Hur fort går det egentligen?

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
Säkerhet? Andra bilister är nog farligare än om du kör 160.
Njutning? När man kommer på att man kan åka bakhjul i 180.
Fartvind? Sånt skit finns det kåpor mot.
Lukterna? Avgaser o annat skit känner du i 300 också.
Natur? Jag har ingen svampkorg på min hoj vad jag sett?

Allvarligt talat, jag tror att när man en gång fått "mc-giftet" går det aldrig ur. Och tyvärr, går det nog ofta fortare och fortare. Synd att det inte finns en riktig bana i närheten av Västerås =(

Var så säker du kan och hoppas du får en kanonsommar :tummenupp

Araikaj skrev:
Men säkerheten då? Och njutningen av att färdas i fin natur i 70/90 o känna fartvinden, lukterna och naturen...?

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
Jorå =) 180 på 2:an, 250 på 3:an :D Varför är man som man är och ska testa hur fort det går - på ALLA växlar????? Kan ju erkänna att jag inte vågat maxa min - släppte när det stog 315 på klockan. - på bana förstås :rolleyes:

Mattias skrev:
Vänta och se. Jag menar, 160 km/h gör de flesta hojar redan på tvåan. Snart kör du 200+ överallt och undrar varför du inte gjort det tidigare.

Mr Gixxer

En gång Biker alltid Biker
Gick med
1 Mar 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1100
Araikaj skrev:
Jag har märkt, efter att ha innehaft körkort i snart 1 månad, att jag kör fortare o fortare hela tiden. För 2 veckor sedan så accepterade jag att ligga bakom nån seg bil, på en 50 väg, i nån kilometer. Det gör jag inte längre. jag drar direkt det finns en liten lucka.

Sen så har jag börjat att gilla hasigheter i typ 160 km/h+, det skakar på ganska bra då :tummenupp

Jag har alltid sagt till mig själv att jag inte ska köra på detta viset, ändå så gör jag det. Brukar säga att min ålder gör att jag är mogen för att köra mc, (respekt för hasigheten osv.) tydligen inte.

Det har nu gått 3 veckor på mitt mcliv (som jag fullkomligt älskar!!) och jag kör redan alldeles för fort alldeles för ofta. Min fråga är:

Kommer denna fartlusta avta eller bara öka?

Hur fort går hojen!?......... Där är gränsen...... ja tills du vill ha nått värre :D

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Araikaj skrev:
Jag har märkt, efter att ha innehaft körkort i snart 1 månad, att jag kör fortare o fortare hela tiden. För 2 veckor sedan så accepterade jag att ligga bakom nån seg bil, på en 50 väg, i nån kilometer. Det gör jag inte längre. jag drar direkt det finns en liten lucka.

Sen så har jag börjat att gilla hasigheter i typ 160 km/h+, det skakar på ganska bra då :tummenupp

Jag har alltid sagt till mig själv att jag inte ska köra på detta viset, ändå så gör jag det. Brukar säga att min ålder gör att jag är mogen för att köra mc, (respekt för hasigheten osv.) tydligen inte.

Det har nu gått 3 veckor på mitt mcliv (som jag fullkomligt älskar!!) och jag kör redan alldeles för fort alldeles för ofta. Min fråga är:

Kommer denna fartlusta avta eller bara öka?

Jahopp... Grattis då till din nyvunna kärlek till farten.
Hoppas den inte växer ifrån förmågan att svänga bara.

Och ja... du kommer antagligen bara att köra fortare och fortare... precis som de flesta här...

rosena

speedskiiare
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
diverse
Grejen är ju den att ligger man i 250-300 med en hoj(inte för att d går med min 125:a) om det då kommer ut en bil framför då klyver man liksom bilen.
Blir inte mycket kvar av varken bilen hojen eller dom personer som färdas med bilen eller mc:n.

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Hoj
TL1000s
rosena skrev:
Grejen är ju den att ligger man i 250-300 med en hoj(inte för att d går med min 125:a) om det då kommer ut en bil framför då klyver man liksom bilen.
Blir inte mycket kvar av varken bilen hojen eller dom personer som färdas med bilen eller mc:n.
Nähä?!! Du pluggar till fysiklärare va? :hihi :pannkyss

gsxr 750

Medlem
Gick med
12 Apr 2004
Hoj
KTM 520 EXC -02, milleR -01
rosena skrev:
Nä, man väjer eller bromsar. har testat, det gick bra.

MrEd

Trying is the first step towards failure
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Speed triple 1050 (Trajjumf spiidtrippel)
Det kan tendera att gå fortare och fortare.
Det var efter ett vansinnesrace mellan mig och en porsche 911 av något slag i 230 på 70 och 90 vägar som jag bestämde mig för att sälja hojen. :kocko En vecka senare var den såld
Nu, 3 år senare, har jag köpt en ny men hoppas att bristen på kåpor skall undanröja frestelsen att köra så jäkla fort

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...