Hur farligt är det att googla någon?

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Du kan ju inte på största allvar tro att det var för att du googlade henne som hon blev sur?

Det var för att hon fann en anledning till att bli sur hon ville ha och hon fann det, troligvis för att få plats med sin nya kille i sängen.

Skit i henne och hitta nån vettig!

Allt detta kanske inte stämmer men inte faan är det långt ifrån!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Men varför berättar man sådant? Det är ju ungefär som att berätta precis vilka man har knullat, om det är några hon känner vill säga. Även om det var före henne så anser hon att det är otrohet och kan aldrig förlåta dig.
Och detta gäller ALLA tjejer, för de är dumma hela bunten :(
Näe, håll tyst in i det sista och ha alltid ett fullgott alibi.

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Hon låter ju inte riktigt hel,som nån sa så kanske hon letade en anledning att bli arg på dig för att sen dumpa dig och den fick hon.Jag skulle då ta det som en komplimang om nån googlade och letade uppgifter/telefonnummer på internet efter en.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Det är inte så att hon har kollat för mycket på TV
och tror att man får upp hela en persons privatliv med mera när man googlar?

Briareus

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
ZX9R
Hennes datavana är inte helt upp to date, tror också på oddjobs tankar om att hon tror man kan få fram alla garderobsskelett genom att googla någon. Jag vet också att det fanns en massa andra jobbigheter för henne samtidigt, exempelvis att min förra släppte ur luften ur däcken på nätterna, ringde sena kvällar, den nya hade för första gången inte lyckats få in en uppsats i tid, och en massa såna grejor som inträffade samtidigt. Tror hon kände att hon inte har tid/orkar med ett förhållande just nu.
//B

Kia

Guest
Har också googlat som du någon gång, bara för att man har suttit och tänkt. Inte av anledning att "kolla upp" och snoka...

Ett tips är väl kanske att det ibland är bättre att låta bli. Man kan få reda på saker som man inte ville veta. "Det man inte vet, mår man inte dåligt av..."?????

Men nu har du ju gjort det iaf och hittade inget sånt.... hennes reaktion var ju onekligen skum. Nu tänker jag låna ett Dr.Phil uttryck som jag tycker passar här: "Har man inget att dölja, döljer man inget..." Hon kanske hade något att dölja?? Som hon blev nervös skulle komma fram...?? :va :va

Som så många andra skulle jag nog bara ha blivit smickrad och varit nyfiken på vad de hittat.... :D

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Finns värre sidor på nätet än google...
Finns ju sidor där du kan få reda på ja exakt allt.. civiltstånd, lön, förmögenhet, antal anmälningar, vad för anmälningar, kontoutdrag och ja sist men inte minst HELA personnummret = Helt sjukt.. det e ju privata saker det där..
men men de hävdar att de har rätt till det.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Hon döljer något. Garanterat. :gnissla

När jag googlar mig själv får jag;

Resultat 1 - 10 av ungefär 1 440 000 vid sökning efter henrik svensson. (0,20 sekunder)
:jäs

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Håller med Duckie. Det skulle ju vara smickrande att bli googlad.
Helst inte av Säpo, men ändå.

/J

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Finns ju sidor där du kan få reda på ja exakt allt.. civiltstånd, lön, förmögenhet, antal anmälningar, vad för anmälningar, kontoutdrag och ja sist men inte minst HELA personnummret = Helt sjukt.. det e ju privata saker det där..

Vilka hemsidor kan man få fram personnummer på? På den där www.ratsit.se döljer de ju numer de fyra sista siffrorna, den är annars kul - främst för att avslöja folk man känner till som man misstänker har o-rent mjöl i påsen, jag har sett folk med vagnparker som får det att vattnas i munnen med löjligt låga inkomster och folk med vanor som skulle fått Jisander grön av avund som tjänar typ 200.000.

En kanonsida helt enkelt, rekommenderas varmt!

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Hon verkar ju skum, antingen har hon något att dölja men det är ju inte så troligt. Det troligaste är att hon kanske inte tyckte det fungerade så bra mellan er och som alla andra tjejer jag stött på så kan inte bara säga det så när du gör ett minimalt snesteg så använder hon det som ursäkt att dra sig ur. Tyvärr tror jag det är så.
Glöm å gå vidare, alternativen till varför hon reagerade så mycket är ju:
1. Hon är skum.
2. Hon använder det som ursäkt att göra slut.

Oavsett om det är 1 eller 2 så kan du nog inte få det att funka tyvärr. Jag råkade ut för en liknande grej i höstas, hade pratat och umgåtts med en tjej nån månad och sen så hamnade vi i sängen efter en fest. Hon var jättetrevlig ett par dagar men sen gjorde jag ett lite oskyldigt sms-misstag som hon blev skitsned över och efter mycket snack så hade vi "gjort en så stor grej av det" och vi skulle nog lägga det på is ett tag. Sen har jag bara hört av henne sporadiskt och inte alls dom senaste veckorna.

Nu har jag kommit över det men det tog ett tag att fatta att det inte var mitt misstag som skjälpte allt utan att hon bara använde det som ursäkt. Det var inte mitt fel, det har jag å mina tjejkompisar kommit fram till genom djupgående analyser. Jävligt surt att hon inte kunde se mig i ögonen och säga: "Det var trevligt men det fungerar inte på sikt för mig"
Så slipper man vara sur på sig själv.

Men iallafall, det var inte ditt fel. En sån skitgrej blir man inte sur av, hon använder det som en ursäkt för att hon inte har nån ryggrad att säga som det är.
Du hittar nån annan, det gjorde jag fast hon drar till brasilien på söndag i en 8 månader. :tummenner

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Eller så blir det som för mig, träffas, allt känns så jävla rätt.
Sen bara kalla handen och ignorans.
Inte ett ord ens.
Inget.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Ööööhhh, civilstånd och taxerad inkomst är offentliga uppgifter, så det är väl inget att yla om. Kontoutdrag är självklart INTE offentliga uppgifter så det kan du inte få reda på, vad får dig att tro det?

Och personnummer, herregud, finns det alltså fortfarande folk som tror att personnummer är något av det hemligaste som finns, något man om nödvändigt bör skydda med sitt liv (hellre bita sönder cyanidkapseln än att uppge numret!). Kom med i matchen, det är lika relevant att hålla hemligt som din skostorlek.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM