Hur fort går era 125:or?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
JojjeL skrev:
2056525försvarstal

Konstarerande. Går den i 195 så är det något allvarligt gjort åt den.
Eftersom dom enligt dom flästa gör 150-160 ostrypta (enligt mätaren)

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
JojjeL skrev:
2056525 visste att någon skulle påpeka det. För att jag var ganska säker på det då det är vad alla har sagt, men efter att ni på forumet verkar vara så skeptiska mot att en 125ccmotor kan gå i 180/190 så ändrade jag mig. Ni vet såklart bäst. Eller nästan. Jag vet fortfarande bäst gällande hur fort hojen går. Men eftersom ingen tror på mig ändå så är det ju knappast nån mening med att älta det.

Konstigt att man blir så kritiserad av att en tzr gör 180/"190" när det däremot verkar helt ok att en nsr gör det. Känns tråkigt att moralen på ett sånt här forum är så låg. Känns också tragiskt att ett forum som ska verka seriöst låter 16åriga pojkar bli moderatorer när de själva inte ens har körkort. Aja jag ser ingen större mening med att vara medlem här längre då jag förmodligen har fått en fet idiot-stämpel på mig så vad jag än gör här så lär ju folk se mig som ett pucko.

Underbart är det också att forumet blir oåtkomligt var 10e minut. Ni bör göra nått åt saken om man inte ska tröttna på att vänta. Bara en tanke!
Ha det bra.
1: en nsr gör inte 180/190
2: du kan inte bli förbannad på oss för att vi är skeptiska till att en GAT 125:a går i 190.

Känns också tragiskt att ett forum som ska verka seriöst låter 16åriga pojkar bli moderatorer när de själva inte ens har körkortWTF :ajjabajja

då jag förmodligen har fått en fet idiot-stämpel på mig så vad jag än gör här så lär ju folk se mig som ett pucko. tycker jag inte att du har fått, nästan alla som är här idag har tabbat sig på detta viset innan men blivit accepterade. sen enda anledningen till att någon tvivlade är att du inte gav alla fakta direkt, plus det faktum att du i ett av dina första inlägg i forumet nämner hur fort din fars motorcykel går.

jag tycker inte att du ska sluta hänga här iallafall och det tror jag inte att någon annan gör heller.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
JojjeL skrev:
2056525 visste att någon skulle påpeka det. För att jag var ganska säker på det då det är vad alla har sagt, men efter att ni på forumet verkar vara så skeptiska mot att en 125ccmotor kan gå i 180/190 så ändrade jag mig. Ni vet såklart bäst. Eller nästan. Jag vet fortfarande bäst gällande hur fort hojen går. Men eftersom ingen tror på mig ändå så är det ju knappast nån mening med att älta det.

Du är inte säker på att det är en Yamaha DT från -84? :tomten

Flå´t :hihi

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Tack grabbar :p Ursäkta att jag hängde upp mig på det innan. Och det jag skrev om forumet var egentligen inte menat så.

Till mitt försvar har jag att hela dagen har varit jättepissig. Förlåt :pannkyss

:)

Men varför hänger forumet upp sig ibland? är det så för alla eller bara mig? :( buhuu.

Till moderatorn:

Om en nsr inte kan göra 180/190 så har jag bara blivit felaktigt upplyst. Har varit flera ställen som jag läst att man kan skrämma upp dem så högt men då har jag bara läst på helt fel ställen.

Än en gång, förlåt att jag hängde upp mig innan.. :p

Sukalimpan skrev:
2056538 han kör typ 3mil förra säsongen, fick upp henne i 130 på mätarn sen vart de för kallt me mjukisbyxor:p

i november

Syftar du på mig? :p Hehe jag skulle aldrig få för mig att köra utan riktiga mckläder. =P

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
JojjeL skrev:
2056914 Tack grabbar :p Ursäkta att jag hängde upp mig på det innan. Och det jag skrev om forumet var egentligen inte menat så.

Till mitt försvar har jag att hela dagen har varit jättepissig. Förlåt :pannkyss

Men varför hänger forumet upp sig ibland? är det så för alla eller bara mig? :( buhuu.

Till moderatorn:

Om en nsr inte kan göra 180/190 så har jag bara blivit felaktigt upplyst. Har varit flera ställen som jag läst att man kan skrämma upp dem så högt men då har jag bara läst på helt fel ställen.

Syftar du på mig? :p Hehe jag skulle aldrig få för mig att köra utan riktiga mckläder. =P

Gött.

De hänger sig för mig med titt som tätt..

Alting går men en nsr i 190 är INTE bara ostrypt.. (som är det vanligaste här)

Läs det på norrlänsk dialekt. Blir nog jag hann typ köra 3 mil förra året. etc....

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
JojjeL skrev:
2056914 Tack grabbar :p Ursäkta att jag hängde upp mig på det innan. Och det jag skrev om forumet var egentligen inte menat så.

Till moderatorn:

ingen fara, alla har vi våra dagar :tungan
okej, jag har aldrig hört talas om en nsr125 som gör 180 iallafall.

btw du behöver inte skriva "moderatorn" hela tiden. ibland vandrar jag omkring som er vanliga dödliga också :D

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Aha okey...

hehe lite taskigt med 3 mil :/

-Rosen- skrev:
2056949 ingen fara, alla har vi våra dagar :tungan
okej, jag har aldrig hört talas om en nsr125 som gör 180 iallafall.

btw du behöver inte skriva "moderatorn" hela tiden. ibland vandrar jag omkring som er vanliga dödliga också :D

Haha nä men jag kom inte på vad ditt nick var, dock märkte jag nu att man kan scrolla ner och se föregående inlägg när man skriver :)

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Inte bara mätarna på våra 125:eek:r som visar fel. Läste nya Bike idag. Test av mellanklass bushojar. Kawa Z750 toppade 228 km/h (den har 104 Hk) Mätaren visade 266 km/h...... Läser man vidare ser man att Honda CB600F med 87 hästar toppar 213 km/h. Då kanske en del förstår att man tvivlar på att en 125:a med 30-40 hästar ska toppa 180-190 km/h. (Farsans Yamaha 1200 med 130 Hk toppar 240. Ska man gå på 125-hästar borde den göra bortåt 400km/h.) :3freak

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
JojjeL skrev:

Konstigt att man blir så kritiserad av att en tzr gör 180/"190" när det däremot verkar helt ok att en nsr gör det. Känns tråkigt att moralen på ett sånt här forum är så låg. Känns också tragiskt att ett forum som ska verka seriöst låter 16åriga pojkar bli moderatorer när de själva inte ens har körkort. Aja jag ser ingen större mening med att vara medlem här längre då jag förmodligen har fått en fet idiot-stämpel på mig så vad jag än gör här så lär ju folk se mig som ett pucko.

Underbart är det också att forumet blir oåtkomligt var 10e minut. Ni bör göra nått åt saken om man inte ska tröttna på att vänta. Bara en tanke!
Ha det bra.
Du har inte funderat på möjligheten att tidigare ägare ljuger? Själv skulle jag aldrig vilja prova 190 knyck med en TZR. :död
Föresten, går inte mätaren "bara" till 160km på dedära? Kan tillägga att en RGV 250 gör knappa 200km/h. Finns mätningar på 210km/h ärlig fart men det är inte mycket mer, då hojar med bänkpapper på 55hk original och drygt samma vikt som en TZR nämligen 139kg torr, en TZR tror jag ligger på 128kg?

Vad gäller moderator, skall någon annan, äldre sitta här som inte ens kör 125a? Hur bra är det att ha moderators som inte är aktiva i sitt eget forum. :va
Som sagt, de flästa som sitter härinne har nog fått gå igenom stämpeln "moppefucko". Och vissa kanske fortfarande är där nu efter 3 år och har lärt sig leva med det :näsblod . Inget att lämna forumet för mao. :tummenupp

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
JojjeL skrev:
2054497 Pappas tzr (som ska säljas vidare så jag får inte den, men har testat den iaf) är ostrypt och gör runt 190 och reser sig på både 1ans, 2ans, och 3ans växel. Vet inte vad han som hade den före oss gjorde men nått måste han gjort iallafall.

får nog sälja hojjen och köpa en sådan superhoj :lol

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Jo jag har insett möjligheten att tidigare ägare ljugit, och det har jag skrivit här nånstans om du bara hade läst det :)

Och vi har även redan dragit slutsatsen att mätaren visar rätt mycket fel, ifall du missat det också men det tror jag inte.

Så vi har alltså kommit fram till den inte gjorde 190. Jag tror dessutom också att han som testade den la på lite "moms" när han berättade hur fort den hade gått.

Det där med moderatorn hade jag fel om, och jag har bett om ursäkt för det också. Alltså ingen idé att älta den saken heller ;)

Moppefucko kan alla kalla mig om ni vill, nöjer mig med att själv veta att jag inte är det. :banana

Så ni kan väl prata vidare i tråden och låtsas som att jag aldrig yttrat mig :tummenupp

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
nu accepterar vi att JojjeL äär ny och numera accepterad medlem,

sluta nu spamma tråden innan det blir verkligt störande.

gnatt//-Rosen-

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
JojjeL skrev:
2057504 Jo jag har insett möjligheten att tidigare ägare ljugit, och det har jag skrivit här nånstans om du bara hade läst det :)

Och vi har även redan dragit slutsatsen att mätaren visar rätt mycket fel, ifall du missat det också men det tror jag inte.

Så vi har alltså kommit fram till den inte gjorde 190. Jag tror dessutom också att han som testade den la på lite "moms" när han berättade hur fort den hade gått.

Det där med moderatorn hade jag fel om, och jag har bett om ursäkt för det också. Alltså ingen idé att älta den saken heller ;)

Moppefucko kan alla kalla mig om ni vill, nöjer mig med att själv veta att jag inte är det. :banana

Så ni kan väl prata vidare i tråden och låtsas som att jag aldrig yttrat mig :tummenupp

Förlåt mej jojjel för att jag var dum, men jag är sådan.Mohahahhaha :3freak

Villkomm til 125cc-Klassen :hej

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
haha inte är du dum heller, jag vill bara undvika att dra upp det igen så det inte blir som rosen säger. :)

hehe tack. Dock är jag inte ny i 125cc-klassen men tack ändå :p

mejje

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Cbr600f med ubergula fälgar mohaha
min gö cirkus 170 . lite mer

Bifogat

• IM000127.jpg
    IM000127.jpg
    28.9 KB · Visningar: 272

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Varför visar alla mätare så fel? inte undra på att alla tutar på en när man tror att man håller hastigheten. Dags att fixa en cykeldator istället.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
JojjeL skrev:
2059071 Varför visar alla mätare så fel? inte undra på att alla tutar på en när man tror att man håller hastigheten. Dags att fixa en cykeldator istället.
De visar sällan fel vid låga hastigheter men sedan flippar de ur, har cykeldator på min med nu så nu kan man vara exakt.

mejje

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Cbr600f med ubergula fälgar mohaha
fåla tros va ni vill :p Kom och möt mig på ett dragrace på sättna :p !!! :D haha den går Kanoners .. Hadé:D :fatta!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...