Hur gör jag med tjejen?

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Nu är det såhär att jag har varit sambo med en tjej nu i lite mer en 1år..
och vi är lika på alla sätt, det är därför vi fungerar så bra ihop, vi har inte haft någon riktigt gräl ännu.
Det enda som jag ser som ett problem i detta förhållande är, Städning och hålla rent efter sig.

Tro det eller ej, men i detta förhållande så är det jag som är den som vill ha det snyggt och rent. "även fast jag är kille"
Då jag växt upp med det, min mamma var/är städnarkoman.

jag är den som aldrig stökar till, så just därför behöver jag sällan städa efter mig.
Men min tjej, hon är expert på att stöka till..
som en stor jävla skräpbomb, som bara säger KAAABOOOM!!!
så är det stökigt och äckligt igen.

Misstänker att min sambo, har fått detta i från sin moder, och lillasyster, då dem är samma-lika.

Hur gör jag, jag har försökt att säga detta till henne.
och just då vid det ögonblicket så håller hon med, blabla,, men så 1 timma senare så är hon igång igen.. :huvet

jag börjar se detta som ett problem, då vi säger att vi ska leva med varandra resten av livet.

och jag som har fått det inplanterat i skallen att det ska vara rent!
annars är det äckligt.
Måste jag ändra på mig, och bli lika skräpig jag?
Jag får nästan ångest, varje gång jag ser och tänker på hur lång jävla tid detta kommer ta att städa upp, och då samtidigt så vet jag att det är ej jag som skräpat ner..

JAG SOM TRODDE ATT TJEJER ÄR RENLIGA!?
eller jag fått allt detta om bakfoten? :död

var tvungen att skriva av mig lite..
ska börja städa lite nu, då jag sitter här och känner mig äcklig.. :död:glömdet

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Men hon är ju het/snygg/sexig/snäll och allt det där andra...

detta är det enda problem vi/jag har..

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Hänvisar till Slowrollers svar.

Tjejer är envisa varelser som ALDRIG går att förändra på något sätt. Därför har man som kille två val, anpassa sig eller göra slut.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu har jag ju inte sett hur det ser ut hos er. Är det så att det ser ut såhär hemma hos er:
messy01.jpg
what-a-mess.jpg
Så håller jag med, då är det äckligt och bör städas samt saneras:näsblod

Är du däremot en sån där extremt renlig person som helst skulle stryka både soffkuddar och gardiner för att därefter helt plasta in lägenheten och konservera den i ett perfekt kliniskt rent och välstädat tillstånd, då är det nog hos dig felet ligger.

Har en polare vars mamma är så pass mycket städnarkoman att ingen i familjen får sitta i soffan, för då blir kuddarna skrynkliga/hamnar på sniskan. Första gången jag var hemma hos honom gjorde jag misstaget att sätta mig i soffan och fick en rejäl utskällning för det...:näsblod Reste mig ur soffan, tanten var genast framme och rättade till kuddarna och slätade till vecken i tygklädseln. Därefter tog hon fram trästolar som vi kunde få sitta på, men inte förrän hon hade placerat dryckesunderlägg (såna där av kork ni vet) under vart och ett av stolarnas ben. Annars kunde ju golvet bli repat...:va :näsblod Det dammsögs/dammtorkades varje dag, ibland flera gånger om dagen, i deras hem, ingenting fick ligga framme om det inte skulle ligga där i vanliga fall. Lämnade man en bok eller tidning på bordet blev det ett jävla liv, för allt skulle vara välsorterat, i ordning, dammfritt och snyggt. Ni vet sådär som folk storstädar före/efter jul och andra högtider för att hemmet ska vara rent och snyggt under helgen? Så städade de varenda jävla dag...

Polaren har numera gjort revolt mot sin mor, flyttat hemifrån och vägrar städa mer än vad som krävs. Han resonerar som så att så länge han själv får plats och står ut så är det inte tillräckligt stökigt. Golven är framkomliga om det bara finns tillräckligt mycket plats att sätta fötterna på medan man tar sig mellan ställets olika rum:D Hans mamma vägrar hälsa på hemma hos honom:D

Hur som haver, är du lika manisk, gränsade till psykotisk, med städningen så är det nog du som bör tagga ner. Är det däremot tjejen som stökar till som i bilderna ovan är det hon som behöver skärpa sig. Allt däremellan, kompromissa:) Trivs ni ihop så är det ju synd att en sån bagatell som städning ska komma emellan er... Men du står verkligen inte ut för att det är så stökigt hemma? Ta en bild och ladda upp kanske? Lättare att bedöma graden av allvarlighet då.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Testa att grisa ner lite själv. Du kanske gillar det.

Om du vänder på steken. Det finns inget värre än att ha och göra med en hysterisk pedant som går och lägger saker i ordning och hittar problem som inte finns.

Om jag var och åt hemma hos en tjej och åt och hon kom med sånna där plastblaffor med dalahästar och blommer på som man ska ha mellan tallriken och bordet för att inte få fläckar på någon duk eller någe, skulle jag lägga benen på ryggen DiReCkT!

Fifan orka skapa sig en massa problem. "akta duken"... Släng duken åt helsikke! ingen tycker dukar är snygga och/eller bryr sig inte.

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Nu har jag ju inte sett hur det ser ut hos er. Är det så att det ser ut såhär hemma hos er:
View attachment 328424
View attachment 328425
Så håller jag med, då är det äckligt och bör städas samt saneras:näsblod

Är du däremot en sån där extremt renlig person som helst skulle stryka både soffkuddar och gardiner för att därefter helt plasta in lägenheten och konservera den i ett perfekt kliniskt rent och välstädat tillstånd, då är det nog hos dig felet ligger.

Har en polare vars mamma är så pass mycket städnarkoman att ingen i familjen får sitta i soffan, för då blir kuddarna skrynkliga/hamnar på sniskan. Första gången jag var hemma hos honom gjorde jag misstaget att sätta mig i soffan och fick en rejäl utskällning för det...:näsblod Reste mig ur soffan, tanten var genast framme och rättade till kuddarna och slätade till vecken i tygklädseln. Därefter tog hon fram trästolar som vi kunde få sitta på, men inte förrän hon hade placerat dryckesunderlägg (såna där av kork ni vet) under vart och ett av stolarnas ben. Annars kunde ju golvet bli repat...:va :näsblod Det dammsögs/dammtorkades varje dag, ibland flera gånger om dagen, i deras hem, ingenting fick ligga framme om det inte skulle ligga där i vanliga fall. Lämnade man en bok eller tidning på bordet blev det ett jävla liv, för allt skulle vara välsorterat, i ordning, dammfritt och snyggt. Ni vet sådär som folk storstädar före/efter jul och andra högtider för att hemmet ska vara rent och snyggt under helgen? Så städade de varenda jävla dag...

Polaren har numera gjort revolt mot sin mor, flyttat hemifrån och vägrar städa mer än vad som krävs. Han resonerar som så att så länge han själv får plats och står ut så är det inte tillräckligt stökigt. Golven är framkomliga om det bara finns tillräckligt mycket plats att sätta fötterna på medan man tar sig mellan ställets olika rum:D Hans mamma vägrar hälsa på hemma hos honom:D

Hur som haver, är du lika manisk, gränsade till psykotisk, med städningen så är det nog du som bör tagga ner. Är det däremot tjejen som stökar till som i bilderna ovan är det hon som behöver skärpa sig. Allt däremellan, kompromissa:) Trivs ni ihop så är det ju synd att en sån bagatell som städning ska komma emellan er... Men du står verkligen inte ut för att det är så stökigt hemma? Ta en bild och ladda upp kanske? Lättare att bedöma graden av allvarlighet då.

Nej vi har det ej sådär hemma.. Tack och lov.
och jag är ej en sådan där morsa som du beskriver..

hon är någonstans i ett mellanting.. inte fullt så galet som dom där bilderna du visar...
men skulle jag ej städa lite då och då, så skulle jag inte bli förvånad, om det nu skulle bli att se ut så där efter någon månad eller två...

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Har du provat att bara ge fan i att städa överhuvudtaget :va.

Sen lägger du skokartonger och lite i sängen när hon inte ser.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Jag har vart i samma sits för 15 år sedan... Och vi fick barn tillsammans. Det var i samma veva jag gjorde lumpen.
Jag låg inne 3-veckors perioder och hemma en vecka i ett års tid.
När jag kom hem varje gång så visste man knappt vart man skulle sätta fötterna innanför dörren... Så det tog ett par dagar att bara få ordning när man väl fick komma hem. Vi var inte tillsammans speciellt länge efter det.
Vi har haft kontakt genom åren så klart, då vi har barn tillsammans. Och det har alltid vart sådant kaos när jag haft vägarna förbi hos henne. Skillnaden nu är att någon annan stackare får leva i missären i stället... :banana
Fast nu verkar min dotter som är 15 ha fått en del av det där i sig. Men då kan man stänga dörren till hennes rum i alla fall

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag har vart i samma sits för 15 år sedan... Och vi fick barn tillsammans. Det var i samma veva jag gjorde lumpen.
Jag låg inne 3-veckors perioder och hemma en vecka i ett års tid.

Tänkte ge han tipset att inte skaffa barn faktiskt.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Skaffa en RUT och släpp detta.

+10

vafan värre problem har man haft med sina partners.

Förövrigt så är det kompromisser som gäller i ett förhållande och det är inget som behöver innebära att kompromissen är rättvis.
Man drar inte in rättvisa i sitt förhållande för då är man heltorsk.
Välvilja och kassa kompromisser tillhör. grattis eller lev singel.

Nyheter
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...