hur fort kör folk i jämförelse med hastighetsgränserna?

Min hastighet i förhållande till tillåtna hastighet? Stadstrafik inte inkluderat.

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 990 Superduke -12
Sen jag flyttade ut ur stan i våras så skaffade jag Banditen för att ha som pendlarhoj. Har märkt under säsongen att farten trissats upp mer och mer till och från jobbet. Från kanske 120-140 till 160-180. Så på sätt och vis är det bra att säsongen är slut så kanske jag börjar lite lugnare igen till våren :) .

Har inte varit någon kronisk fortkörare förut. I alla fall inte på motorväg, men det kanske beror på att man vibrerar sönder i farter över 130 på Sporren :D

Kanske är lika bra att man ger upp tankarna på något kåpförsett järn :huvet

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Jag brukar ligga 20+ på skylten, på 50-,70-, och 90-vägar.

Men sen när jag har skaffat större båge med mer effekt så blir det väl 40-50+.

Känns ju seriöst det här. Tur att man sitter och planerar för att köra förfort istället för att tänka: Hmm, nu har jag nog fyllt min fortkörningskvot. Kanske ska försöka köra lagligt i fortsättningen...

Detta är givetvis inget som kommer hålla men inte fan tänker jag innan jag drar hemifrån "hur mkt förfort ska vi börna idag då?".

Hoppas du flejmar och inte tänker såhär på riktigt.

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Känns ju seriöst det här. Tur att man sitter och planerar för att köra förfort istället för att tänka: Hmm, nu har jag nog fyllt min fortkörningskvot. Kanske ska försöka köra lagligt i fortsättningen...

Detta är givetvis inget som kommer hålla men inte fan tänker jag innan jag drar hemifrån "hur mkt förfort ska vi börna idag då?".

Hoppas du flejmar och inte tänker såhär på riktigt.

Det sista var ju lite flejm :rolleyes: :tummenupp

Det är ju inte så att jag kommer köra för fort alltid men att tänka "Hmm, nu har jag nog fyllt min fortkörningskvot. Kanske ska försöka köra lagligt i fortsättningen" tycker jag verkar ungefär lika dumt, men det är bara vad jag tycker, vet inte riktigt hur jag ska förklara det.

eller som 125 åkaren sa, "Jag håller 20+ på 50 sträckor", det är bara idiotiskt! När det dyker upp en 50 eller 30 skylt får man se det som en varningsskylt för rörliga hinder som kan dyka upp var som helst... och vem fan vill ha t ex ett barnliv på samvetet?

Man gasar när man inte riskerar några andra liv än sitt eget
:tummenupp

Det är precis det jag gör, det är ju inte så att jag har en fast regel i huvudet att det är en viss överträdelse på en viss skyltad hastighet utan det handlar bara om förhållanden. Klart jag inte gasar helvette på vägar där det kan tänkas hoppa fram ett barn på vägen. Många av 50vägarna utanför stan är gammla 70vägar och jag tror inte att det ska hoppa ut massa barn ur skogen bara för att jag håller 70 eller mer där.

Jag väljer mina tillfälen, men jag har självklart gojrt dumma grejer, gasat på fel ställen, och det ångrar jag, men inte mkt att göra åt nu i efterhand, förutom att lära sig av sina misstag.

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...