Hur fort har du kört?

Hur fort har du kört?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Ställ upp i One Mile på Tierp 15 Juli 1,6 km gasa med mätning av topphastighet vid målgång :yoparty då får man i alla fall verkliga bevis på hur fort man kört :glömdet

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
:va Med racerbil.. min dragster ... 389km/t, under många... år så var ju körningarna 300km plus... så det kändes aldrig speciellt fort på vägen med snabba körningar. Speedoholic vart man, fartblind! Typ 200 km/t + med tidigt avslag innan mål.. pga utav något mekaniskt fel. Hjärnan sade då att farten var likvärdig med stillastående att man kunde lika gärna kliva ur dragstern...... sedan visade tidkortet att man rullat förbi mållinjen i en bra bit över 200km/t. Under denna period gick inget annat fort på motorvägen alltså!

Fuskade några år med rallybil, Opel Kadett och Ascona B. När träden kantade grusvägen, stod så nära så att öppna båda dörrarna gick knappt, då var typ 100km/t sanslöst fort. Minns ett vinterrally i Örebrotrakten. Sent på kvällen och fullt med snö. 15 minus ute, det var spårigt och Kadetten passade inte riktigt i Volvo 240 spåren, mätaren tangerade 180km/t..... fy fasiken va fort det gick. Tänkte tanken att kör vi utav här och landar i skogen kommer vi frysa ihjäl och inger finner oss i natten!

En Volvo S70R med lite trim, 320hkr stod några år på parkeringen, 250km/t kändes inte jättetryggt med denna..... lite sliten lite glapp osv:

Sedan blev det hojåterfall 1998 och CB1100R maskinen kom in i livet..... den gick rätt fort....... då! Nu harvar den bara på. Nu 2013 och några mil i sporthojsadel lite modernare än CBn så är jag fullt medveten om att toppfarten har ett mindre intresse, så jag har inte kört någon utav dessa fullt ut. Ska man prova toppfart.... då måste man ha bra koll på hojen. Känna till däckens ålder.. kollat lufttryck innan körning. Ha koll så kedjan är ok och rätt spänd. Inte nästan tom tank... risken är väl att hojen magrar ut och bränner några ventiler/kolv. Rätt mängd olja i motorn, så ska det ju alltid va. Men så är det ju inte..... inte hos mig. Så toppfartsprovning kräver tycker jag stora förberedelser. För att inte tala om hur ens klädsel ser ut...... ska sitta tight!

Sedan ska ju vägen va i toppskick och utan trafik. Man vill ju köra hoj dagen efter också! :)

Idag imellanåt ute på landsbyggden, 70 väg... kurvigt gott parti och så kommer en kort raka. Man ger full rulle och då kan 150 plus vara grymmt fort...... såvida man inte fortfarande är fartblind..... då jävlar har man ett bekymmer.. när rakan tar slut!

Så mitt svar blir.... kör alltid för fort! Sporthojens dilemma. Så nakenhoj är ett gott alternativ, förändrar fartupplevelsen.

Så var rädda om er, hur fort hojen går... det står i reklamen. Även om den inte alltid är sann... så nästan!

Trevlig säker sommar på er, mvh Toyman. Mindre fartblind idag.... det går över! Så ochså adrenalinbehovet!:tummenupp

Så inte över 240km/t har jag kört..... så jag har lite till att ge! ;-)

_DSC7441 kopia sh.jpg kinnekullering_20090704_2375.jpg

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Last edited:

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
225 enligt mätaren, dock går inte min hoj fortare än 220 enligt fordonsuppgifterna på transportstyrelsen, kanske kan släppt nån strypning när jag bytte till slipon, vad vet jag men det jag vet är iaf att det känns mycket bättre på hoj än i bil, körde s40 T5 i samma hastighet och det kändes som jag skulle dra in i vägräcket när som helst. :S

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
2xR1
På hastighetsmätaren eller i vekligenheten? Om jag skall få efter mätaren har jag nog kört i 330 fart den stannar ju på 299, men i verkligenheten kanske 290 :)

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Har bara lyckats toppa 254 km/h några gånger... sen är någon märklig sak som händer och jag lyckas inte hålla i psyket. Fasen om jag inte ska kunna komma över det på årets tysklandsresa till Ringen... :gnissla

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Anmäl er till One Mile på Tierp 15 Juli öppet för alla fordon inte bara turbo hojar :yoparty

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
*Såld*
Du har aldrig toppat en Ford Fiesta 1.4, det hör ju jag det! Då snackar vi dödsångest :näsblod Att se hastighetsmätaren var inte största problemet, att hitta vindrutan i allt skakande var desto svårare :gnissla

Jag tycker det känns betydligt mycket mer odramatiskt att köra fort med hoj än bil, färre punkter i backen som gör att man studsar runt pga ojämn asfalt tex.

Förstår precis vad du menar hade en sån som första bil... :yoparty

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
Får uppdatera, 243 när pc-v är installerad, med hemlängtan, nedförsbacke, medvind och pissenödig. ;)

Krocke73

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
Race preppad Gixxer K7
Tröttnade på att bara läsa om andras bravader... Ställde klockan på 04:00 i morse, tog en kopp kaffe och tog sikte på Nynäsvägen. Efter avfarten Handen var det inte en bil i sikte:tummenupp Nu j#vlar:D Höll stumt på 6:an bra länge, vände vid avfarten Härringeslott. 300 blås på mätarn:yoparty Mission accomplished:fakta

Ja ja, jag vet... men what the f#ck:dummer

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...