Hur fort har du kört?

Hur fort har du kört?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Jag har kört i varvstoppet på K6an ett antal ggr så det är väl 295 då, 299 har det stått på mätaren hur länge som helst då...
Orginaldrevat och 6ans växel.
Hur fort det upplevs har med att göra hur långt fram du tittar, är blicken för nära känns det mest skrämmande!

Fredrik:tummenupp

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Lite över 220+ till och ifrån. Mitt vägval bjuder inte in till så mycket mer. På 4 hjul har det varit 389 km/t. Fart är kul, men på rätt plats! Njut. mvh Toyman

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
289 km/h mätarfart på anderstorp förra året

men +10 för många år sedan, på ett ställe som jag inte hade gjort om det på

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
330 km/h mätarfart med Blackbird i "Mexico".

Den verkliga hastigheten var lägre genom att de visar ca 8% för mycket original och hojen dessutom var drevad. Med GPS kanske det hade blivit 280+ eller något sådant.

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Det går jäkligt fort:)

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Det är svårt att se vilken hastighet man kör i när smc folket tejpar hastighetsmätaren.
Men med tanke på att ZR-7:an hade bra* acc upp till 160 och dåligt acc över 180, så skulle jag säga att toppfarten på Knutstorp måste legat någonstans mellan 160 och 180km/h.
Hojen var kapabel till ~ 220 i toppfart (mätarfart), men det finns inte tillräckligt med raksträcka för att nå 200+ om man ska hinna svänga när vägen gör det.

* Subjektiv bedömning. Inte jämfört med sporthoj.

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Håller mej till tvåsiffriga cykeldatorer så aldrig över 99.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
300 på mätaren och lite till som man inte riktigt vet eftersom mätaren inte går längre.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Håller mej till tvåsiffriga cykeldatorer så aldrig över 99.
Medger aldrig mer än 110. Någonsin..
Om motsatsen kan bevisas så kan jag ändra mig. Kanske..:D
Vilket senast hände 1973, då var hastigheten X+11kmh. 300 spänn kostade det.
Allt var billigare förr..

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Hoj
R108
Glad påsk till dig också!

300(299) är väl inget konstigt, åk ut på en fin motorväg och vrid på rullen :) Vill du inte bryta svensk lag kan du ju ta en sväng till Tyskland och blåsa av dig!

Men som Bike tryckte på t-shirts engång i tiden: "livet börjar vid 200". Så sant, fart är kul, men acceleration är roligare:)

299 på 2 hjul, 330+ på 4 hjul.

Espekta

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2011
Hoj
1996 Kawasaki Zx7-r
Endast 240 men tycker dock inte farten är kul alls, accelerationen är vad jag gillar sen spelar det ingen roll vad för hastighet det slutar på för jag bromsar ganska omgående efter ruset släppt. Aldrig kört bana kanske ändrar uppfattning om fart då? Va med om ett fordon som gjorde dumt filbyte förra sommaren som slutade på framhjulet och stutsande på bakhjulet ganska lång sträcka och efter det gasar jag aldrig på längre om jag inte är ensam eller om det är en-filigt. Tursam tankeställare

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
runt 260 på gsxr 1000
min nuvarande försökte jag pressa lite i sommras o då jäklar blev det läskigt runt 200

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
110km/t har man väl kommit upp i, men över det så är det läskigt.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Maxat ducati 1098 men då tittar ögonen nån helt annan stans än på hastighetsmätaren så jag valde "max 100km/h". :rock

Smagatusk

Guest
OJ!! Jag trodde det var allmänt känt att fordon har glädje-marginal. Uppe runt toppfart visar ju en hastighetsmätare oftast 20-40 km/h fel. Har man sen drevat också så slår det ytterligare fel. Som någon skrev så är det många som skulle bli besvikna om de mätte med gps. folk nämner ju siffror som är högre än vad hojjar gör. En literklubba gör endast uppgiven toppfart under extremt gynsamma förhållanden. Inte på Anderstorpsrakan.

Klart det finns en felmarginal. Även om många inte tror det för att det är "digitalt".

Att en literhoj, eller vilken annan hoj som helst, inte skulle klara uppgiven toppfart så till vida att allt är med en tror jag inte riktigt på. När de mäter toppfart gör de väl det i två motsatta riktningar och drar ett snitt? Om det inte vore så kunde ju tillverkarna mätt i nerförsbacke och medvind och vips! så vinner de den kukmätartävlingen.

Original ska en Zx10r -05 klara 290.6 km/h (i snitt kört i två motsatta riktningar). Att jag tror att jag har varit uppe i 290 på Anderstorp är som sagt bara nåt jag tror och med bra utgångshastighet och medvind ser jag inte det som en omöjlighet. Men visst, jag har haft fel förr.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring