Hur fort går era NSR:er?

Solid snake

Guest
SmackMan skrev:
Fan var ni spamar! Det e facktist sant.. jag har sett det med egena ögon... sug på den du!

Man har svårt för o bestämma hastigheter med bara ögonen om man står vid en vägkant, satt du på i 300 eller hur fort den nu gick? :va most likely not. :D

Är det uppmätt med laser eller? :va

Har du bevis? :va

Motocrosser85

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Suzuki RM-Z450 K8 SM
Har ni strypta hojar eller?? :confused:
Min aprilia gick 195 enligt mätaren, säkert många som inte tror men med hemlängtan och medvind är allt möjligt. :banana

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Motocrosser85 skrev:
Har ni strypta hojar eller?? :confused:
Min aprilia gick 195 enligt mätaren, säkert många som inte tror men med hemlängtan och medvind är allt möjligt. :banana

då ska det va mycke medvind o nerförsbacke då.....

Motocrosser85

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Suzuki RM-Z450 K8 SM
Messiah skrev:
då ska det va mycke medvind o nerförsbacke då.....
OBS! Det var ju på mätarhastighet, faktiskt inte så svårt att få dom att gå bra, ostrypt och större förgasare som var rätt inställd gjorde susen...

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Motocrosser85 skrev:
OBS! Det var ju på mätarhastighet, faktiskt inte så svårt att få dom att gå bra, ostrypt och större förgasare som var rätt inställd gjorde susen...

aja RG125an gjorde ju 180 nån enstaka gång med lite medvind o bra förhållanden

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Min gamla NSR '91 gjorde 160 mätaren...vilket är vad de flesta gör.

Ang. prillorna...att mätaren visar 195 är en sak, vad den verkligen gör är en helt annan... :7peta

Motocrosser85

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Suzuki RM-Z450 K8 SM
McFille skrev:

Ang. prillorna...att mätaren visar 195 är en sak, vad den verkligen gör är en helt annan... :7peta
195 på mätaren motsvarade ca. 170-175 verklig hastighet :tuttar

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
McFille skrev:

True true.
Men å andra sidan går de bra mycket snabbare än NSR'erna i alla fall.
Om EBS fick upp sin gammel-NSR i 175 så tvivlar jag inte en sekund på att samma mätare skulle visat över 200 blås på en Aprilia. ;)

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
Killen som har rg är ju inte killen som skryter precis.. Och han åkte ifrån R1:eek:r i sommras med den.... nää klart jag inte åkte med.. men den är drevad för en toppfart runt 300... ryktet säger att den har runt 140hp... men det e inget säkert...

Last edited:

Solid snake

Guest
SmackMan skrev:
Killen som har rg är ju inte killen som skryter precis.. Och han åkte ifrån R1:eek:r i sommras med den.... nää klart jag inte åkte med.. men den är drevad för en toppfart runt 300... ryktet säger att den har runt 140hp... men det e inget säkert...

Det är en tvåtaktare va? :va
Den drar nog inte en ny R1 med 180 hp, speciellt när den e drevad så blir den ju slöare i axx o jag tror inte den drar en R1 för tvåtaktare brukar inte dra speciellt jämnt dom två sista växlarna, så då kommer R1an ikapp.

Men du kan ju tro vad du vill :7peta så tror jag vad jag tror.

Edit: Glömde säga att fyrtaktare har bottendrag utav helvete och det har inte en tvåtaktare för där kommer effekten på höga varv.

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
Men detta e sant.. det var brorsans kompis som blev ifrånåkt.. men denna r1:a var ju av förra årsmodellen då hade den väl bara 165hp eller nått va?? plus att en rg inte väger så mkt.... sen att motorn bara höll ca 500mil sen var den tvungen att borras am.. rg är två takt ja..

Solid snake

Guest
SmackMan skrev:
Men detta e sant.. det var brorsans kompis som blev ifrånåkt.. men denna r1:a var ju av förra årsmodellen då hade den väl bara 165hp eller nått va?? plus att en rg inte väger så mkt.... sen att motorn bara höll ca 500mil sen var den tvungen att borras am.. rg är två takt ja..

Ahhh sluta, skaffa bevis annars tror jag inte på dig. :fatta!

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Tydligen ingen här som sett moppen som drar jämnt med en r1a? Finns bildbevis.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vanish skrev:

Eh R1:föraren växlar på 50meterssträckan, du tror inte det är lite uppgjort eller helt enkelt en kass förare? Dessutom vinner R1an.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
SmackMan skrev:

Detta är skitsnack, det finns visserligen ett par RG500:eek:r bla i England som har uppåt 150 hästar, men det räcker inte på långa vägar för 300 med den kåpan, inte för att köra ifrån en R1 heller.

Sen att det finns många nötter som inte kan köra med R1:eek:r är en annan sak.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Vanish skrev:

HAHA, den filmen hade jag innan. Vem har sagt att inte R1:an ger fullt över huvudtaget? :hihi

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...