Hur förvarar ni hjälmar hemma?

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
Det ökande antalet hjälmar i hushållet börjar bli en - öööh - "utmaning"...

Hatthyllan räcker inte riktigt till.

Alternativen är väl att montera ytterligare en hatthylla ovanför (eller Elfa-system) eller vägghängda skåp istf hatthyllan.

Tanken

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2016
Hoj
Ducati Monster 1200S 2020
På en hylla i skåpet i garaget, inbäddad i påsen som medföljer hjälmen..
//Tanken

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Gathjälmen i påsen den kom i., hänger på en krok. Racehjälmen i en plastback tillsammans med stövlar, handskar och underställ.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Gamla: Hemma, ovanpå bokhyllor, skåp
Nya: På hylla i garaget.
Och det, HJÄLMEN på hylla i garaget verkar vara det normala i det här kvarterets MC-garage.

Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Ville du berätta något? Förtydliga det gärna... Taskigt svar i mitt tycke men säg gärna varför du sa detta.
Vad var otydligt? Om du hänger hjälmen på en toalett så hamnar det miljoner bajspartiklar i hjälmen. Givet att det bajsas i toaletten. Görs det så hade jag tömt rummet på allt krimskrams du pimpat rummet med. Det är äckligt.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Vänta här nu! Är badrummet på riktigt? Hattar, guror och hjälmar på dass? Yikes!

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Ni som yrar om bajspartiklar. Hur f-n skiter ni egentligen?! Knepet är att SITTA ner på stolen.

Är du sen inte en 43-kilos anorektiker, utan en välbyggd motorcyklist med genomsnittligt sittfläsk, uppstår en närmast hermetisk tätning i förhållande till riskområdet, där ditt arsle är ett lock - inte helt olik en bromscylinder.

Nä, en bättring måste till. Såhär kan vi inte ha det.

Är helt på din sida Peter, nu skall jag fanemej gå och pynta toan med mina gamla skinnställ bara för att jävlas med forumets alla toafaschister

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ni som yrar om bajspartiklar. Hur f-n skiter ni egentligen?! Knepet är att SITTA ner på stolen.

Är du sen inte en 43-kilos anorektiker, utan en välbyggd motorcyklist med genomsnittligt sittfläsk, uppstår en närmast hermetisk tätning i förhållande till riskområdet, där ditt arsle är ett lock - inte helt olik en bromscylinder.

Är helt på din sida Peter, nu skall jag fanemej gå och pynta toan med mina gamla skinnställ bara för att jävlas med forumets alla toafaschister
Tack!
Jag och mina "medhojare" har nada problem med detta. Men jag kan förstå dessa "bacillfreakar" som inte vågar ta i hand när de träffas på en MC-tur. Så mycket snusk förekommer i det fördolda av speciellt män...

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019

Handlar ju egentligen inte om hur man sitter ner o skiter utan efteråt. Dvs om man har locket stängt eller öppet när man spolar som bekymret börjar. Finns ju många stora studier på detta med bajspartiklar i luften i olika rum, kan länka en som tar upp olika studier: https://www.self.com/story/toilet-plume-poop-spray

MEn om man inte orkar läsa så saxar jag detta: " Dr. Watkins says. (The study on C. difficile, for example, found that concentrations of this bacteria in the air were 12 times higher when the toilet lid was up vs. down.)"

Finns ju mycket värre saker vi andas in dagligen iof =) SÅ det jag ville säga är att JA det finns bajspartiklar i luften i ett badrum flertalet ggr per dag.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati