Hur fort går era NSR:er?

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
joo jag får la göra det..... vet inte om han har bromsat motorn men han jobbade på delta i falkenberg innan... så någon kanske vet vem det är....

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Chris Ash skrev:
Detta är skitsnack, det finns visserligen ett par RG500:eek:r bla i England som har uppåt 150 hästar, men det räcker inte på långa vägar för 300 med den kåpan, inte för att köra ifrån en R1 heller.

Sen att det finns många nötter som inte kan köra med R1:eek:r är en annan sak.

jupp kanske 250-260 max med 140-150hk, och en R1 har otroligt mycket mer jämn effektkurva oxxå.

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
FöV går min nsr bara 135 nu :kocko måste fixa den, har kollat portarna o allt

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Messiah skrev:
jupp kanske 250-260 max med 140-150hk, och en R1 har otroligt mycket mer jämn effektkurva oxxå.

Men en standard RG500 är tio gånger elakare än en R1, jag vågar inte tänka på vilket monster en 150 hästare är.

Man måste dock göra väldigt mycket för att få ut 150 hk, de flesta nöjer sig med 120-130.

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Chris Ash skrev:
Men en standard RG500 är tio gånger elakare än en R1, jag vågar inte tänka på vilket monster en 150 hästare är.

Man måste dock göra väldigt mycket för att få ut 150 hk, de flesta nöjer sig med 120-130.

jo det lär ju vara bland dom roligaste hojarna som går att köra på gata, har kört r1a och det var det roligaste jag gjort, tyckte motorn kändes så jävla råstark, fast då har man ju inte kört annat än 125a och 250 nån enstaka gång :)

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
cRoC skrev:
Eh R1:föraren växlar på 50meterssträckan, du tror inte det är lite uppgjort eller helt enkelt en kass förare? Dessutom vinner R1an.

Varför skulle det vara uppgjort när en massa människor står runtikring o ska följa rejset? Spelare det för roll om han e kass förare eller inte moppen drog fortfarande "jämnt". Av allt att dömma lär det va bra drag i den moppen då den reste sig under loppets gång.

Han växlar på 50m-sträckan? Va spelar det för roll det är ju en r1 som möter en moppe :rolleyes:

Tycker ingen här kan säga varken bu eller bä om det rejset då jag antar att ingen var där!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vanish skrev:
Varför skulle det vara uppgjort när en massa människor står runtikring o ska följa rejset? Spelare det för roll om han e kass förare eller inte moppen drog fortfarande "jämnt". Av allt att dömma lär det va bra drag i den moppen då den reste sig under loppets gång.

Han växlar på 50m-sträckan? Va spelar det för roll det är ju en r1 som möter en moppe :rolleyes:

Tycker ingen här kan säga varken bu eller bä om det rejset då jag antar att ingen var där!

Är du såndär nörd som tror att skotrar är jättesnabbare o drar ifrån alla R1:eek:r :confused: :tungan
:rolleyes:

Min NSR är inne på service, "med mera" just nu! :banana :Bugar

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
NSR_Martin skrev:
Är du såndär nörd som tror att skotrar är jättesnabbare o drar ifrån alla R1:eek:r :confused: :tungan

Min NSR är inne på service, "med mera" just nu! :banana :Bugar

Inte mycket du, har bara sett ett rejs o jag kan varken dömma för eller emot eftersom jag inte var där. Om du läser mina tidigare inlägg så ska du nog förstå vad jag menar!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vanish skrev:
Inte mycket du, har bara sett ett rejs o jag kan varken dömma för eller emot eftersom jag inte var där. Om du läser mina tidigare inlägg så ska du nog förstå vad jag menar!

Visst, men ändå, varför skulle en skoter kunna köra ifrån en R1a? Dom kör dessutom så kort sträcka, men hade R1an haft en bra förare hade den förmodligen vunnit...

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
NSR_Martin skrev:
Visst, men ändå, varför skulle en skoter kunna köra ifrån en R1a? Dom kör dessutom så kort sträcka, men hade R1an haft en bra förare hade den förmodligen vunnit...

Du läser fortfarande inte vad jag skrivit, jag sa att den drog JÄMNT! Du kanske skulle ta dig en titt själv på rejset istället för att ställa dig emot nått du inte sett.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vanish skrev:

För helvete, på 50 meter växlar man inte med en R1a.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
NSR_Martin skrev:

R1an vann :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vanish skrev:
Vadå det är en moppe så den ska ju kunna växla o vinna lätt ändå :tomten

Moppen har väldigt hög effekt/vikt ratio.. R1an vann ju hur som helst, sen efter 50 meter försvann väl R1an rätt fort.. R1:föraren slirade väl inte ens på kopplingen i början? :va

Solid snake

Guest
cRoC skrev:
Du har tydligen inte insett att effekt inte är allt?

Det är vridmomentet och vikten av mc:n/moppen som avgör hur fort det kommer att röra på sig. (tror jag, rätta mig om jag har fel)

Speciellt föraren spelar stor roll, man kan sätta ett moppefucko på en R1 o när den drar på bakhjulet så kommer han skita ner sig "fan va fort den gick!"

Sätter man en duktig förare på en R1 så e det inte många som har en chans.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Solid snake skrev:
Det är vridmomentet och vikten av mc:n/moppen som avgör hur fort det kommer att röra på sig. (tror jag, rätta mig om jag har fel)

Speciellt föraren spelar stor roll, man kan sätta ett moppefucko på en R1 o när den drar på bakhjulet så kommer han skita ner sig "fan va fort den gick!"

Sätter man en duktig förare på en R1 så e det inte många som har en chans.

Utväxlingen är förbannat viktig också vid acc från 0, jämför tex en 125 racer med en 125 cross.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Vanish kan du inte lägga upp filmen/bilderna nån stans då så folket kan göra bättre bedömningar?

För övrigt tror jag själv att scootern inte skulle haft en chans.

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...