Hur fick ni erat nick?

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Firefly skrev:
Jag spelade mycket CounterStrike förr... Jag brukade hoppa och springa mycket för att inte bli träffad. Då tyckte någon att jag såg ut som "en jävla eldfluga" där jag studsade runt och pangade. Så då blev det Firefly, och sen har det hängt i...

Det är upp till dig att fundera på :tuttar

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
What ?

Föräldrarna kallar mig för Slappo pga att jag sover så länge (enligt dom men är man ute sent så), men det namnet gillar jag inte så då tog jag Fredrick Hedmans motto: Slappa is a way of life men det var för långt så det fick bli Slappa :va
//D

Moonflower

Liten blå terrorist
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
KTM 640 LC4
Efter en återkommande technohappening på Docklands i sthlm :) .Innan det LADES NER alltså!!! :4skrika
Idioter som såg till att det blev så! :mad:

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
1. Kallades PROZAC efter ha gott med i en CS klan som hette Rohypnol, sen började jag kallas för PROZiT...

2. Itacha, det var någon gud... :3freak

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jag satt och funderade på vad jag skulle skaffa för nick när den gamla hederliga discodängan Macho Man gick igång på datorn, varpå jag genast förstod att det var ett tecken. Eftersom jag mest umgås med killar, är intresserad av motorsport (för att jag tycker det är kul, inte för att imponera på killar) och beter mig typiskt tonårsgrabbaktigt genom att hela tiden vilja skojbråka, kaxa mig och göra dumma, farliga saker, ansåg jag att det var ett nick som skulle stämma ganska bra med min personlighet. Ingen har påstått något annat hittills.

steIIa

bönan på pallen
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Naah, hojintresse mest :)
Hör på detta löjliga.. Min "inspirationskälla"är filmen Great Expectations med Gwyneth Paltrow å Ethan Hawke.. Hon hette Estelle, jag bestämde mig för att det var ett snyggt namn, Stella ännu snyggare å att det/något av de barn jag föder i framtiden skulle heta Stella. För att komma ihåg det så började jag använda stella som nick, men när jag upptäckte att det är lite vanligt på en del sajter så pillrade jag om L:en i namnet till två stora i istället. Tadaaa! Nu är det bara en del av mig, därför kan jag inte byta till något annat.

(OT) F ö finns en dator uppkallad efter mig.... :] *stolt*

Snowjob

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Hoj
FZR1000
:rullandeu
Hörde namnet i en film för många år sedan och tycker det passar mig perfekt.
Dvs NÅgot som läggs upp som en rökridå och ser fint ut men har en jävulsk plan i baktanke, den som utsätts för ett snowjob blir dragen vid näsan ordentligt.

Jo jo .. om jag skulle ha 1 € för varje gång jag blivit kallad för Blowjob så..... skulle jag ha 8€.

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
LOV2XLR8 skrev:
Såg mitt på en Chevrolet Corvette´s nummerplåt i en streetrace film från USA!!! :tummenupp

Han med corvetten KRASCHA när han rejsa mot en lamborgini diablo (lambo föraren dog) Han åtalades för mord av andra graden!!!! /Yoshi

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
RW är mina initialer satte a framför och e efter för att få lite klang på det.
Sen att det låter som "Are we" om man bokstaverar på engelska (nästan)

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Moonflower skrev:
Efter en återkommande technohappening på Docklands i sthlm :) .Innan det LADES NER alltså!!! :4skrika
Idioter som såg till att det blev så! :mad:

Fler gamla ravers här ser jag.
Var mycket på house och technofester på 90 talet och fick nicket för det fåniga flin jag hade på läpparna hela tiden. Har sedan behållt nicket när jag fuskat som DJ och i Internet/spelsammanhang.
Är en butter gubbe idag men nicket får hänga med.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag kallade mig tidigare för Email i diverse datorrelaterade sammanhang på grund av att jag heter Emil. Men eftersom att det för det var upptaget så började jag leta efter något nytt. Efter ett tag när jag satt och såg på filmen "Bill & Ted's Galna Värld" kom jag på vad jag skulle ta för något nick:Esquire. Bills hela namn är "Bill S Preston" med titeln "Esquire" på slutet. Esquire betyder ungefär "herr" eller något dylikt.

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Brukar kalla mig Elmer Fudpucker eller bara efternamnet.
Kom på det när jag jobbade i bar för en del år sen. Stötte på en drink som hette just Elmer Fudpucker. Tyckte namnet var aningen ovanligt så sen dess har det hängt med mig på internet!

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Om man tar mitt efternamn baklänges o säjjer det dansk-klingande (jag är 25% dansk) så låter det som färgen RÖD på danska... fick bli RED o LiME är mitt förnamn baklänges :)

Skorpan

Guest
jag o 2 polare var uppe i Borlänge för några år sen...var ute på krogen o tog några öl...på vägen hem hitta vi en boll o polarna passa till mej,skulle passa tbx o (full som man var) så missa jag o det blev en 180gradare baklänges med huvet i backen
dan efter vakna jag på soffan med en skorpa som en 5-krona på huvet,polarn kommer in i rummet,ser skorpan då garvar han som fan o säger: hallå skorpan,sen har det hängt med :fyllisar :lol

Gråben

Medlem i polerskadades rixförbund...
Gick med
18 May 2003
Hoj
KTM 660 smc ( avställd ) Puch Maxi 50cc för gatan, KTM 380 i skogen och övrigt
Har tagit det från den teckande serien Gråben och Hjulben...lite lamt men jag tycker Gråben e kung!!! :)

Känner mig lite som gråben me... :tomten

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag hade faktiskt ett "riktigt" nick en gång i tiden (på den goda tiden då man ringde upp på bbs:er som bara var öppna på kvällstid och irc var rena star trek). "Haze" var det efter Hendrix låt. Vet inte exakt när det försvann, föredrar mitt riktiga namn nu. Tycker inte jag har nåt att behöva dölja med min identitet.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln