Hur går uppkörningen till?

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Hoj
Ducati Hypermotard
MRX_Martin skrev:
Vilken hoj körde ni upp på?

Blir inte garagvändningen lite knölig med sporthoj? :va
Det är nog lättast att klara en garagevändning med en offroad :)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Mr.Dna skrev:
Jag körde upp på min Nsr -99 och med lite träning är det skitlätt. Var ute och körde idag första rundan sedan början på december och testade faktiskt gv:n och det var inga problem, den satt fortfarande perfekt, träning ger färdighet :tummenupp

Gött, klarar du det klarar jag det, hehe... :tummenupp :D

Jag klarar det galant med moppen, inga problem så, använder gas/koppling o fotbroms, o styret i max hela tiden... Men sen gäller det bara att få över det till NSRen, men det ska inte vara några problem, bara jag komemr igång o börjar köra, o lär mig hojen.. :)

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
dtr`n som jag använde, var gv det lätaste momentet under uppkörningen, sen när det blev stads körnignen blev det dock svårare... (men det handlade mest om nerverna ;) ) det ska inte vara nå problem om du bara håller tungan rätt i mun, :tummenupp

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
RgOlsson skrev:
Var tog du dit körkort??
om du menar mig så tog jag det här hemma i kalmar..., det är mycket lättare att ta körkortet i en mindre stad än dom större.., både dom på trafikskolan och från vv är mer personliga än i dom större städerna, där ser dom din uppkörning som en ren rutinsak... ett tipps om du ska köra upp, gör det ute i "skogen", alltså en mindre stad.. :tummenupp

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
nicke skrev:
det är mycket lättare att ta körkortet i en mindre stad än dom större.., både dom på trafikskolan och från vv är mer personliga än i dom större städerna, där ser dom din uppkörning som en ren rutinsak... ett tipps om du ska köra upp, gör det ute i "skogen", alltså en mindre stad.. :tummenupp

Tror du har fel där.... bättre att köra i den stad där man hittar bäst så man känner vad alla enkelriktade vägar mm finns så är det lättare om tex VV-gubben säger "följ skyltarna till XXXXX"!!!! Dessutom hade min kusin det ganska bra när han körde upp i sthlm... började ute i förorten och åkte inåt stan så den största delen av tiden gick åt till motorväg mot centrum.....

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
KvalitetsMiffo skrev:
Tror du har fel där.... bättre att köra i den stad där man hittar bäst så man känner vad alla enkelriktade vägar mm finns så är det lättare om tex VV-gubben säger "följ skyltarna till XXXXX"!!!! Dessutom hade min kusin det ganska bra när han körde upp i sthlm... började ute i förorten och åkte inåt stan så den största delen av tiden gick åt till motorväg mot centrum.....
visst visst, där har du helt rätt, men dom flesta som bor i storstäder kan också hur dom mindre städerna runt om är också.... vad jag syftar på är att vv gubabarna utanför städerna är mer personliga än i storstäderna... men det ska inte vara nå problem ändå... :tummenupp

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
MRX_Martin skrev:
Gött, klarar du det klarar jag det, hehe... :tummenupp :D

Jag klarar det galant med moppen, inga problem så, använder gas/koppling o fotbroms, o styret i max hela tiden... Men sen gäller det bara att få över det till NSRen, men det ska inte vara några problem, bara jag komemr igång o börjar köra, o lär mig hojen.. :)

Gör som jag måla upp lite linjer på asfallten utanför huset å träna!!
går skitlätt efter nåra vändor!

BEEFnoodles

Planerar inför sommarens turer ;)
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Yamaha TDR 125 -97
Äntligne!

har börjar med kortet idag =D
hade min första teori lektion!
O det bästa med skolan är, om jag skulle kugga på mitt första teori prov så så bjuder dom på andra försöket =D
Visst det är väll mer som är bra, men men!
Bara hoppas det går bra!
:)

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
BEEFnoodles skrev:
har börjar med kortet idag =D
hade min första teori lektion!
O det bästa med skolan är, om jag skulle kugga på mitt första teori prov så så bjuder dom på andra försöket =D
Visst det är väll mer som är bra, men men!
Bara hoppas det går bra!
:)

haha, skojar du? Snacka om konstig marknadsföring...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...