hur går det till att kicka speglar????

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
hallå freaks:)
sitter och tänker på en sak som dyker upp ofta i inlägg,KICKA SPEGELN.:confused:
hur gör man om man kör en en mc och blir förbannad på en bilist?
ska man kicka spegeln när man kör förbi bilen eller när man stå typ vid ett rödljus....
verkar vara rätt farligt att komma på tanken att kicka en spegel med tanke på att man inte vet hur labil bilisten är.
hade jag varit bilist och en mc förare hade kickat min spegel så hade jag nog under dom 2 första sek när man är som mest förbannad innan man lungnar ner sig och börjar tänka igen så hade jag försökt preja mc,n:gnissla
gör det inte ont i foten om man har viss fart och viker ut benet för att kicka spegeln....
min tanke är nog att man måste ha fart för att kicka en spegel så att man kommer fort från platsen så att inte bilföraren hinner reagera eller hinna se nummerskylten på hojen.....
lite lördagsunderhållning till er som gillar att kicka speglar.:D
sköt om er och ha en trevlig helg på er allesammans.....

boro-kawasaki

Driving black on black..
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Die eldblad maschine 1000RR
hallå freaks:)
sitter och tänker på en sak som dyker upp ofta i inlägg,KICKA SPEGELN.:confused:
hur gör man om man kör en en mc och blir förbannad på en bilist?
ska man kicka spegeln när man kör förbi bilen eller när man stå typ vid ett rödljus....
verkar vara rätt farligt att komma på tanken att kicka en spegel med tanke på att man inte vet hur labil bilisten är.
hade jag varit bilist och en mc förare hade kickat min spegel så hade jag nog under dom 2 första sek när man är som mest förbannad innan man lungnar ner sig och börjar tänka igen så hade jag försökt preja mc,n:gnissla
gör det inte ont i foten om man har viss fart och viker ut benet för att kicka spegeln....
min tanke är nog att man måste ha fart för att kicka en spegel så att man kommer fort från platsen så att inte bilföraren hinner reagera eller hinna se nummerskylten på hojen.....
lite lördagsunderhållning till er som gillar att kicka speglar.:D
sköt om er och ha en trevlig helg på er allesammans.....

det är nog roligare o knacka/krossa ruta med kolfiberknogar:) men det är ju en smaksak:yoparty

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Bästa på nya bilar te.x volvo är att dörrarna är as mjuka så det är bara att sätta foten på sidan av dörren och dra så har dom ett fint minne av dig sen... :)

Att svara på din fråga så gör det inte så ont att kicka en spegel om man inte kör med tennisskor :brinnerup Och bilisten hinner oftas inte reagera du åker fram kickar och drar..... :yoparty:D

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
IMG_1431.jpg

PowerCommander. Hala fram, fälla ut, dunka i spegelen (eller något annat) och in i fästet igen. Inte mången bilist är benägen att ta upp bråk med dig om du är utrustad med en sådan.

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har funnit att det är lite olika för olika bilmärken. Japanare och svenska bilar, i synnerhet Volvo, har en ganska klen spegelkonstruktion. Tyska bilar, med mer Kruppstahl, är betydligt knepigare, men det går där också (sparka snett underifrån). De svåraste bilarna är pickisar och större amerikanare. Där brukar jag bara lyckas kanske en på tio.

Men ta det försiktigt, det kan göra rejält ont i foten!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
En busshammare är lättanvänd i rullande trafikdispyter. Man tror inte det är sant hur lite kraft som behövs för att få en ruta att försvinna i ett moln av glasdamm.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Talar vi om ytterspeglarna:), innerspegeln:yoparty eller sminkspeglarna på baksidan av solskydden :Bugar.

Dom kräver ju helt olika teknik.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
På riktigt? Eller har du bara så tråkigt så här på lördagsmorgonen?
Visst har jag varit sugen på att göra liknande saker, men tror sällan det är värt eventuella problem det medför.
Verkar enklare och säkrare att ha någon typ av behållare med muttrar, brickor eller liknande som man helt enkelt lobbar över axeln efter att man kört förbi eventuella bilåkande idioter.
"Kastat saker på din bilruta?" "Nej, det måste varit ett vanligt stenskott."

Känns som om den här tråden kan bli lång och livlig. Tills den stängs ner, så klart.

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Alltså....... Hela grejen med backspegelkickande låter lite sisådär.
Visst e man bra jävla sugen själv ibland men, är det verkligen värt att riskera fot, ben eller mycket mer.. kan ju faktsikt råka ut för typ wobbel eller galen bilist, eller vadsomhelst... plus att det inte gynnar vårt redan redan goda rykte. :rolleyes:

Själv kör jag på att stanna brevid vid rödljuset å knacka på rutan(nedfällt visir såklart). vevar dom ner å kaxar emot e det ju bara att ge dom en knogmacka med xtra tillbehör... det tar nog mer än bara en trasig bakspegel som dessutom går på försäkringen.....

:va

Snacka om dubbelmoral.... :gnissla

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
En pistol då ?

Precis.
Eller så kan man ju ha en kompis på bönpallen som hoppar av i farten och ställer sig på bilens motorhuv och hoppar tills bilisten förstår att han gjort fel. Visserligen får man väl förse kompisen med taxipengar så han kan ta sig hem efteråt, men det kan det vara värt.

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
heheh

<----- där e pistolen :D :D :D :yoparty

hölstret plaserar du på låret eller i bältet ala tobraiderrr :tummenupp

En stans för plåt fungerar fin fint dvs en sån med fjäder i för plåt dessa finns i järn affärer och kan användar för att krossa rutan ist bara stå stilla vid vad in ska panga (dessa använda even i vissa fordon för att komma ut och in vid olycka eller liknande) polisen har dessa vad ja sett på höger sida fram.

//Robin

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM