukar kosta?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Börja träna och käka en näve nötter om dan och satsa på att växa i stället..

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
koka stället i 2 timmar, sen låter du det torka. det kommer passa utmärkt skall du se;)

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Hade nog rekommenderat att lämna till skräddare för att få det insytt om det inte går att skicka tillbaka o byta till mindre storlek. Kommer töja sig på de ställen det sitter åt och är det löst på vissa ställen nu kommer det förmodligen sitta som en säck potatis efter en säsong. :)

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
En bild på hur det sitter.
och det känns som det kommer vara för stort till säsongen. Har ju börjat gymma igen så får väl bulka som fan för att få det att passa om ingen är intresserad att köpa det.

49466_IMG_0292.jpg

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Såg lite stort ut vid övre revben och armar, annars helt ok på bilden.
Du får punkt gymma lite för att fylla ut håligheterna, sen är det aldrig fel med en pilsner eller två ;)

Mitt ställ är snudd på för litet (sitter som gjutet) När man blir svettig under de varma sommar månaderna är det ett två mans jobb att få av istället :D

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Såg lite stort ut vid övre revben och armar, annars helt ok på bilden.
Du får punkt gymma lite för att fylla ut håligheterna, sen är det aldrig fel med en pilsner eller två ;)

Mitt ställ är snudd på för litet (sitter som gjutet) När man blir svettig under de varma sommar månaderna är det ett två mans jobb att få av istället :D

haha runt magen sitter det bra :p så mer pilsner behövs nog inte, mer bröst, axlar och armar så sitter det bättre.

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
En bild på hur det sitter.
och det känns som det kommer vara för stort till säsongen. Har ju börjat gymma igen så får väl bulka som fan för att få det att passa om ingen är intresserad att köpa det.

49466_IMG_0292.jpg

ta på dig ryggskyddet alt. köp en skyddsväst.. :tuttar

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Sorry men nej, skinnställ krymper inte utan det gäller att köpa rätt storlek från början.

Vad gör man om det inte finns någon passande storlek eller om man inte kan gå upp i vikt? Jag har det problemet, dryga 2 meter lång, smal som en sticka och får gallbesvär så fort jag äter lite onyttigt.

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
Vad gör man om det inte finns någon passande storlek eller om man inte kan gå upp i vikt? Jag har det problemet, dryga 2 meter lång, smal som en sticka och får gallbesvär så fort jag äter lite onyttigt.

säljar motorcyklen :D..
.det finns ställe vart dom skrädersyr ett ställ till dej googla runt så hittar du

Gummi Tarzan

örnörn
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
Svart/ grå kronan duo s

http://www.psiscandinavia.com/wp/

Jag har ungefär samma problem och tänkte be dom sy upp ett till mig.

Förstår inte hur jag kunde missa ovanstående inlägg:va

Last edited:

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
Om du kommer i & ur stället själv när det är nytt är det för stort. Efter en tid så går det ju ut en storlek tänk på det. Byt till ett mindre.:tummenupp

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Om du kommer i & ur stället själv när det är nytt är det för stort. Efter en tid så går det ju ut en storlek tänk på det. Byt till ett mindre.:tummenupp

Ähh.. jag har kunnat klä på mig själv med nya ställ.

Men till TS, glöm det där med blötläggning och allt sånt.

Hur känns det när du sitter på hojen?

Du kommer ju liksom inte självantända och explodera för att det är lite slappt upptill. Men att saker inte passar är lite baksidan med att köpa billigt på nätet! ;)

/Fredde

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Ähh.. jag har kunnat klä på mig själv med nya ställ.

Men till TS, glöm det där med blötläggning och allt sånt.

Hur känns det när du sitter på hojen?

Du kommer ju liksom inte självantända och explodera för att det är lite slappt upptill. Men att saker inte passar är lite baksidan med att köpa billigt på nätet! ;)

/Fredde

jo insett nu att det är bara o glömma.
det känns väl ok, men hade inte skadat om det satt tajtare.

nä precis. tror jag lämnar in det för att nån kunnig ska få göra den lite mindre.

nån som har nån i sthlm trakten som de kan rekommendera?
och vad kan ett sådant jobb gå på?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Är det inte ueldans överdrivet detta? Funkar det att köra med? Sitter skydden på rätt plats? Om ja: Tjör med det.

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
jo insett nu att det är bara o glömma.
det känns väl ok, men hade inte skadat om det satt tajtare.

nä precis. tror jag lämnar in det för att nån kunnig ska få göra den lite mindre.

nån som har nån i sthlm trakten som de kan rekommendera?
och vad kan ett sådant jobb gå på?

Om du ska justera det så vänta tills du använd det lite så det format till sig efter dej. Det är nog inte alls omöjligt att det rör sig lite i sömmarna i början. På de ställ jag haft har en del sömmar sett lite "ansträngda" ut efter ett tag speciellt efter vintern! :)

Så kör ett tag med det och känns efter hur det känns, det är ju inte hela världen om du får slänga in det hos skräddar-nisse en vecka längre fram.

Hur tycker du att axelskydd och armbågsskydd sitter, sitter de på plats eller kan du vrida dem?

/Fredde

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...