Hur gör jag med tjejen?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Är det nått du inte ska göra med tjejjen, så är det att visa den här tråden :tummenupp

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Eftersom du städar efter hon som om du vore hennes mamma så bryr hon sig inte om att göra det själv, du fixar ju det ändå! Antingen snackar du ut med hon eller så kör du på post-it lapparna, tyckte det var en bra idé.

Så som BusAnna skrev vill man ju att killen ska må bra och ha det fint runt omkring sig. Man behöver inte ha ett tvångssyndrom o städa 24/7 för att det ska se rent och snyggt ut. Förklara för henne att du mår bra ner det är städat och fråga henne om hon inte vill du ska må bra. Förhoppningsvis så fattar hon och kan plocka undan sitt eget skit iaf.

Lycka till! :)

Wize

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
07 KTM
Min gestapo är oxo rätt slarvig av sig när det gäller alla dessa "små" grejer.. :rolleyes:

Lagar jag mat är det rent och snyggt efter för jag kastar förpackningar osv allt eftersom de använts.. Torkar av osv medans man ändå kollar på korven bli bränd..

Men icke regeringen.. Där läggs allt i en hög och det ser ut som ett barn har försökt laga mat.

Samma sak med smågrejer i hemmet. Håller man efter och tar undan det man hållit på med så blir det aldrig stökigt.. Är ungarna hemma med mig en dag så är det rent o fint.. En dag med regeringen och det är kaos..

Sen till den roliga biten i det hela.. NÄR! de sen kommer på att de ÄR stökigt :banana så får man skäll för att man inte hjälper till att städa..:huvet

Men nu tilll tipset! Är igentligen en sak för ungarna men det visade sig funka bra även på fruntimmer :tuttar

Varje dag kör vi en 5minuters* ställer klockan på alarm och städar stumt i dessa minuter... och jävlar va mycket man hinner om man ligger i:banana
Perfekt för er som har ungar... Första dagarna gnälldes det en del men det vande sig fort och vet vad som gäller numera- det e trots allt bara 5minuter.. Och tamefan om de inte har lärt sig att hålla efter bättre oxo..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har iofs bara haft sambo en gång, och hon var mer känslig för röra än mig. Jag har en typiskt manlig förmåga att kunna skita i saker som är oviktiga, så är det för stökigt för att ens kunna SE golvet någonstans så går jag in med kängorna på.
Ska det städas på en sådan plats så hyr jag en container och kastar allt jag anser ligger på fel plats, är trasigt, eller har dubletter däremot. Samma sak för lägenheter.
Vilket mina roomies på högskolan fick känna på några gånger.
Nån gång tog jag deras mögliga disk och ställde in i deras sängar. Funkade väldigt bra. ;)

Annars tycker jag väl att det där med lappar är analt som fan, och jag hade stört ihjäl mig på det något hejdlöst och av ren princip vägrat att göra något bara för att se hur många lappar som kunde sättas på saker.
Då hade det nog varit bättre att lägga allt i en gigantisk hög någonstans.
Allt som ligger kvar efter en vecka eller två i högen är oviktig skit och kan kastas.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Min gestapo är oxo rätt slarvig av sig när det gäller alla dessa "små" grejer.. :rolleyes:

Lagar jag mat är det rent och snyggt efter för jag kastar förpackningar osv allt eftersom de använts.. Torkar av osv medans man ändå kollar på korven bli bränd..

Men icke regeringen.. Där läggs allt i en hög och det ser ut som ett barn har försökt laga mat.

Samma sak med smågrejer i hemmet. Håller man efter och tar undan det man hållit på med så blir det aldrig stökigt.. Är ungarna hemma med mig en dag så är det rent o fint.. En dag med regeringen och det är kaos..

Sen till den roliga biten i det hela.. NÄR! de sen kommer på att de ÄR stökigt :banana så får man skäll för att man inte hjälper till att städa..:huvet

Men nu tilll tipset! Är igentligen en sak för ungarna men det visade sig funka bra även på fruntimmer :tuttar

Varje dag kör vi en 5minuters* ställer klockan på alarm och städar stumt i dessa minuter... och jävlar va mycket man hinner om man ligger i:banana
Perfekt för er som har ungar... Första dagarna gnälldes det en del men det vande sig fort och vet vad som gäller numera- det e trots allt bara 5minuter.. Och tamefan om de inte har lärt sig att hålla efter bättre oxo..

Jag igen:tummenupp

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Det värsta som finns är att leva ihop med en pedant. Förvänta dig inte att andra människor ska tycka som er, det är ni som har problem inte alla andra. Kräv inte att hon ska bli som du för det kommer aldrig att hända. Om du älskar henne så ska du acceptera henne som hon är, Däremot kan du ta ett lugnt samtal med henne om att du inte mår bra av att det är så stökigt, älskar hon dig så kommer hon garanterat att skärpa sig, men troligtvis kommer hon inte att komma upp i den nivå du vill ha. Alternativet är att du skaffar en tjej som är lika pedant som dig

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Tjejer... Renliga... Muahahahhahaha

Eller, ja vissa är ju det, men inte många i min generation.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det värsta som finns är att leva ihop med en pedant. Förvänta dig inte att andra människor ska tycka som er, det är ni som har problem inte alla andra. Kräv inte att hon ska bli som du för det kommer aldrig att hända. Om du älskar henne så ska du acceptera henne som hon är, Däremot kan du ta ett lugnt samtal med henne om att du inte mår bra av att det är så stökigt, älskar hon dig så kommer hon garanterat att skärpa sig, men troligtvis kommer hon inte att komma upp i den nivå du vill ha. Alternativet är att du skaffar en tjej som är lika pedant som dig

Äsch, halva nöjet ligger ju i att fostra en vettig människa där någon uppenbarligen har misslyckats tidigare. Det är ju precis som tjejer som försöker ge sig på "farliga" killar och fostra dem, vi pedanter försöker rätta till kvinnornas felaktiga DNA helt enkelt :)

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Pedant är jag inte, men mår fan dåligt om man skulle ha så stökigt hemma så man skulle skämmas att ta hem folk. Inte kul för barn att ta hem polarna heller. Hade en polare i barndomen som skämdes över att ta hem kompisar p.g.a. kaoset hemma.. Och så har det vart för min dotter hos sin mamma genom åren...

Zeit

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2010
Hoj
Suzuki SV650S -06, Suzuki GSX 750 -03
Lustigt, här hemma är det jag som skitar ner och tjejen som städar... :rolleyes:

( Nåja, så skitig är jag inte av mig va...vi är båda rätt måna om att det ska iaf se ok ut :D )

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka

Tänk dock på långsiktig kontroll innan köp - många föräldrar sysslar med typ upprustning om dottern desperat ber om det.

Spontana besök av föräldrar , sup dig full däcka, hamna i fyllecell och kolla reaktioner - dom sistnämnda är extra viktiga om man är rik.
Är dom kvar då bör man ana ugglor i mossen
Det är därför kungen dissar döttrarnas killar hela tiden - han vill checka upp läget.

Tänk på att föräldrarna är intresserade att bli av med dottern så fort som möjligt så dom går med på vad som helst - även att uppträda som en normal familj fast hela bunten är kusingiften

Extra viktigt är det om man har bra inkomst och stora möjligheter att
göra honan till prinsessa.

Men en hona som inte gillar och städa är ju inget problem så sett.

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld

Fyfan vad jag blev glad nu, i am not alone!!!
du beskrev problemet exakt som jag har det.. xD

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Istället för att gå och irritera sig och känna sig besviken på att hon smusar ner och inte plockar undan efter sig, så prata direkCt med henne istället för att hålla det tyst inom dej.

Om du inte säger din mening i detta är det stor risk att det bara i smyg dag för dag växer sig till ett stort irritationsmoment till slut.
Sen är ett sådant samtal aldrig enklet eller roligt men försök förklara för henne att du inte riktigt är van vid och inte heller trivs att ha det smutsigt och stökigt omkring dej, och att det inte känns helt bra att ha det så i hushållet.
Säg att du önskar dej att hon försöker hålla efter lite mera och att ni båda hjälps åt att hålla det fint och snyggt då det är mycket trevligare att ha fint, än skitigt.

Du måste tänka att man också måste VÅGA att ta upp även KÄNSLIGA ÄMNEN och meningsskiljaktighter i ett förhållande OAVSETT VILKET ÄMNE det än må gälla, annars har man ingen framtid om man inte ens kan kommunicera...
Man får inte vara dum och konflikträdd och inte heller nån patetisk loser som ba' gör slut så fort inte alllt är perfekCt.
Då är man en mes.

Det krävs alltid lite jobb (från bådas sidor) om vill man få ett förhållande att funka. Så det är bara lägga manken till och göra sitt bästa, men börja prata om det! :tummenupp

Kneedrag

Guest
Men hon är ju het/snygg/sexig/snäll och allt det där andra...

detta är det enda problem vi/jag har..

Fråga dig själv , kan du leva med att hon är så stökig? Där har du svaret, att ändra en person går men är inte lätt.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Klart man kan kräva det, hon har ju valt honom och då får hon ju rätta sig i ledet :gnissla

Svårt att avgöra ironi på nätet...

Om inte så är fallet är du ganska långt ut i diket och cyklar...
Fundera lite på vad som händer om man i ett parförhållande skulle gå hela vägen där varje part är extrem istället för att hitta ett mellanläge! Inte bara skulle som i detta fall tjejen få hålla efter bättre du skulle alltså få lov att raka benen och sminka dig då det är den nivån hon håller...

Nyheter
Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...