hur fort kör folk i jämförelse med hastighetsgränserna?

Min hastighet i förhållande till tillåtna hastighet? Stadstrafik inte inkluderat.

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
man e ju inte dum. Går de å brassa så gör man det. Är det isbana+mycke trafik+mörkt+snöstorm så kan man ju köra lagligt. Det är nog enda gången jag begripit mej på hastighetsgränserna. Känns som om min farmor och min försäkringsagent har satt dem.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Inte inne i städer och tätorter, men annars går det alltid på tok för fort.

Edit: Skånetjejer kör visst för fort, överlag, ser jag! :D

(La rösten på 50+)

Last edited:

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
StreetTriple R -10
Min erfarenhet är att när man kör ensam så brukar man hålla sig rätt hyfsat till hastighetsbegränsningar medan när man väl hamnar i grupp så är måttstocken oftast skylten +100

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
...medan när man väl hamnar i grupp så är måttstocken oftast skylten +100

Hoppas du inte bara kör motorväg..
Åker man på vägarna utan för Uppsala som är roliga, är det inne helsike svårt att köra mer än + 30 :tummenupp

Som många andra skrivit beror det till stor del på humör och tillfällen. När jag åker hem till västkusten kan farten variera från +0 - alldeles för mycke, transporten är dö trist. "Flygrakorna" mellan THN & Lidköping är farliga för körkortet.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
E notorisk fortkörare .. dock så försöker jag hålla mig till laglig hastighet inom stan. ej heller bakhjulskörning inne i stan (har hänt dock)

men på landsbygden, där det finns möjlighet att dra på, så händer det att man är en bra bit över +50 gällande hastighet.

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Jag håller med elwe (jösses... håller jag verkligen med elwe? :D ) helt. Det beror på omständigheterna, vid ett visst tillfälle bedömer jag kanske att 50 är lagom på ett vägavsnitt (skymning, lågt motljus, högt gräs i vägkanterna, whatever) medan fälten kanske är tröskade och kanterna klippta veckan efter och jag kör på förmiddagen... i 150 om jag är ensam på vägen.:tungan

Skall man generalisera så kör jag väldigt sällan fortare än skyltat i stadsmiljö, och i stort sett alltid inom 30+ på motorväg. 90-vägar är ofta tråkiga och laserintensiva, så det blir mest på 70-vägar med god sikt som det kan gå fort ibland. :)

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
30-50 över brukar det väll bli. Kringelkrokarna runt Uppsala ÄGER:yoparty
Men självfallet är det omständigheterna som bestämmer farten!

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450
har inget bil kort så jag använder hoj som pendlingsfordon med då håller jag nästan alltid hastigheterna för tidigare på året har jag varit riktigt riktigt nära att bli av med kortet flera ggr, innan höll jag +30-50... men när jag kör på småvägar för skojs skull håller jag aldrig hastigheterna...

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
30 och 50 brukar jag försöka hålla slaviskt, fina 70 och 90 vägar är det mest svåra att hålla "rätt" fart man är kronisk fartsyndare på dessa vägar..Men åker man åt ena hållet först och vänder så brukar tempot höjas ett snäpp till.
När man vet det polizeifrei

Last edited:

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Hoppas du inte bara kör motorväg..
Åker man på vägarna utan för Uppsala som är roliga, är det inne helsike svårt att köra mer än + 30 :tummenupp

Som många andra skrivit beror det till stor del på humör och tillfällen. När jag åker hem till västkusten kan farten variera från +0 - alldeles för mycke, transporten är dö trist. "Flygrakorna" mellan THN & Lidköping är farliga för körkortet.

ohhh man kan hålla över 200 på mer än motorvägar. en go 90 väg passar också perfekt :tummenupp

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
ska erkännas att när andan kommer på ligger man på reglaget som voro där ingen morgondag... till vardags utanför stan 10-20 över om förhållandena tillåter. måhända dumt men jag förfogar inte över självbehärskningen att fisa fram i de oftast löjligt låga hastigheter vägverket påbjuder.

Me passagerare på blir jag dock mönsterförare. oftast.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
ohhh man kan hålla över 200 på mer än motorvägar. en go 90 väg passar också perfekt :tummenupp

Vägen mellan Skurup och Veberöd är ju perfekt för att ligga i runt 220-230, det känns litegrann som att åka berg och dalbana då!
Sen när man kommer förbi Veberöd mot Harlösa får man sakta ner till 150-160! :)

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Vägen mellan Skurup och Veberöd är ju perfekt för att ligga i runt 220-230, det känns litegrann som att åka berg och dalbana då!
Sen när man kommer förbi Veberöd mot Harlösa får man sakta ner till 150-160! :)

104:an är det va??? den är så sjukt skön! backar och lagom svängar så man kan ligga i över 200 som du skrev.
mmmmm va sugen jag blev nu...haha

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2022 HD PanAmerica 1250, 2017 Vespa GTS300
Givetvis beror det helt på vad för hoj man kör... Min tidigare GPZ1100 började bli trevlig vid 200, SV650:an trivdes bäst runt 100-130 på småvägar och med TTR:en är jag helst inte över 100 ens på motorväg. (Däremot går det gärna 120 på grusvägarna :tummenupp )

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Att köra fort som attan på landsvägar och motorvägar bryr jag mig inte mycket i, det gör jag med:näsblod Men att dra igeonom 50-sträckor i full karriär, eller som 125 åkaren sa, "Jag håller 20+ på 50 sträckor", det är bara idiotiskt! När det dyker upp en 50 eller 30 skylt får man se det som en varningsskylt för rörliga hinder som kan dyka upp var som helst... och vem fan vill ha t ex ett barnliv på samvetet?

Man gasar när man inte riskerar några andra liv än sitt eget :tummenupp

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...