Hur gör jag med tjejen?

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Alt 1: Vänj dig och låt hemmet förfalla, med lite tur inser hon att det behöver städas ibland. Har funkat på en föredetta, på en annan inte.

Alt 2: Kör enligt principen Klaga inte, den som har problem med städningen gör ngt åt det, funkade i studentkorridoren för 20 år sedan.

Alt 3: Hon har för mycket prylar, släng allt som inte ligger på rätt plats tills hon kan hålla reda på det som finns kvar. Inte vågat testa än, men du kanske är mer macho än jag:D

Lycka till!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bygg ett källar-rum som du helkaklar åt henne, gå bara dit när du vill borra....

Det funkade för Josef!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Min tjej är förvisso hyffsat renlig av sig och städar och skräpar inte ner mer än en vanlig människa. Men skillnaden är att jag är pedant och vill ha allt som JAG vill ha det och inget annat. Om det inte är bättre förstås men det händer inte ofta.
Jag håller fortfarande på och tjatar på henne varje kväll om hur sängen ska bäddas, 10 år senare. Man tycker att de bör lära sig någon gång?

Men ställ henne mot väggen för fasen, förklara att du inte vill ha en svinstia hemma och så gör du ett städschema åt henne och trycker upp i 100 kopior och sätter upp överallt.
När min tjej inte ställer upp skorna i skostället eller hänger upp handväskan där den ska vara så trycker jag bara in skiten i en hög så att hon inte hittar grejerna, enda som funkar.
Samma sak med kläder, är det smuts så ska det ner i korgen men om det inte är smuts så ska det hängas/läggas in i garderob. Jag pular ner skiten i hennes byrålåda och ger fan i att säga vart jag har gömt kläderna. Hon blir lika glad varje gång :rolleyes:

Tjejer, hundar och ungar är samma lika. Tjata, tjata, tjata! Och beröm dem när de gör rätt, ge henne en dask på skinkan eller nåt.

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Vad är det för typ av skräp då? Gör det enkelt för henne att hålla rent, sätt dit en papperskorg i sovrummet och en i badrummet, en extra klädkorg för smutstvätt, en prylkorg eller dylikt i vardagsrummet osv. Kanske ett tidningsställ.

Hjälper kanske lite grann men förmodligen inte helt. Ni får nog försöka mötas på halva vägen, dvs hon får städa mer och du får stå ut med mer :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
En av mina bästa polare i hemstaden JKPG lärde mig ett bra tips från sitt förhållande (född 85, både han och tjejen (och jag), dom har numera unge och radhus, varit ihop i minst 6-7 år).

Hon stökade till det en hel del, inte smuts och skräp eller odiskade tallrikar, men kläder ÖVERALLT, locktångar, hårspray, brukar, mascara, allt hamnade ÖVERALLT förutom där dom skulle vara.
Vad han gjorde då (efter att försökt med att påpeka, bråka och tjata) var att varje eftermiddag/kväll ta och samla ihop ALLT som låg där det inte skulle, och placerade den högen i hallen eller i köket.
"hej älskling, här är dina saker".
(som bonus för tjejen så var det ju "bara" att sortera och rensa bort högen, inte behöva springa runt i hela lägenheten och fixa och dona)

Var MYCKET effektivt :tummenupp

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Inför städschema! här hemma är de fredagar innan fredagsmys i soffan.
Dra på lite skön musik och städa tillsammans:tummenupp
Om detta inte funkar och de behövs städas oftare lägg in två dagar i veckan.
Annars kan man lägga upp de såhär bruden slutar tidigt på måndagar så då städar hon du slutar tidigt på fredag så då städar du!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hon stökade till det en hel del, inte smuts och skräp eller odiskade tallrikar, men kläder ÖVERALLT, locktångar, hårspray, brukar, mascara, allt hamnade ÖVERALLT förutom där dom skulle vara.
Vad han gjorde då (efter att försökt med att påpeka, bråka och tjata) var att varje eftermiddag/kväll ta och samla ihop ALLT som låg där det inte skulle, och placerade den högen i hallen eller i köket.

Jag gjorde likadant med dottern, fast jag stoppade allt i en sopsäck och ställde ut det och bad henne att bära det till soprummet om det inte skulle vara kvar, det funkade ett tag...

Just nu har hon plattången och lite annan skit på vardagsrumsbordet, samt en klädhög i hallen,, hennes rum ser ut som Bagdad efter bomberna...

Men jag har hög toleranströskel...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
...samla ihop ALLT som låg där det inte skulle, och placerade den högen i hallen eller i köket.

:D Påminner mig om studentkorridor jag flyttade in. Alla var som grisar så jag undvek köket och åt all min mat på andra ställen. Hade väl bara några öl i och smörgåspålägg i kylskåpet.

Tids nog blev det min köksvecka, jag bar ut soppåsarna när de var fulla men i övrigt tyckte jag att beter dom sig som grisar så får dom leva i en svinstia. Efter en knapp vecka fick jag en lapp på dörren om att det var svinigt i köket och enligt någon konstig logik skulle jag alltså torka bord och diska efter dessa grisar som inte hade det sunda förnuftet att t.ex torka bordet sedan dom ätit. Jag lackade ur och samlade ihop alla smutsiga kastruller, tallrikar, bestick mm i soppåsar som jag demonstrativt radade upp vid ytterdörren för att signalera att dessa var på väg till sopkonteinern.

Sedan skrev jag en ny lapp till grisarna där jag bad om ursäkt för att jag missat att det var min uppgift att hålla rent efter dom samt att om dom saknade nåt så hade jag nog blandat ihop det med sopor och dom kunde i så fall söka i konteinern utanför.

Morgonen efter så var det livat i luckan men jag föklarade att dom borde ha papptallrikar och inte förtjänade att ha några nåt porslin efter en stunds diskussion insåg dom att det är ganska rimligt att man diskar sina kastruller mm efter sig samt att man torkar matbordet sedan man ätit så att inte tio andra ska tvingas sitta bland brödsmulor och såsfläckar.

Det var inte min första korridor men den svinigaste. Men har man bott i korridor några år inser man vad några andra är nämnt och det är att de största grisarna är alltid kvinnor. Sedan ska jag inte säga att dom generellt är sämre, snarare skulle jag säga dom varierar lite mer än killar som oftast beter sig ganska lika.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fel.
Fick använda snöslunga för att ta sig fram inomhus hos några ex.
Jag är verkligen inte pendatisk av mig men vill åtminstone kunna se golvet.
Vissa cheyor är dynggrisar. Ofta kombinerat med hamstrande av skitprylar som man får fan för om man slänger.

Edit: Snacka om att det kommer lösningar på problem som inte borde finnas.

Grejen är väl att cheyer inte ser sin skit som skit. Vi killar har ju strumpor och sovel överallt men cheyerna duttar endast lite med någon bommulstuss som de genast slutförvarar. Icke då! Det ligger tamponger, tussar som har varit gud vet var, topsar, mm överallt. Men det är "frisk" smuts och inte killskit. Runka i stället. cheyer ställer bara till det.

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Hennes egna hygien är viktig för henne, tur är väl det.. xD
men skulle hon även vara smutsig där, så skulle jag aldrig ha varit tillsammans med henne i över 1 år nu..

Det är hennes vardagliga nedskräpning som jag stör mig på...
jag får försöka gå lite lugnt till väga, ska nog kanske, om jag vågar, prova det där med post-it lapparna.. xD

Hon har nog fått in vanan att det är någon som plockar efter henne hela tiden..

sist jag och hon hade en diskussion om hennes nedskräpning, så kom vi överens om att införa en städ-dag.
men av någon anledning, så blev dom dagarna aldrig av..

MEN sammtidigt, så känns det lite Fail för mig, att ägna en hel dag åt att städa hennes skit.
så därför är jag lite skeptisk till just en sådan lösning, men jag får väl helt enkelt bita i det sura äpplet, och slösa bort en dag, bara för att jag älskar henne..

Last edited:

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
Borde inte du ägna dagarna åt att leta en ny hoj, och inte städa bland möblerna du sålde hojen för att införskaffa - bara för att hon skulle trivas? :p

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Bra, dra en påk genom huvudet på mig bara... gör det! :död:gråta

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
Bra, dra en påk genom huvudet på mig bara... gör det! :död:gråta

Behöver jag ens nämna resten hon tagit bort? :rolleyes:
Nää...

Det räcker med att hon tyckte det var så trist att sitta hemma med 'bara' en dator Nasa är avundsjuka på och därför var 'tvungen' att ha en tv där det stod en vacker grön skönhet...
Den klagade hon på väldigt tidigt och nu finns den inte... Du får åka moppe ffs... :huvet:huvet:huvet:huvet

Hur tänker du? :huvet:huvet

Format C: och börja om med programmeringen av henne...
Eller kasta ut henne om hon inte klarar det... Måndag är en snäll dag för sånt... :tungan

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jag brukar försöka få till ett möte mellan mig och min sambos synsätt för att få en "hygglig" nivå på saker t.ex. om vi ska ha blommor i fönstret så ska de vara jävligt lättskötta för att jag ska delta i skötseln av dessa annars blir det plastblommor...
Samma sak gäller val av boende då jag kan ta lite vad som helst bara jag får ett garage medan hon är mer petig...

Sensmoral?
Hitta en nivå som är rimlig!
Om du är tokpedant kan du omöjligt kräva detta av henne samtidigt som hon kanske måste höja sin nivå lite. Vill du nu ha det ännu renare så får du fixa det!

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Hennes egna hygien är viktig för henne, tur är väl det.. xD
men skulle hon även vara smutsig där, så skulle jag aldrig ha varit tillsammans med henne i över 1 år nu..

Det är hennes vardagliga nedskräpning som jag stör mig på...
jag får försöka gå lite lugnt till väga, ska nog kanske, om jag vågar, prova det där med post-it lapparna.. xD

Hon har nog fått in vanan att det är någon som plockar efter henne hela tiden..

sist jag och hon hade en diskussion om hennes nedskräpning, så kom vi överens om att införa en städ-dag.
men av någon anledning, så blev dom dagarna aldrig av..

MEN sammtidigt, så känns det lite Fail för mig, att ägna en hel dag åt att städa hennes skit.
så därför är jag lite skeptisk till just en sådan lösning, men jag får väl helt enkelt bita i det sura äpplet, och slösa bort en dag, bara för att jag älskar henne..

Kör mitt knep, jag lovar att det funkar.

Jag brukar försöka få till ett möte mellan mig och min sambos synsätt för att få en "hygglig" nivå på saker t.ex. om vi ska ha blommor i fönstret så ska de vara jävligt lättskötta för att jag ska delta i skötseln av dessa annars blir det plastblommor...
Samma sak gäller val av boende då jag kan ta lite vad som helst bara jag får ett garage medan hon är mer petig...

Sensmoral?
Hitta en nivå som är rimlig!
Om du är tokpedant kan du omöjligt kräva detta av henne samtidigt som hon kanske måste höja sin nivå lite. Vill du nu ha det ännu renare så får du fixa det!

Vi har samma sak där. Jag har överlämnat ansvaret för blommor till henne, för hon är jätteduktig med dom. Jag är duktig på att sköta tekniken i huset och garaget, så det gör jag. Resten gör vi tillsammans. Städar, fejar, klipper, gräver man tillsammans med lite musik i bakgrunden så är det mycket, mycket roligare än om en part i förhållandet ska göra allt, då är det snart inget förhållande utan bittra fiender istället. :fakta

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Klart man kan kräva det, hon har ju valt honom och då får hon ju rätta sig i ledet :gnissla

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Format C: och börja om med programmeringen av henne...
Eller kasta ut henne om hon inte klarar det... Måndag är en snäll dag för sånt... :tungan

:yoparty
Om resten är sant är det inte konstigt att TS inte får styrsel på damen.

TS är ju för fasen passagerare i sin egen bubbla. Han har gjort felet och låtit henne styra allt, lite svårt att ändra det nu....

Format C. En ny hoj utan plats för passagerare är en bra början.
Slänga ut tv:n är en god fortsättning.

Last edited:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Jag gjorde likadant med dottern, fast jag stoppade allt i en sopsäck och ställde ut det och bad henne att bära det till soprummet om det inte skulle vara kvar, det funkade ett tag...

Just nu har hon plattången och lite annan skit på vardagsrumsbordet, samt en klädhög i hallen,, hennes rum ser ut som Bagdad efter bomberna...

Men jag har hög toleranströskel...

Det där låter som här... Fast jag är mer eller mindre tvingad att ha hög toleranströskel. Annars hade hon inte haft någonstanns att bo eller jag skulle vara tvungen att skapa ett eget litet land innanför dessa väggar och införa egna lagar såsom att tillåta Aga m.m...
Man får ju bara svar som: "Skit påre, gubbe!" och liknande...

Skitiga tjejjer är najs. :tummenupp

Dirty brudar vill man ju ha, men nånstanns måste man dra gränsen!

Last edited:
Nyheter
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...