Hur gör man en fuckyou-burnout?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
"Hejsan Fredrika,

Läste din krönika i dalarnas tidning idag. Den var synnerligen underhållande men jag kan inte låta bli att undra om du är på riktigt, eller om allt är ett skämt?
Om den är på riktigt så... Det finns tydligen människor som lever bara lever för att ha det så tryggt o säkert som möjligt? I sverige? 2007? Skulle det kännas bra om vi alla rullade in oss i bubbelplast, höll oss hemma och matades genom steriliserade sugrör med garanterat ofarlig protein-gröt? 

Värstinghojarna går omkring 300km/h och det är fantastiskt festligt. Motorcyklar behövs för att det är bra för själen. Vi pojkar har problem numera när vi inte får gå ut i krig och döda drakar och rädda princessor och då behövs nått substitut. Men jag håller med dig lite grann, det finns nog inget gubbigare än en 60-åring med skinnbyxor och ett vurpollon på huvudet *haha*.

Hur som helst måste du ha en förfärligt (eller fantastiskt) annorlunda uppfattning om hela tillvaron. Och det är ju bra. Men eftersom man själv har rätt och vet bäst så tror jag du skulle må bra av att ändra uppfattning och erbjuder härmed en provtur på vägarna eller (allra helst) på en bana. Bara höra av sig! 

MVH Björn

PS. En fuck-you-burnout låter cool!  DS"
 

Mc Knutte

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Tung mc
En fuck you burnout är typ en sådan burnis som är det mest ultimata typ av burnis man kan göra...Man åker upp till en gamling ,stannar till, varvar upp motor så varvtals regulatorn bluddrar och spänner sedan ögonen i tanten så nästan dör av skräck och sedan släpper man kopplingen så in i helvete samtidigt som man bromsar med frambromsen..Det mina kära vänner är en Fuck you burnis...
 

Jämtland

Chef...
Gick med
15 Aug 2006
Ort
Jämtland
Hoj
Yamaha XJR 1300 SP
Så här tror jag att hon menar, fuckfinger+burnis (även om fingret syns dåligt): :D
 

Bifogat

  • IMG_2017 copy3.jpg
    IMG_2017 copy3.jpg
    135.9 KB · Visningar: 460

Boodh

The Duke
Gick med
19 Feb 2006
Ort
LKPG
Hoj
Superduke -06
"Och ursäkta mig, men är det någon som kan tänka sig något gubbigare än en 60-åring med skinnbyxor och ett sådant där svart vurpollon på huvet?"

Bitter jefla kärring det där... :rofl :rofl :rofl
 

HALLON1975

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Ort
Stureby/Enskede
Hoj
Yamaha XT600E, Ducati Monster 750
Ingen mer av er som skickat som fått ett mailsvar tillbaka?
Vore roligt att få ta del av vad hon skriver i försvar!
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Herrejävlar. Idel stavfel och meningsuppbyggnadsfel, snacka om att inte "tala med journalister på journalisters vis".

Köp en ordbehandlare med stavningskontroll innan ni skickar arga gemälen på nästa MC-hatande krönikör, för som det är nu så cementerar ni ju bara bilden av oss MC-förare som lågintelligenta idioter.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vad är det för fel på att vara gubbig?
Vad inverkar klädseln när man redan är 60+?

Men:
Detta är inte det värsta exemplet jag råkat på.
För många år sedan var det en kulturreporter på (tror jag det var) DN som skulle besöka en författare i USA.
Författaren bodde nästgårds med Hells Angels.
I miljöbeskrivningen stod om "Dramatiska män på motorcyklar med Honda, Puch och Zündapp i glänsande bokstäver på motorhuvarna."
Föregångare till "Morgan Pålsson"?
Det var så djävla tokigt att MCM skrev om det.
Skall leta reda på nummret för att rätta mina faktafel.
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Cementerar

Eyhh Einstein vart har du hittat "Cementerar" då? För det är knappast ett existerande ord.

Cement, betong och gjuta har ja hört talas om men aldrig cementera:va

Prova och sök på ordet "Cementerar" så kan du bättra på dina kunskaper om det ordet.
R
 

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Norr om stan
Hoj
YZF 1000 Thunderace - NU TILL SALU!!
Det här är helt klart den bästa tråd jag läst på SH på mycket länge!

:yoparty :yoparty :yoparty
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Så om du inte har hört talas om ett ord så finns det inte :va Humor hela dagen lång.

det han menar är att en vanlig person inte använder sig av det ordet (om man inte bor på öfre Östermalm eller är bög)
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
det han menar är att en vanlig person inte använder sig av det ordet (om man inte bor på öfre Östermalm eller är bög)
Så vanliga människor har begränsade ordförråd, men det har inte östermalmare och bögar, är det vad du försöker säga? Är du en vanlig person?
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Ord

det han menar är att en vanlig person inte använder sig av det ordet (om man inte bor på öfre Östermalm eller är bög)

Märklig inställning du har:va

Jag varken bor på Östermalm eller är bög men det säger mer om er med fattigt ordförråd som dömmer ut andra....

Lägg ner den där attityden och döm inte andra efter dina kunskaper utan tilltala andra som du själv vill bli tilltalad.
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Så vanliga människor har begränsade ordförråd, men det har inte östermalmare och bögar, är det vad du försöker säga? Är du en vanlig person?

jag är en vanlig person, ska skulle föredra att använda mig av ordet bekräfta...
det är inte att vi har begränsade ordförråd, jag förstår bara inte varför man ska använda sig av ett bögigt ord som inte passar lika bra in i meningen när man kan använda sig av ett "vanligt" ord........
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top