PalmoSweet
Medlem
- Gick med
- 15 Mar 2021
- Hoj
- Yamaha wr125 2013
Tack jag hr en riktigt låsringstång som jag andvönder och har försökt att bända ut den men den är hårt som fan, kan du förklara lite mer precis så jag kanske kan testa det du säger utan att det blir som innan?Köp en riktig låsringstång samtidigt som du tar en smal mejsel och kränger bort den - ungefär som att kränga av däck från fälg. När du väl fått "öra" på en av öglorna, större tång och dra ut den (deformerad).
Nej funderar på att slipa bort lite och borra nytt då kan jag nog få ut den men vet inte vad jag ska slipa medEftersom denna tråd inte ligger i teknikforumet så.....
Har du testat att borra?
Får grepp med tången men det är lixom att när den är Max ihoptryckta så vill den inte komma utOm du inte får grepp med låsringstången så kan du lyfta upp ena örat och trä in ståltråd och sen samma i andra och sen "najar" du ihop den. Annars är det bara låsringstång och tålamod som gäller.
Tack, testar detDet högra örat är ju inte helt dolt i spåret så det här ska kunna gå.
Glöm låsringstången, liten plattmejsel är din vän just nu.
Och en lite större plattmejsel.
Börja med den lilla plattmejseln, mellan det högra örat på låsringen och "godset", pilla ner mejseln där.
När du fått ut ringen lite, i med den större mejseln så låsringen inte faller ner i spåret igen.
Så jobbar du dig medurs runt på det sättet, bit för bit liksom.
Anledningen till att låsringstången inte fungerar är att ringen "låst" nere i spåret, du kan liksom inte "lyfta ur ringen".
Då återstår bara våld, i det här fallet i form av två spårmejslar.
Visa den jäkeln vem som bestämmer, det här löser du! ;-)Tack, testar det
Det får vi hoppasVisa den jäkeln vem som bestämmer, det här löser du! ;-)
Nej det är mitt fel som hade dålig framförhållning men tyvärr tar man lätt ut aggritionen på problemet"Låsringsjävel"...?
Är det låsringens fel att någon monterar en låsring som är för stor...?
Det mesta brukar gå bättre med lite glidmedel. Olja in låsringen. Med lite tur lossnar låsringen lättare.Nej det är mitt fel som hade dålig framförhållning men tyvärr tar man lätt ut aggritionen på problemet
Nej det är mitt fel som hade dålig framförhållning men tyvärr tar man lätt ut aggritionen på problemet
That's what she said.Det mesta brukar gå bättre med lite glidmedel.
Ja?"Låsringsjävel"...?
Är det låsringens fel att någon monterar en låsring som är för stor...?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|