hur fort kör folk i jämförelse med hastighetsgränserna?

Min hastighet i förhållande till tillåtna hastighet? Stadstrafik inte inkluderat.

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Alltså om man skulle höfta ett snitt hur man ligger i jämförelse med vad vägverket anser är rimligt? På MC. Jag tycker det är intressant för man blir ju förvånad när man e ute och nån kör lagligt.

Last edited:

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
690 Enduro R -12
Det finns en undersökning som har gjorrts på det där har ja för mig...

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag brukar ligga 20+ på skylten, på 50-,70-, och 90-vägar.
Men allt beror ju på förhållanderna.

20+ på 90-väg innebär full patte på 5-ans växel(högsta), eftersom min 125a saknar något man brukar kalla för effekt :) :tungan
(eller ja, 11 kW är där ju iaf.)
:tummenupp

Men sen när jag har skaffat större båge med mer effekt så blir det väl 40-50+.

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
ingen :(
det e ju lite olika vilken väg det gäller men när jag kör ute där jag bor dvs på landet så gäller nog 30+ på sjuttio vägarna. brukar inte bry mig speciellt mycket om hastighets begränsningarna då det knappt finns några poliser där jag bor. men när det e 50 eller 30 brukar jag ta det lungt för det brukar finnas någon anledning till att dom har satt just den hastigheten (skola, Dagis mm.)

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Jag ligger oftast under. Typ -20. Bättre att vara på den säkra sidan.

Dark_Messenger

Guest
På lågfartsvägar kör jag nog inte så mycket förfort, på 70 o över så kör jag nog väldigt mycket för fort. Oftast tyvärr. :gnissla

Badboy1

hej hopp
Gick med
30 Oct 2007
Hoj
xj 400
är det värt o lägga tid på trimma en gammal 125a års modell 81 eller sabba man en hedlig gammal cykel ?

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
du skrev ej stadstrafik och då är det oftast 70-90vägar och då ligger jag nästan alltid på så hårt som förhållandena tillåter! Röstade med andra ord 50+!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
nej ganska tvärtom faktiskt! Jag bor i centrala sthlm så när jag tar mig ut på otrafikerade vägar så gäller det att passa på!
Hur har du lyckats hitta såna här? :va

Jag röstade inte, jag kör inte generellt x km/h för fort. Ibland kan jag slököra rackarns lagligt, å ibland kan det gå 2-3 ggr skyltad hastighet. Det beror alldeles på omständigheterna.

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Hur har du lyckats hitta såna här? :va

Jag röstade inte, jag kör inte generellt x km/h för fort. Ibland kan jag slököra rackarns lagligt, å ibland kan det gå 2-3 ggr skyltad hastighet. Det beror alldeles på omständigheterna.

WORD :yoparty , förutom att min hoj inte gör 3ggr så fort på 70-vägar och över och jag aldrig (nästan) kör för fort på 50-väg.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Förhållandena varierar lite för mycket för att man med ett enkelt intervall ska kunna tala om hur man kör relativt de stokastiskt satta hastighetsbegränsningarna.
Hur jag kör på ett visst vägavsnitt varierar mycket t o m om det är likadana förhållanden och jag kör samma hoj.
Det som bestämmer mest är nog vilket körhumör jag är på :)

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Uppskattad snitthastighet är någonstans 0-15 km/h över skyltat hastighet. Jag puttrar ofta fram i takt med en närsynt pensionär, men så får man ju CP-ryck lite då och då och ska likt nåt bokstavskombinationsbarn promt vrida gashanden ur led. Mina erfarenheter är dock att jag kör långsammare, över lag sådär, än många sporthöjspiloter.

/perris

Nicotin

Guest
allt beror nog på omständigheterna..
vägen man åker på, om man känner den väl osv..

Jag kan ligga i fisfart på e18 så till och med gubbarna med hatt och merca kör om mig..:D

sen är det tillfällen då jag blåser hatten av dom ..
allt beror nog på vilket hojhumör man är på..

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
ER6n 07
WORD :yoparty , förutom att min hoj inte gör 3ggr så fort på 70-vägar

Klart den gör! 210 km/h är väl inga problem med en ER6f? Inte med en ER6n iaf. :tungan

För övrigt röstade jag själv 0-15 km/h över. Det är dumt att köra som en galning... jag själv hade tur för en och en halv månad sedan, (på 70-väg) en bilist bytte fil (tvåfilig-väg) till vänsterfilen där jag kom körandes för mig själv, och jag åkte i backen. Bågen och kläderna pajjade, men inte jag. :) Vågar inte tänka på vad som kunde hänt om jag hade kört riktigt fort. Kör försiktigt!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy