Hur fort går era 125:or?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
-Rosen- skrev:
2050034 när jag bytade batteri så nollställdes den iallafall och bad mig slå in vad det stod innan
oj, hehe.. :D lätt att fiffla med mätarställningen med andra ord. På min instrumentering förutom tot tripp och timräknare så finns 2 tripp, 2 tim, maxfart, 2 medelfart, varvtidsfunktion mm.

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Jag och far min provkörde igår. Han fick upp den i 130(mätarfart) när han låg i suget bakom en bil. Jag fick upp den i dryga 120(mätarfart) eftersom jag inte fick nån bil att slipstreama bakom. sen vet jag inte hur mkt glädjemätare det är, tror faktiskt inte att det är så mkt på just min eftersom den är avstrypt och har rätt munstycke nu, och då tycker jag att 120-130 låter ganska rimligt då det sitter en TZR motor i den :) men jag ska klocka den i sommar.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
NiklasL skrev:
2053229 Jag och far min provkörde igår. Han fick upp den i 130(mätarfart) när han låg i suget bakom en bil. Jag fick upp den i dryga 120(mätarfart) eftersom jag inte fick nån bil att slipstreama bakom. sen vet jag inte hur mkt glädjemätare det är, tror faktiskt inte att det är så mkt på just min eftersom den är avstrypt och har rätt munstycke nu, och då tycker jag att 120-130 låter ganska rimligt då det sitter en TZR motor i den :) men jag ska klocka den i sommar.

Soft med fler som va ute igår. Själv låg jag i samma hastighet som bilar när jag låg i 80 enligt mätar. Mysko för de är 90 väg. :va Och de va inte en bil som håll det utan 10-15 st utsprit på en mil. Tog det mest lugnt men på vägen bort å vägen hem så toppa jag den. Först till 120 men då hade jag jag choken i (klantigt) Sen vägen hem 130-140 utan backe.

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
prulle skrev:
2053468 Soft med fler som va ute igår. Själv låg jag i samma hastighet som bilar när jag låg i 80 enligt mätar. Mysko för de är 90 väg. :va Och de va inte en bil som håll det utan 10-15 st utsprit på en mil. Tog det mest lugnt men på vägen bort å vägen hem så toppa jag den. Först till 120 men då hade jag jag choken i (klantigt) Sen vägen hem 130-140 utan backe.

förstår inte varför min inte klarar dom hastigheterna, jag har ju tillomed större framdrev. menmen, det måste gå att fixa :)

edit: det är inte säkert att det är glädjemätare på din vid så låga hastigheter, däremot vet jag att bilar iaf kan visa fel i dom hastigheterna.. låter skumt jag vet, men jag ar kollat.

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
NiklasL skrev:
2053499 förstår inte varför min inte klarar dom hastigheterna, jag har ju tillomed större framdrev. menmen, det måste gå att fixa :)

Troligen är din mätare exaktare. Du borde ha mindre luft motstånd också..

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
NiklasL skrev:
2053499 förstår inte varför min inte klarar dom hastigheterna, jag har ju tillomed större framdrev. menmen, det måste gå att fixa :)

edit: det är inte säkert att det är glädjemätare på din vid så låga hastigheter, däremot vet jag att bilar iaf kan visa fel i dom hastigheterna.. låter skumt jag vet, men jag ar kollat.
Det är det stora drevet som är felet :tummenupp Din orkar väl inte varva ut ordentligt elle? Eller jag kanske har fel. För ju större drev desto mindre orkar den ju.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Lundgren skrev:
2053562 Det är det stora drevet som är felet :tummenupp Din orkar väl inte varva ut ordentligt elle? Eller jag kanske har fel. För ju större drev desto mindre orkar den ju.
ah, större drev möjliggör högre hastighet men oftast så orkar hojen inte komma upp i dessa hastigheter

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Lundgren skrev:
2053562 Det är det stora drevet som är felet :tummenupp Din orkar väl inte varva ut ordentligt elle? Eller jag kanske har fel. För ju större drev desto mindre orkar den ju.

han rödvarvar vid 10k och jag var uppe över 9k iallafall. så han varvar ur hyffsat fortfarande.

ska kolla, förmodligen behövs ett ännu större munstycke, men det får ändras när det blir varmare.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
NiklasL skrev:
2053584 han rödvarvar vid 10k och jag var uppe över 9k iallafall. så han varvar ur hyffsat fortfarande.

ska kolla, förmodligen behövs ett ännu större munstycke, men det får ändras när det blir varmare.
okej, vad har du för framdrev nu då?
Den borde ju göra samma hastighet ungefär som en crm, typ 140, om inte mer. Den har mindre luftmotstånd och några extra hästekrakar men dock är den tyngre.

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Lundgren skrev:
2053593 okej, vad har du för framdrev nu då?
Den borde ju göra samma hastighet ungefär som en crm, typ 140, om inte mer. Den har mindre luftmotstånd och några extra hästekrakar men dock är den tyngre.

sitter ett 17 kuggars på. Orginal är 16 kuggar.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
NiklasL skrev:
2053605 sitter ett 17 kuggars på. Orginal är 16 kuggar.

Mysko att den röd varvar ändå. :confused:

Men röd markering vid 10 låter tidigt nsr motorn i crm version tål iaf 11.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Runt 160-165 enligt mätare, enligt en färddator 155 typ. Ska dock drevas ner en eller ett par kuggar för bättre acceleration. :)

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
prulle skrev:
2053610 Mysko att den röd varvar ändå. :confused:

Men röd markering vid 10 låter tidigt nsr motorn i crm version tål iaf 11.

ok, jag har samma motor som TZR och DT från samtid. så den borde gå nästan som en TZR, lite mer luftmotstånd och tyngd bara.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
NiklasL skrev:
2053616 ok, jag har samma motor som TZR och DT från samtid. så den borde gå nästan som en TZR, lite mer luftmotstånd och tyngd bara.

Tänker man så så ska min gå som en nsr ~160 hade ju vart roligt.. Kanske blir det sen. :tomten

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
prulle skrev:
2053622 Tänker man så så ska min gå som en nsr ~160 hade ju vart roligt.. Kanske blir det sen. :tomten

men du har ju inga kåpor alls;) så du tar ju upp ALL vind, som en fallskärm nästan, det gör mkt i toppfart ;)

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Pappas tzr (som ska säljas vidare så jag får inte den, men har testat den iaf) är ostrypt och gör runt 190 och reser sig på både 1ans, 2ans, och 3ans växel. Vet inte vad han som hade den före oss gjorde men nått måste han gjort iallafall.

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
JojjeL skrev:
2054497 Pappas tzr (som ska säljas vidare så jag får inte den, men har testat den iaf) är ostrypt och gör runt 190 och reser sig på både 1ans, 2ans, och 3ans växel. Vet inte vad han som hade den före oss gjorde men nått måste han gjort iallafall.

:3freak

Säker på att det inte är en 250?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
JojjeL skrev:
2054497 Pappas tzr (som ska säljas vidare så jag får inte den, men har testat den iaf) är ostrypt och gör runt 190 och reser sig på både 1ans, 2ans, och 3ans växel. Vet inte vad han som hade den före oss gjorde men nått måste han gjort iallafall.
125? annars låter det skumt

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...