Migael skrev:Vi har hastighetsbegränsningar och bilbälteslagar. Hjälmtvång för cyklister debatteras ideligen och vi låser in folk i finkan om de är för fulla för sitt eget bästa.............................I Sverige. År 2007.
Vem har sagt att man inte skall ha skyddsutrustning? Utan bälte? Logiken borde tala om för dig att det är rätt så svårt med ett fungerande bil-bälte på en motorcykel??
Ja, vi har hastighetsbegränsningar, bilbälteslagar, hjälmtvång för cyklister! Och jag kan även berätta att vi har hjälmtvång för alla tvåhjuliga motordrivna fordon =)! I Sverige. År 2007.
Om du inte är medveten om fakta, så kan jag gärna dela med mig av den: den absoluta majoriteten av alla motorcyklister är övergripande överrens om att man skall använda rätt skyddsutrustning. Sen att det finns en minoritet, som jämt och ständigt förstör för den stora gruppen, och åker utan rätt typ av skydd är bara sorgligt. Det hela skulle kunna jämföras med att jag anser att samtliga skribenter/krönikörer i hela världen är idioter, endast pga din artikel, vilket naturligtvis vore en total orättvis uppfattning från min sida.
Suck, suck, suck.
Jag skulle vilja säga, att jag inte på något sätt försöker försvara och/eller förneka sanningen om motorcyklar. Men att läsa denna oseriösa gegga gör mig rentav förbannad men även ledsen.
Detta är en krönika, vilket ofta innebär att krönikören uttrycker sina personliga åsikter. Självklart. Men ska du komma med kritik, så är du så hjärtligt välkommen att göra det på ett konkret och faktabaserat vis, inte något lull-lullande som bara vilseleder folkets generella uppfattning av vad innebörden att åka motorcykel är.
Med ödjmukaste samt vänliga hälsningar/ Mikael P.
fredrika har tydligen inte några problem med att man ger sig ut i naturen och stressar vilda djur och sedan dödar dem (http://www.dalarnastidningar.se/nyheter/article65104.ece)...
edit> Kanske inte så förvånande med tanke på att hon tycker det är okej att jaga motorcyklister med hagelbössa...
edit2> hmm denna tråden kommer nog låsas snart..
Det var nog parentesen somställde till det, denna funkar nog bättre: http://www.dalarnastidningar.se/nyheter/article65104.eceDin länk funkade inte, kanske fel med min dator
Har ni ingen självkritik? Det enda ni uppnår med det här är precis det ni försöker kämpa mot. Skärp till er förfan, ni beter er likt dagisbarn som bråkar över en hink och spade.
Bara för att ni inte håller med henne betyder det inte att ni inte kan respektera henne och visa värdighet. Det enda som är pinsamt i den här debatten är er oförmåga att bete er som vuxna människor.
Mvh och kramar
En krönikörs säkting har besvär av motorcyklister som gör en sån där fuck-you-burnout på gatan bredvid.
Det låter fränt som fan tycker jag och skulle gärna vilja lära mej att göra såna. Hur gör man?
Fantastisk krönika, späckad med godbitar: http://www.dalarnastidningar.se/noje/article187159.ece
Läs och begrunda.
Fuck you! brumm bum!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati