Hur få ut avbruten oljeskruv till växellådan på CRF 450?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Kan det inte vara så att det lilla hålet precis till höger om axeln är till att tömma oljan där?

Om det fanns nåt hål till skruven så borde jag ju kunna se det nu. Som bilderna visar så finns det ingenting där.

Jag har en motor i garaget. Är sugen på att åka dit bara för att kolla, men det blir tidigast söndag jag har tid med sånt. Helt säkert är iaf att bulten går in i blocket på motsvarande sida, ja om jag inte fått en hjärnblödning sen jag spräckte min rova. :rolleyes:

Bulten måste ju vara runt 8 cm. Mät o kolla hur långt in det är på blocket.
Där din ring är ritad vill jag spontant få det till att tömmningen för motoroljan sitter, men jag kanske blir lite lurad av att man inte ser hela motorn på bilden.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jag har en motor i garaget. Är sugen på att åka dit bara för att kolla, men det blir tidigast söndag jag har tid med sånt. Helt säkert är iaf att bulten går in i blocket på motsvarande sida, ja om jag inte fått en hjärnblödning sen jag spräckte min rova. :rolleyes:

Bulten måste ju vara runt 8 cm. Mät o kolla hur långt in det är på blocket.
Där din ring är ritad vill jag spontant få det till att tömmningen för motoroljan sitter, men jag kanske blir lite lurad av att man inte ser hela motorn på bilden.

In i blocket går den ju, men den verkar ju inte gå genom blocket och ut på andra sidan. Isf borde väl som sagt hålet synas nu.

cobrakaj

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2005
Hoj
KX 450F-10 , KX 250F-10
In i blocket går den ju, men den verkar ju inte gå genom blocket och ut på andra sidan. Isf borde väl som sagt hålet synas nu.

Bulten slutar plant med ytan och längst ner mot botten. Du ser inte hela bult ytan, utan från ca halva ytan och upp i och med att den sitter så långt ner.Du behöver alltså inta borra i kåpan utan i bulten.När du sedan har fått ut bulten så ser du rakt igenom motorn.Ta och torka rent och torrt så måste du se den......:rolleyes: ring mig annars , du har mitt nr:tummenupp

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Bulten slutar plant med ytan och längst ner mot botten. Du ser inte hela bult ytan, utan från ca halva ytan och upp i och med att den sitter så långt ner.Du behöver alltså inta borra i kåpan utan i bulten.När du sedan har fått ut bulten så ser du rakt igenom motorn.Ta och torka rent och torrt så måste du se den......:rolleyes: ring mig annars , du har mitt nr:tummenupp

Ja, du hade rätt. Den gick genom. Bara jag som var blind. Såg inte hålet förrän bulten var utborrad. Jaja, nu är den då borta iaf.

majic

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
Yamaka
Jag fick samma problem på min KTM 85cc. MEN som TUR var så va den kvarsittande delen lite ojämn (fanns ett litet jack/hack i den) så ja tog en lite tjockare spetsig nål o lyckades vrida den åt de håller man skruvar ut den. Så min kom ut hel.. Men som jag skrev jag hade TUR. Så kanske om din oxå är lite ojämn lr ha nått litet hack/jack så försök med samma sak.. Använd ficklampa för se bättre om de finns några jack i den..

GOOD LUCK!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...