Tack för alla som läst och ger förslag, hade verkligen inte trott att tråden skulle vara såhär lång redan !!
Svårt som vanligt att sortera ut vem som VET, vem som TYCKER, eller vem som TROR...
I mitt trånga huvud BÖR jag inte bli anklagad för något då min intuition inte, med den vetskapen jag NU har är att behålla prylarna.
Lagarna är ju som dem är, det gäller att tolka dem rätt, får kanske leta upp liknande fall, hur hittar man sånt ?
Häva köpet hade gått bra för mig, men dem stulna grejorna kommer INTE att återlämnas till säljaren isåfall, DÅ kan jag tänka mig att jag blir skyldig till häleri. (eftersom jag då handlat med prylarna i vetskap om att dem är stöldgods)
Dem kommer att lämnas till polisen om inte länsförsäkringar tycker något annat.
Efter att jag fått klarhet i vilken metod/tillvägagångssätt som genererar minst förlust i min kassa....
Kvitto skrevs aldrig på plats, glömde bort det helt enkelt, hade många mil hem och klockan började blir mitt i natten (kom inte upp förrän det var kväll)
Men har en massa PM och SMS sparat
Vi skrev ju över den ärliga hojen på mig och jag står ju som ägare på den nu, så det är väl ett kvitto på att affären avgjordes, brukar inte slarva med kvitto, men det blev såhär den här gången, lär ju inte hända igen...
Fortsätt gärna fylla på med förslag och fakta
Kan vara bra för andra också i framtiden !!