Hur fort går det egentligen?

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
Mattias skrev:
Om man inte bryr sig ett skit i ens eget liv eller andras då kan man ju köra som Araikaj beskriver i sin text. Sen om texten är ironisk eller inte det skiter jag i, för det finns folk som är hur slut i huvudet som helst som kommer tycka att det är häftigt o apa efter. :kocko

Sen kvittar det om det är någon som heter Araikaj, spökridarn eller chackhoregaynerder som kör, jag tycker att det är lika patetiskt o tragiskt varje gång det händer.

Det finns ju möjlighet att köra på bana åxå o då kan man ju köra precis som man vill (utan att riskera andras liv). Och räcker inte det, utan man vill känna kicken av att sicksacka mellan bilar i 240 km/h, så kan man ju låta några polare stå o kasta ICA-kundvagnar o järnrör på en utefter banan. :död

Mattias, du är bara så jäkla grym :tummenupp
Du har alltid de bästa & minst förutsägbara kommentarerna/argumenten oavsett diskussionsämne:)

Men den där reklamen & länkarna samt citatet " Jag gör dekaler! Prov"
Kan du väl ta bort? Du gör ju inga dekaler längre, väl????

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Ja, jag håller med föregående inläggare: Otroligt fyndigt, Mattias, att koppla mitt inlägg i din gamla fake-Ghostrider-tråd med detta. Nu får du ju, med din smartness och fantastiska iakttagelseförmåga, mig att framstå som värdens mest okonsekventa varelse. För precis som du och dina polare påpekar så är det ju absolut exakt samma sak att köra i 160 km/h på en motorväg som att köra som du beskriver i din gamla tråd.

Jag menar: hur smart kan man vara :tummenupp

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Araikaj skrev:
Ja, jag håller med föregående inläggare: Otroligt fyndigt, Mattias, att koppla mitt inlägg i din gamla fake-Ghostrider-tråd med detta. Nu får du ju, med din smartness och fantastiska iakttagelseförmåga, mig att framstå som värdens mest okonsekventa varelse. För precis som du och dina polare påpekar så är det ju absolut exakt samma sak att köra i 160 km/h på en motorväg som att köra som du beskriver i din gamla tråd.

Jag menar: hur smart kan man vara :tummenupp
Vänta och se. Jag menar, 160 km/h gör de flesta hojar redan på tvåan. Snart kör du 200+ överallt och undrar varför du inte gjort det tidigare.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Mattias skrev:
Vänta och se. Jag menar, 160 km/h gör de flesta hojar redan på tvåan. Snart kör du 200+ överallt och undrar varför du inte gjort det tidigare.

Gör jag det så lovar jag att erkänna detta i en ny tråd samt att lämna in kortet till polisen. Min gör 130 km/h på 2:an, 11000 varv. :tummenupp

Köra "fort" i kurvor, det har jag redan testat. Men tack ändå för tipset.

Bandit1200

ZX12r
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
Kawa ZX12r
Araikaj skrev:
Gör jag det så lovar jag att erkänna detta i en ny tråd samt att lämna in kortet till polisen. Min gör 130 km/h på 2:an, 11000 varv. :tummenupp

Hmm... men du sa ju att 160 var fort rakt fram :confused:
Jag menar 160+ i svängarna¨, men det kanske du oxå menade :tummenupp

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 -05
Araikaj skrev:

Min gör 155 på 5:an, sedan är det slut på växlar :tungan

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
farten kommer öka tills man inser att det är rätt båring att köra fort på rak landsväg.
Då börjar man istället utveckla sin kurvteknik på mindre vägar i mer sansad fart, därefter hägrar kanske racerbanan?

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Du är ett skämt va? Hur kan du först såga folks trådar och hur de kör och sedan skapa en egen tråd som är identisk?!

Araikaj skrev:
"Fort" är något relativt, "fort" för dig med purfärskt kort lär inte vara spec. "fort" för din hoj. Kör några tusen mil på slingriga vägar och prova sedan köra fort i kurva igen. Då är det förhoppningsvis bra mycket roligare än att maxa ut hojen på en rak motorväg.

Kör lugnt och lycka till!

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Farten kommer att öka tills du :3freak upptäcker att ''Gör du fel så dör du eller i bästa fall utsätts för en enorm fysisk smärta'' det finns dom som har och dom som ska vurpa.....

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Mattias skrev:
Om man inte bryr sig ett skit i ens eget liv eller andras då kan man ju köra som Araikaj beskriver i sin text. Sen om texten är ironisk eller inte det skiter jag i, för det finns folk som är hur slut i huvudet som helst som kommer tycka att det är häftigt o apa efter. :kocko

Sen kvittar det om det är någon som heter Araikaj, spökridarn eller chackhoregaynerder som kör, jag tycker att det är lika patetiskt o tragiskt varje gång det händer.

Det finns ju möjlighet att köra på bana åxå o då kan man ju köra precis som man vill (utan att riskera andras liv). Och räcker inte det, utan man vill känna kicken av att sicksacka mellan bilar i 240 km/h, så kan man ju låta några polare stå o kasta ICA-kundvagnar o järnrör på en utefter banan. :död

http://www.smtm.se/RoLLER/mattias2.jpg

takes one to now one :rolleyes:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Araikaj skrev:
Jag har märkt, efter att ha innehaft körkort i snart 1 månad, att jag kör fortare o fortare hela tiden. För 2 veckor sedan så accepterade jag att ligga bakom nån seg bil, på en 50 väg, i nån kilometer. Det gör jag inte längre. jag drar direkt det finns en liten lucka.

Jag körde gathoj igår för första gången på typ ett år. Jag slutade räkna efter tio rödkörningar (dom där rödljusen verkar inte reagera på hojar säger vi) och jag upptäckte igen att bilar går långsamt, tur att dom inte är så breda. Direkt när jag såg en lucka tog man den skulle man kunna säga.
Det är en sak som är lustigt med folk (vanligtvis unga tjejer) som precis tagit körkort. Det är när dom ska tillrättavisa alla andra. Det kan vara allt möjligt men handlar vanligtvis om att man MÅSTE bära skinnställ, hålla 30 utanför skolor även på söndagar och annat nånsens.
Jag hatar det djupt och innerligt.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
"Du är ett skämt va? Hur kan du först såga folks trådar och hur de kör och sedan skapa en egen tråd som är identisk?!"

Ytterligare en av de tänkande och välanalyserande har slagit till :tummenupp
Denna individ har tyvärr inte förmågan att se någon skillnad mellan mitt körsätt och det som Mattias representerar i sin lilla tråd.
Lycka till själv, du lär behöva det...

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Mattias skrev:

Ja jäklar mattias... där har du en idé. Utrusta posteringarna med lite kundvagnar, ett par liter spillolja, ett par rejäla järnrör och annat skrot så ska du se att roadracingen i sverige kommer att få ett rejält uppsving.

Kan verkligen höra radiokommunikationen...

"ToreKalle till DavidCesar (Ejeskurva för er som inte är invigda). Nummer 81, åtta etta, omkörning på gulflagg. Ge honom en kundvagn och ett järnrör tack."

:D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Araikaj skrev:
"Du är ett skämt va? Hur kan du först såga folks trådar och hur de kör och sedan skapa en egen tråd som är identisk?!"

Denna individ har tyvärr inte förmågan att se någon skillnad mellan mitt körsätt och det som Mattias representerar i sin lilla tråd.
Lycka till själv, du lär behöva det...
För att vara en vars MC-karriär är 120 mil lång, snackar du jävligt mycket.

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Araikaj skrev:
Skillnaden är att du är oerfaren, därmed blir det lägre hastigheter i din tråd. Men minst lika farligt. Som jag sa innan, köra "fort" är relativt.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Bingo skrev:
För att vara en vars MC-karriär är 120 mil lång, snackar du jävligt mycket.

Shit, vadå råkoll! 120 mil fram tills dag, det visste jag inte ens själv!

Tänk innan du postar ett inlägg nästa gång. Det underlättar för alla.

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
CBR 1000 RR
Araikaj skrev:
Kommer denna fartlusta avta eller bara öka?

Tyvär så kommer inte den lusten att avta,,,,,och helt plötsligt infinner det sig en annan lust med och det är att försöka få upp skiten på bakhjulet,,,,,mc livet är hårt Jo, ja anar att det är nästa grej som är på gång och jag gillar det...""

Men säkerheten då? Och njutningen av att färdas i fin natur i 70/90 o känna fartvinden, lukterna och naturen...?

Bränt däck luktar gott !

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Araikaj skrev:
Shit, vadå råkoll! 120 mil fram tills dag, det visste jag inte ens själv!

Tänk innan du postar ett inlägg nästa gång. Det underlättar för alla.

Känns som att ha var ute efter att citera mig då jag skrev det i min post.. :va
Fattar inte riktigt vad han vill ha sagt isf, det enda jag ville få fram är att det finns betydligt häftigare saker att få kickar av än att köra fort i trafiken.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
skoteridioten skrev:
Känns som att ha var ute efter att citera mig då jag skrev det i min post.. :va
Fattar inte riktigt vad han vill ha sagt isf, det enda jag ville få fram är att det finns betydligt häftigare saker att få kickar av än att köra fort i trafiken.

Man kan jaga folk på gångbanan ? :rolleyes:

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...