Hur fort har du kört?

Hur fort har du kört?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Efter däckbyte och framvagnsinställning på min 28 år unga rosthög till Corolla tyckte jag det var dags att se vad hon gick för. sagt och gjort, plattan igenom mattan och upp genom lådan. Efter 10 min visade den okalibrerade mätaren 175km/h. Visade sig att bilen inte var så toooiight som jag trodde... det skakade och riste värre än den värsta bordellsäng och sidorutorna pressades ur sina gummin, och den ende räddare än jag var min stackars medpassagerare som höll ett krampaktigt tag om sin iphone med ena handen och den andra runt en panelbit i dörren. Den lyckades han dra loss... tack för det.:arsele

GPS:en visade blygsamma 157km/h. Rätt bra ändå då angiven toppfart är 160:tummenupp Detta gör jag aldrig om. Pungckt. På hojen vet jag inte riktigt för jag kollade aldrig på mätaren när jag vred ur fullt, men det kändes inte en tiondel så osäkert som med Toyotan.:crash

Jag har legat i 170 mätarfart med min gamla toyota corolla med. Med regummerade däck och sopslut dämpare och fjädring, och ingen inställning av framvagn. Bilen svajade fan fram och tillbaka över båda filerna på motorvägen.
(Sedan släppte iofs sulan på ett av framdäcken med, vilket gjorde det ännu mer onödigt spännande)

Med hoj har jag nog kört lite för fort ibland. Och jag har en känsla av att det antagligen kommer att testas maxfart nästa gång jag är på väg upp till stockholm...

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Lånade en ZZR 1400 när min egen hoj var inne på service. Tänkte att nu skall jag klämma 300. Fick avbryta flera försök på motorvägen pga trafik. Kom upp i ca 270 flera ggr men vågade inte blåsa förbi andra i den hastigheten även om de låg i höger körfält. Till sist blev det iaf fritt och jag kom upp i nånstans mellan 300 och 310 på mätaren. Läskigt som fasen, tunnelseendet började nånstans över 270. Nu är det iaf gjort, men det är knappast något jag gör om. Så jäkla spännande var det inte.

agge-ducce

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
Triumph Daytona 955i 03:a och R6 00:a
300+ på motor väg mellan trelleborg och malmö på en kawa zx12r vid 300 började hjälmen att vibrera som gjorde att jag noja.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Saknar alternativet "över 150km/h", inte ens det obligatoriska "Annat" finns med, illa TS, där får du bakläxa! :fakta

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har stummat ur alla fordon jag någonsin har ägt, som tur är har jag bara ägt långsamma fordon.
(hojen toppar teoretiskt, enligt gammal broshyr 209km/h, det har mätaren visat över, men det är nog glädjemätare så det stänker)

Någonstans här på forumet har jag lagt upp en skakig och suddig bild på min förra Saab 900 när mätaren visar över 200.

(givetvis skedde det på ett inhägnat område på hemlig ort och inte alls på motorvägen där jag bor)

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
+7 x gällande hastighetsbegränsning.

Jag vill rikta ett särskilt tack till tillverkaren av mc-n för den oerhört inspirerande hastighetsmätaren. Vänstertrafik, sommarutstyrsel, ingen hjälmlag, donna bakom och vi hade både pudelrockfrilla. Vi fick sedan hjälpas isär, hoptvinnade som vi var. Man har bara möjlighet att vara ung och dum en period i livet, sen är man bara dum. Hon hyrde hojen då jag hade ähm, förverkat min reskassa. Svårt att neka då. Hon kan inte ha varit klok nånstans!:3freak

Edit;

Det är för övrigt så länge sedan att det är preskriberat.

Last edited:

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Att köra fort med bil beror helt på vilken bil det är.
Skrotfärdig Saab 900GLi ... fyfan att ligga i mer än 140. Hela bilen kändes som den skulle falla isär närsomhellst.
Trimmad Mazda Rx-7 gen 3 ... 320 inget problem. Kändes stadigt.
Orginal Opel Speedster Turbo ... 240 då man varvade ur den. Stabilast av alla fordon ink hoj jag åkt

Med hoj känns det mest som det beror på vad man har för kläder/rygga om hur stabilt det känns.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag har kört jettäFÅÅÅÅRT!!! :7peta

På allmän väg :crash

Slå det om ni kan! :fakta

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Va, lever den här tråden fortfarande? Tack för alla inlägg. Toyman vann med 389 km/h men han fuskade och körde bil så Crazy Skåning ligger väl bra till med sina hysteriska 350,5 km/h. Sjukt fort:Bugar

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
105 km/h i (på) en helt original Volvo 9031 känns rätt fort det också..
Den faktiska uppmätta farten är inte så viktig för mig som själva upplevelsen av fart.
200 km/h i en ny fet bil är inte så intressant som 80 km/h med min XR på en trevlig grusväg.

Murdokk

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Z750 2011
Värsta jag varit med om är 160km/h mätarfart i en rostig toyota starlet. De vill jag inte uppleva igen :gnissla

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
hmm drygt 160 på min ZR7 förra sommaren i hällregn min första hojsommar ...... 180 på skotern för något år sen
250 i BMW 750 jag hade för flera år sen .... 210 med Saab 9000 turbo flera år sen OBS allt är mätarfart he he

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Tillräkligt fort på allmän väg om o om igen.

Jag borde buras in på lifstid innan jag gör om det på nytt.

Men jag har ändå inget vettigt i skallen att förlora, så lika bra o fortsätta.

Ge mig en hoj som kan piska Crazy Skåning så ska vi se vad jag kan åkomma.

Last edited:

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Värsta jag varit med om är 160km/h mätarfart i en rostig toyota starlet. De vill jag inte uppleva igen :gnissla

Fyfan!
Två frågor:
Hur i * , fick ni upp den i 160? Fritt fall eller?
hur vågade ni? 120 i en sånn o då börjar man inse att livet kan ta slut aldeles för tidigt.

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
Högsta toppfart med biltema mc väskor dom svarta i vinyl 293km/h mätarfart, o dom satt kvar:tummenupp Min K3 för 5 år sedan:)

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Faktiskt kört mätarn ut på en bil. Jag tror det var en toyota, en sån där minibuss iaf. Gammal jävel som skolan hade, man kunde få ut fingrarna genom dörrlisten när dörren va stängd.

Körde från sundsvall med halva klassen i bilen, i backen innan höga kusten bron pressade vi som faaen.
Kommer inte ihåg exakt, men har för mig att mätarn gick till 140, och jag körde uppskattningsvis 150, mätarfart.

Såhär i efterhand var det kanske inte så jävla klokt å köra 150 i en skit buss med 6killar i, varav jag har för mig att bältet inte funkade för en kille. Korkat? Oh ja. Men vad gör man inte för grupptrycket:gnissla:smasha

Ananrs så har jag väl kört typ 230km/h i min Saab 93 steg 3 Aero. Problemet är att billiga kinesdäck tydligen vill orma sig när man kör över 200... Inte högfarts stabil iaf=)

Med hoj, 180 kanske.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...